Visa din cykel inför 2017

IMG_6533.JPG
Årets åk

Bilagor

• IMG_6340.JPG
    IMG_6340.JPG
    607.3 KB · Besök: 215
Här är min hoj för 2017! Kommer kitta med Hopebromsar och hjul, samt coildämpare.

Bilagor

• _T1B0175-1.jpg
    _T1B0175-1.jpg
    165.4 KB · Besök: 204
Denna vackra skapelse kör jag på under 2017. Har bara provkört den lite och jobbat med inställningar av dämpare mm men känslan hittills är riktigt bra!

Någon annan som köpt nytt inför 2017?

Bilagor

• IMG_0669.JPG
    IMG_0669.JPG
    773.3 KB · Besök: 220
Fick den till ett otroligt pris 6500kr; ordinarie 16500kr då det är 2015 årsmodell på den men det enda som skiljer från årets är färgen och jag tyckte den här var snyggare än årets ;)

Ska användas lite till allt då jag bara har utrymme för en cykel plånboksmässigt och utrymmesmässigt :)

Mest stig, men kommer köra vasan på den också

mikipedia_ sa:
HenricHolst sa:
Ny ram på väg hem, ska byggas ihop med delar jag har hemma :)

Snygg ram! Vad betingar en sådan och vad är det tilltänkta användningsområdet?

Det tar sig, gamla pärlan börjar vara rustad för ännu en grym säsong.
Nu blir det bara smågrejer inför VR, conti competition tuber, en kedja och lite vajerservice.

Sjukt sugen på att prova ffwd-hjulen, dt-naven rullar lätt...

/J

Bilagor

• 16602544_10154357786500172_3939822178107917388_o.jpg
    16602544_10154357786500172_3939822178107917388_o.jpg
    111.1 KB · Besök: 235
Min hoj för säsongen! Kör för Team Orange Sweden i år. Så sjukt grym hoj :)

Bilagor

• 20170205_213435.jpg
    20170205_213435.jpg
    227.3 KB · Besök: 221
Äntligen är årets bygge klart. Trek Remedy 9.9 Carbon 27.5

Köpte en begagnad ram på Pinkbike, bytte alla lager och klädde den med komponenter valda med prestanda, vikt och ekonomi... Pimpade gaffeln och vevpartiet med stealth dekaler från Slikgraphics.

Pike 150 mm
Easton Haven Carbon styre
Thomson stam
X0 vevar
XT bromsar
XT 1x11 växlar
Sram XG 10-42 kassett
DT M1700 hjul med MM & NN

Matchvikt 11,80 kg

Skall bli himla skoj att hoja Faluns fina stigar o annat...

Bilagor

• IMG_3861.JPG
    IMG_3861.JPG
    247 KB · Besök: 216
  • IMG_3860.JPG
    IMG_3860.JPG
    315.4 KB · Besök: 226
Äntligen har jag fått årets teamhoj. Det är i princip samma spec som Jolanda och Matt körde i Rio (innan de lade ner Stöckli Pro Team).
Nu är det bara vi i klåparteamet kvar, men det gör ju inte cykeln sämre.
El till växling och dämparlåsning.
Väger in på 10.2 kg efter att jag monterat flaskställ, trampor och garminhållare, men det återstår att byta till slanglöst, kapa styrröret och eventuellt det löjligt breda styret från BikeAhead, på 74 cm!
Kommer antagligen att köra 1x11 i XCO-cupen (http://swissbikecup.ch/) och 2x11 på långloppen (https://www.garmin-bikeclassics.ch/) men med syncroshift är det lite lockande att köra 2x11 hela säsongen

Stckli_2017-1.jpg

Stckli_2017-2.jpg

Stckli_2017-7.jpg

Stckli_2017-5.jpg

Stckli_2017-6.jpg

Sadeln fick jag ärva av Jolanda eftersom hon inte gillade räfflorna
Stckli_2017-3.jpg

Clean cockpit med växling till höger och dämparlåsning till vänster.
Stckli_2017-4.jpg

xyz-saft sa:
Snygg hoj, ser ut att vilja gå snabbt! Fast 74cm styre är ju redan xc-smalt så det hade jag inte kapat.

;-)
Här i Schweiz har de just ändrat lagen(!) så att det är tillåtet med styrbredd över 60cm. I samma veva avskaffade de även lagen om ringklocka på cyklar på över 12kg. Cyklar med lägre vikt var redan undantagna.

