Ericssonanders
Medlem
Visa din cykel inför 2017
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
HenricHolst sa:Ny ram på väg hem, ska byggas ihop med delar jag har hemma :)
mikipedia_ sa:HenricHolst sa:Ny ram på väg hem, ska byggas ihop med delar jag har hemma :)
Snygg ram! Vad betingar en sådan och vad är det tilltänkta användningsområdet?
qma sa:@HenricHolst: Mysig Saracen. Verkar vara en grym ram.
WSB sa:Min hoj för säsongen! Kör för Team Orange Sweden i år. Så sjukt grym hoj :)
c-oma sa:De vart ju inte riktigt meningen de här... Men satan vad lyckat de blev! Ohyggligt rolig hoj!
xyz-saft sa:Snygg hoj, ser ut att vilja gå snabbt! Fast 74cm styre är ju redan xc-smalt så det hade jag inte kapat.
ICEPICK sa:Årets raket......iaf cykeln;)))))
Daddy D.Lux sa:xyz-saft sa:Snygg hoj, ser ut att vilja gå snabbt! Fast 74cm styre är ju redan xc-smalt så det hade jag inte kapat.
;-)
Här i Schweiz har de just ändrat lagen(!) så att det är tillåtet med styrbredd över 60cm. I samma veva avskaffade de även lagen om ringklocka på cyklar på över 12kg. Cyklar med lägre vikt var redan undantagna.
c-oma sa:De vart ju inte riktigt meningen de här... Men satan vad lyckat de blev! Ohyggligt rolig hoj!
Mendel sa:c-oma sa:De vart ju inte riktigt meningen de här... Men satan vad lyckat de blev! Ohyggligt rolig hoj!
Vad är detta för skapelse?
jomper sa:Daddy D.Lux sa:xyz-saft sa:Här i Schweiz har de just ändrat lagen(!) så att det är tillåtet med styrbredd över 60cm. I samma veva avskaffade de även lagen om ringklocka på cyklar på över 12kg. Cyklar med lägre vikt var redan undantagna.
Spännande, då bröt jag mot Schweizisk lag redan 2003 när jag var där och cyklade första gången, med 68 cm brett styre.
Är gränsen bara ökad eller är den nu helt borttagen?
Den är borttagen. Du beskriver den i ungefär samma ordalag som gubbarna jag cyklar med - att det redan brutit mot lagen så länge att det var på tiden att den försvann.
JonasH72 sa:Med plattformspedaler mind you! :)
Det kommer även en Öhlins STX (om inte nån på jobbet absolut lyckas övertala mig på en TTX) som stötdämpare iställe för FOX'en. Och så en härligt tjock vadderad sadel så jag slipper cykla runt i såna där byxor med gele i röven....
Osvuret är väl bäst egentligen, men droppers ser jag inte framför mig att vi tar fram. Vår spets ligger i stötdämparteknik och en dropper-post är extremt simpel i jämförelse. Men som sagt, jag är inte marknads- eller försäljningskille, så man skall väl aldrig säga aldrig.. :)fredrik168 sa:JonasH72 sa:Med plattformspedaler mind you! :)
Det kommer även en Öhlins STX (om inte nån på jobbet absolut lyckas övertala mig på en TTX) som stötdämpare iställe för FOX'en. Och så en härligt tjock vadderad sadel så jag slipper cykla runt i såna där byxor med gele i röven....
När börjar ni med droppers då?
JonasH72 sa:Osvuret är väl bäst egentligen, men droppers ser jag inte framför mig att vi tar fram. Vår spets ligger i stötdämparteknik och en dropper-post är extremt simpel i jämförelse. Men som sagt, jag är inte marknads- eller försäljningskille, så man skall väl aldrig säga aldrig.. :)fredrik168 sa:JonasH72 sa:Med plattformspedaler mind you! :)
När börjar ni med droppers då?
Haha, ja alltså, det är inga problem egentligen, men eftersom det finns sån vikthysteri i branschen (helt omotiverat många gånger) så blir det som det blir....marr sa:Inte så jävla simpel, då ingen lyckas bygga något hållbart :p
Filber sa:Stig/enduro 29" för 2017
JonasH72 sa:Med plattformspedaler mind you! :)