Visa din cykel inför 2017

Pfaff sa:
Då var den väl klar då.
Nya Hunthjul aerowide m GP4SII, Chorus 12-29 kassett, Ti-sadelstolpe och nysmord kedja.
Karbånghjulen med tub får sparas till extrafina tillfällen.
baby-drool.jpg

Pfaff sa:
Då var den väl klar då.
Nya Hunthjul aerowide m GP4SII, Chorus 12-29 kassett, Ti-sadelstolpe och nysmord kedja.
Karbånghjulen med tub får sparas till extrafina tillfällen.

God smak, härligt puts och inget snik - tusan vad du kommer att bli nöjd i år!

Riktigt fint!

Sålde skogssvettocykeln och köpte en oseriös brötcykel istället.
En runda än så länge, den är tung men grym..

Reverben skall bort till förmån för något som funkar.
Flaskhållaren ska eventuellt bytas ut den med, var inte helt nöjd med flaskhållaregenskaperna idag..

Inte helt nöjd med Shimano/SRAM blandningen, förra cykeln var fri från Shimano.
Men XTR är grymma pedaler och jag råkade ha en XT-vev liggandes.
Sen gillar jag Shimanos kedjor och SRAMs växlar..

Stanton.JPG

Stanton_01.JPG

Kristoffer sa:

Reverben skall bort till förmån för något som funkar.
Flaskhållaren ska eventuellt bytas ut den med, var inte helt nöjd med flaskhållaregenskaperna idag..

Inte helt nöjd med Shimano/SRAM blandningen, förra cykeln var fri från Shimano.
Men XTR är grymma pedaler och jag råkade ha en XT-vev liggandes.
Sen gillar jag Shimanos kedjor och SRAMs växlar..

????????

Kristoffer sa:

Säga vad en vill om Stanton's support MEN så sjukt snygga hojar dom gör!
Själv ser jag med spänning fram emot deras kommand stål-FS...

Här är blåa faran! Nu med angle set och fräsiga klistermärken. Edit: Just det! Nytt narrow wide drev och Maxxis Minion DHF framdäck. Angle set lagret har ökat hjulbasen med ett par cm och minskat gaffelvinkeln till ca 66 grader. Funkar fint med pike 150 gaffeln :)

Bilagor

• APC_0007-hdr.jpg
    APC_0007-hdr.jpg
    349.2 KB · Besök: 124
  • IMG_6299.jpg
    IMG_6299.jpg
    543.4 KB · Besök: 71
Senast ändrad:
Min nya kära Ghost Tacana x8. Har åkt på en Nishiki Team 26:a i åtta år och haft roligt med den men detta är en rejäl uppgradering för mig. Iom att den var lite demad fick jag den lite billigare också. Mycket nöjd än så länge. Även med 29-tumskänslan.

DSC_0583.JPG

idahspark sa:
Min nya kära Ghost Tacana x8. Har åkt på en Nishiki Team 26:a i åtta år och haft roligt med den men detta är en rejäl uppgradering för mig. Iom att den var lite demad fick jag den lite billigare också. Mycket nöjd än så länge. Även med 29-tumskänslan.

Jag har en 29" och förstår inte vad 29-tumskänslan är? Låter som farliga grejer iaf... :-)

Första egna bygget, sista paketet dök upp igår, så lite småfix med kabellängder och gaffelrör kvar.

Bilagor

• Escapade.JPG
    Escapade.JPG
    93.7 KB · Besök: 81
tobot sa:
Här är blåa faran! Nu med angle set och fräsiga klistermärken. Edit: Just det! Nytt narrow wide drev och Maxxis Minion DHF framdäck. Angle set lagret har ökat hjulbasen med ett par cm och minskat gaffelvinkeln till ca 66 grader. Funkar fint med pike 150 gaffeln :)

Är det en 134? Hur känns den då isåfall? Har funderat fram och tillbaka på samma ingrepp, men velat då jag inte vill att den ska kännas seg på plattare stigar.

xdr sa:
tobot sa:

Är det en 134? Hur känns den då isåfall? Har funderat fram och tillbaka på samma ingrepp, men velat då jag inte vill att den ska kännas seg på plattare stigar.

Ja det är en 134. Du menar med angle set? Jag tycker den rullar på fint på platta stigar, men visst kändes det lite ovant i början. Skulle säga att det känns bättre utför men inte så stor skillnad annars nu när jag vant mig. Känns som en bra kombo med pike gaffeln. Reachen minskar med ca 1 cm så jag köpte en hussefelt 60 mm styrstam men det kändes inte rätt så jag bytte tillbaka till den gamla (40mm?).
Skillnaden är att den känns ännu bättre utför men inte så stor skillnad på platten. Jag föredrar ändå att cykla utför :)
Utbrast i ett "ouiihihi!" sist jag körde själv i skogen. Har inte gjort det sedan perfekta puderdagar på snowboard. Tycker det är ett ganska bra betyg :D

Senast ändrad:
Den får vara med en säsong till verkar det som. Ny styrkombo blev den dock påkostad. Och nej, bakdäcket funkar inte för aggressiv åkning. Det burpar så fort man trycker till i en sväng - men det rullar lätt så det får sitta på ändå.

DSC00064.jpg

DSC00066.jpg

Tillbaka
Topp