Daddy D.Lux sa:
xyz-saft sa:
Snygg hoj, ser ut att vilja gå snabbt! Fast 74cm styre är ju redan xc-smalt så det hade jag inte kapat.

;-)
Här i Schweiz har de just ändrat lagen(!) så att det är tillåtet med styrbredd över 60cm. I samma veva avskaffade de även lagen om ringklocka på cyklar på över 12kg. Cyklar med lägre vikt var redan undantagna.

Spännande, då bröt jag mot Schweizisk lag redan 2003 när jag var där och cyklade första gången, med 68 cm brett styre.

Är gränsen bara ökad eller är den nu helt borttagen?

Med plattformspedaler mind you! :)

Det kommer även en Öhlins STX (om inte nån på jobbet absolut lyckas övertala mig på en TTX) som stötdämpare iställe för FOX'en. Och så en härligt tjock vadderad sadel så jag slipper cykla runt i såna där byxor med gele i röven....

Bilagor

• camber1.jpg
    camber1.jpg
    114.4 KB · Besök: 226
jomper sa:
Daddy D.Lux sa:
xyz-saft sa:

Spännande, då bröt jag mot Schweizisk lag redan 2003 när jag var där och cyklade första gången, med 68 cm brett styre.

Är gränsen bara ökad eller är den nu helt borttagen?

Den är borttagen. Du beskriver den i ungefär samma ordalag som gubbarna jag cyklar med - att det redan brutit mot lagen så länge att det var på tiden att den försvann.

JonasH72 sa:

Det kommer även en Öhlins STX (om inte nån på jobbet absolut lyckas övertala mig på en TTX) som stötdämpare iställe för FOX'en. Och så en härligt tjock vadderad sadel så jag slipper cykla runt i såna där byxor med gele i röven....

När börjar ni med droppers då?

fredrik168 sa:
JonasH72 sa:

Osvuret är väl bäst egentligen, men droppers ser jag inte framför mig att vi tar fram. Vår spets ligger i stötdämparteknik och en dropper-post är extremt simpel i jämförelse. Men som sagt, jag är inte marknads- eller försäljningskille, så man skall väl aldrig säga aldrig.. :)

JonasH72 sa:
fredrik168 sa:
JonasH72 sa:

Osvuret är väl bäst egentligen, men droppers ser jag inte framför mig att vi tar fram. Vår spets ligger i stötdämparteknik och en dropper-post är extremt simpel i jämförelse. Men som sagt, jag är inte marknads- eller försäljningskille, så man skall väl aldrig säga aldrig.. :)

Inte så jävla simpel, då ingen lyckas bygga något hållbart :p

Snart är min raket färdig......

IMG_1746.JPG

Ram: Dengfu TT01
Styre: Dengfu
Bromsar: Dengfu
Bromsreglage: SRAM 900
Framväxel: SRAM eTap
Framklingor: Osymetric 52/38
Vevparti: SRAM Rival
Vevlager: Ceramicspeed Evo386 pressfit
Pedaler: Look keo blade 2
Wattmätare: Stages Power Meter
Dator: Garmin Edge 810
Kassett: Edco Monoblock 11s
Kedja: KMC X11SL Gold
Bakväxel: SRAM eTap med OSPW
Framhjul: 90mm Novatecnav keramiska lager
Bakhjul 1: X-treme disc med ceramicspeed
Bakhjul 2: 90mm Novatecnav keramiska lager
Däck: Veloflex Extreme tub 21mm
Vätskesystem: Profile Design FC Hydration och Profile Design RZ2

Som jag har längtat efter att få posta i denna tråd!

Efter ett halvår av snålande samt nagelfarande av alla tänkbara cykelförsäljare landade valet på en Votec vc comp 2017. Bra spec/pris-ratio (13500:-) och så tyckte jag den var oerhört snygg, en aspekt som inte bör underskattas vid cykelköp :)

IMG_7071.JPG

Även min Specialized sx trail 2 kommer få tjänstgöra i sommar, främst när det blir dags för ordentlig stök och utförsåkning.

JonasH72 sa:

Får man fråga vilken sorts sadel du tänkt dig? Vill gärna oxå kunna åka runt lite längre utan blöja i byxorna.

Tillbaka
Topp