Visa din cykel inför 2017

Så här ser vagn-parken ut, dock lite sugen på att byta ut Corratecen mot något i 29"s väg:)

Bilagor

• 20161003_195143.jpg
    20161003_195143.jpg
    209.4 KB · Besök: 174
molleben sa:
cerro sa:
Så här är min första 2017 års cykel. Känns än så länge väldigt bra :)
Vad är detta för hoj? Kan man köpa den som lös ram? Ser ut som ett bra alternativ till en Cx

Specialized Sequoia som NickPick skrev. Den finns som lös ram (inkl sadel, stolpe, styre, stam och linda). Passar min cykling bättre än en cx, plats för rätt stora däck och skärmar :)

AX3L sa:
Helt brutalt snygg cykel. Kan vara, möjligtvis undantaget nån Santa Cruz, den snyggaste cykeln från fabrik.

Ja, mycket fina linjer i den ramen! Dock tål jag verkligen inte loggan. Ser riktigt trist och billig ut, vilket är synd på så fina cyklar:-/

Kona Process 153 - 2016
Det var alltid roligt att cykla på min gamla men nu blev det ju roligare!

Bilagor

• DSC_0002.JPG
    DSC_0002.JPG
    517 KB · Besök: 150
Blir å fortsätta med scalpel 2016 på de tävlingar som är planerade. Lätt uppgraderad med sadel, stolpe, stam 70mm, styre 780mm, handtag etc...

IMG_1719.JPG

Stumpyn är min och barnens :) grym för utflykter!

IMG_1718.JPG

Provar 27,5" i (nästa)år.. Även Vitus är nytt för mig! Hoppas på leverans innan jul från CRC... ;)

Bilagor

• DSC_8514.jpg
    DSC_8514.jpg
    180.4 KB · Besök: 165
Köpte en ny pendlare. Canyon roalite al 7.0 2016 storlek XL. Racercyklisterna som har kränkt mig ett par gånger till och från jobbet kommer att få ta i betydligt mer nu för att göra detsamma!

Plattisarna ska bort, CB candy 3 istället, sadeln ska justeras, plastskivan vid kassetten och barends:n ska väck.

Bilagor

• DSC_2005.JPG
    DSC_2005.JPG
    153.4 KB · Besök: 152
Nya hojen camber 29. Som ska genomgå lite ändringar framöver, har redan fått 1x10 drivlina stealth dropstolpe . Ska på fetare bromsar. Jäkligt nöjd med hojen

Bilagor

• 20161127_123443.jpg
    20161127_123443.jpg
    411.4 KB · Besök: 162
Senast ändrad:
Min Scott Spark 920 -16 kommer följa med många år nu.
Även sonen har fått ny cykel i år. Scott Scale junior 24" i matchande färgsättning som endast finns på XXL verkar det som.

DSC_6178.JPG

K sa:
Blir å fortsätta med scalpel 2016 på de tävlingar som är planerade. Lätt uppgraderad med sadel, stolpe, stam 70mm, styre 780mm, handtag etc...

Stumpyn är min och barnens :) grym för utflykter!

Var köper man en såndär makapär för barnet att sitta på ? :D

Jag har under åren insett att det ligger något i talesättet att det man tränar blir man bra på. Anammar det bra under säsong och håller mig då till största delen i skogen när jag tränar eftersom det är där jag tävlar och vill prestera. Under höst/vinter har det däremot varit sämre, bortsett från alternativ träning som just skall vara något annat så har det blivit mycket grusväg och asfalt vilket ju varken är det jag vill vara bra på eller något jag tycker är speciellt roligt.

När jag för några år sedan insåg att jag var lat under säsong och tränade mycket landsväg var lösningen att sälja racern vilket resulterade i mycket mer tid i skogen. Nu har jag tagit ett steg till i "rätt" riktning och sålt CXén till förmån för ytterligare en skog-cykel.

Efter mycket grubblande föll valet på robust sak med lite längre slag i fronten än vad jag är van vid. Bygga cykel tycker jag är kul och har dessutom skaffat mig ganska bestämda åsikter om vilka komponenter jag vill ha. Då blir det svårt att välja det förnuftiga och ekonomiskt rätta valet och köpa komplett utan det blev ett lösbygge i vanlig ordning. Jag är ruggigt nöjd med helheten så här långt, enda uppdateringen jag funderar på är en dropper-post men det får vänta till våren, tror jag....

Spec:
DMR Trailstar ram, snygg stålram där man genom att byta dropout kan köra 27,5/27,5+/29
X-Fusion Trace gaffel, en chansning men verkar lovande så här långt
Sram NX grupp, imponerande funktion till priset
Hjul från Superstar Components, har handlat träningshjul från dem förr och varit ruggigt nöjd
Aerozine tillbehör, de som vet vem jag är förstår varför

DMRTrailstar.JPG

Trident sa:
Spec:
DMR Trailstar ram, snygg stålram där man genom att byta dropout kan köra 27,5/27,5+/29
Hjul från Superstar Components, har handlat träningshjul från dem förr och varit ruggigt nöjd

Jag har sneglat på den ramen. Men den var designad för 150mm gaffel?
Är själv sugen på 27,5+ men 150mm känns för mycket för mig. Men berätta gärna hur den funkar för dig!

desmo sa:
Trident sa:
Spec:

Jag har sneglat på den ramen. Men den var designad för 150mm gaffel?
Är själv sugen på 27,5+ men 150mm känns för mycket för mig. Men berätta gärna hur den funkar för dig!

140/150 mm är vad jag hittat och jag kör med en 140 mm vilket funkar fint till det lilla jag utsatt den för. Den cykling jag har gjort och tror mig kommer göra är väl att beteckna som allmän stigcykling, banor som jag tidigare kört på xc-cyklar med 100 mm slag (både ht och fs).

Nu är den ju i runda slängar 3 kg tyngre (väger ganska prick 13) än cyklarna jag normalt kör vilket man inte skojar bort men det är faktiskt inget som stör. Tycker den svarar fint när jag trycker på och det är betydligt mer stabil och trygg utför än min 100/100 FS så lite mer slag fram och flackare gaffelvinkel betyder mer än dämpning bak.

Nu är det ju en helt ny cykeltyp för mig så jämförelser med liknande hojar håller jag mig ifrån för det är långt utanför min kompetens ;-)

Tillbaka
Topp