Visa din cykel inför 2017

Efter ett år med FS blir det nu den här. Epic comp carbon wc. Bytt styre, stam och stolpe och monterat pedaler och flaskställ annars original. 10.2 kg.
IMG_0147.JPG

Var ute på min andra runda igår med min nya "custom-built" Guerciotti! Ihop byggd av legendaren Jan Karlsson på racerdepån i fkpg. Alu ram, Kolfibergaffel, trp spyre mekaniska bromsar, full tiagra, handbyggda hjul, cb candy 1 pedaler plus en fullständig bike-fit. Allt detta för 10 papp! Underbart!!

En underbar cyklocross!! Dessutom med matchande orange till min Mini Cooper! ?

Bilagor

• DSC_0103.JPG
    DSC_0103.JPG
    493.1 KB · Besök: 225
Enduro Fredrik sa:
Var ute på min andra runda igår med min nya "custom-built" Guerciotti! Ihop byggd av legendaren Jan Karlsson på racerdepån i fkpg. Alu ram, Kolfibergaffel, trp spyre mekaniska bromsar, full tiagra, handbyggda hjul, cb candy 1 pedaler plus en fullständig bike-fit. Allt detta för 10 papp! Underbart!!

Snygg hoj!!

Barometer sa:
Enduro Fredrik sa:

Snygg hoj!!

Tack så mycket! ?

Peth sa:
En Scott Speedster Gravel. Hoodsen är fan fula, men bromsarna är riktigt bra!

35mm däck? Reflexerna och skivan bakom kassetten ger inga estetiska pluspoäng dock. Vad är det för pedaler? Vanliga SPD? 11-32 kassett?

Skall den gå som pendelcykel?

Bengt-re sa:
Peth sa:

35mm däck? Reflexerna och skivan bakom kassetten ger inga estetiska pluspoäng dock. Vad är det för pedaler? Vanliga SPD? 11-32 kassett?

Dork discen stannar! Reflexerna ska bytas mot nåt finare. Vanliga SPD-pedaler, m520 tror jag de heter. 11-32 på kasetten och 35 mm Schwalbe G one på fälgarna.

Kommer gå som sommarpendlare och äventyrscykel.

Peth sa:
Bengt-re sa:
Peth sa:

Dork discen stannar! Reflexerna ska bytas mot nåt finare. Vanliga SPD-pedaler, m520 tror jag de heter. 11-32 på kasetten och 35 mm Schwalbe G one på fälgarna.

Kommer gå som sommarpendlare och äventyrscykel.

Nice! Ser ut som en rolig cykel att bomba på grus med! ?

Sambal Oelek sa:
Här är min cykel inför 2017. En Brompton.
Idag på valborg blev det lite spårvagnscykling :)

Hur funkar det med drivlinan när man viker ihop en sån där? Ser ut att bli ganska annorlunda avstånd mellan framdrev och kassett, men det kanske lirar om man har en viss växel ilagd så att cagen spänner upp allt ändå?

Makten sa:
Sambal Oelek sa:
Hur funkar det med drivlinan när man viker ihop en sån där? Ser ut att bli ganska annorlunda avstånd mellan framdrev och kassett, men det kanske lirar om man har en viss växel ilagd så att cagen spänner upp allt ändå?

Cagen tar upp slacket. Den är liksom konstruerad för det.

Det är heller inte en vanlig bakväxel eller kedjesträckare utan, som det mesta på en Brompton, specialkonstruerat.

Vinterns hobbyprojekt/ebaysysselsättning.

Cannondale caad 7 med sram force och dt swiss dicut oxic hjul.
Går som en dröm, så jag e supernöjd.

Bilagor

• IMG_2834.JPG
    IMG_2834.JPG
    220.4 KB · Besök: 222
Senast ändrad:
Denna blev det för mig tillslut,
Orange P7 pro med diverse uppdateringar, styre, hjul osv.

Både läcker och kul :)

Bilagor

• IMG_4727.JPG
    IMG_4727.JPG
    373.6 KB · Besök: 229
  • IMG_4728.JPG
    IMG_4728.JPG
    360.1 KB · Besök: 214
cerro sa:
iddqd sa:
cerro sa:
iddqd: Är inte det en caad8 eller börjar jag få dålig syn?

Jag som är på vift, ska vara en caad 7 faktiskt :D (men ser ut som 8'a på överröret, så nu blir jag osäker)

googlade lite för att friska upp minnet och helt klart en 7a med de dropoutsen :) Snygga iaf :D

Cannondales caad-modeller borde ha en egen tråd på Happy. Hade varit kul och se vad folk har hemma på torpet

Wiggle rean resulterade i detta köp..... Tänkte ta mig an CV-2018 och Lidingöloppet MTB-2018 som genrep...

Bilagor

• a29da8af4a54085bad650c54df056928.png
    a29da8af4a54085bad650c54df056928.png
    317.5 KB · Besök: 233
Byggde (renoverade) denna Bridgestone från 1982 för att testa landsvägscykling i år, tror att det kanske kan bli mycket LVG i år.

bridgestone.jpg

Senast ändrad:
Landsväg:
2017 Rose XEON CWX 4400 med Power2max power meter.
20161125_195901.jpg

Stig:
2007 Specialized Stumpjumper FSR Comp
20161120_121542.jpg

Pendling:
2011 Univega Antaris X-Pro
20160823_153556.jpg

Det blir nog en ny trailhoj nästa år om intresse och tid finns kvar :) Kanske en Ibis 3 eller Yeti SBC 5.5.

Senast ändrad:
Idag lade jag handpenning för en ny allround-racer :) en Crescent Zepto Pro 2016. Känns som ett bättre val för mig då jag gillar att cykla på alla underlag. Dessutom är den om möjligt ännu snyggare än min nuvarande rena racer, där bakom :)

20170503_174859_HDR.jpg

Sambal Oelek sa:
Idag lade jag handpenning för en ny allround-racer :) en Crescent Zepto Pro 2016. Känns som ett bättre val för mig då jag gillar att cykla på alla underlag. Dessutom är den om möjligt ännu snyggare än min nuvarande rena racer, där bakom :)

Pedalerna såg skumma ut?! Vad är det för något?

kakan_polen2 sa:
Fick tag i en nästan likadan ram som min idol... Roubaix Boonen Limited.
Väldigt nöjd hittills.
Nu är d bara att vänta på Etap Disc.

Snygg, men inte för att regna på din parad men var inte Boonens variant utan dödsdiskar? nu har du säkert testat ut att geometrin är bra för dig men ser lite kul ut med en "komfort racer" med så aggresiv sittställning, men alla lösningar som gör att man trivs i sadeln är ju bra lösningar.

Crocko sa:
kakan_polen2 sa:
Väldigt nöjd hittills.

Snygg, men inte för att regna på din parad men var inte Boonens variant utan dödsdiskar? nu har du säkert testat ut att geometrin är bra för dig men ser lite kul ut med en "komfort racer" med så aggresiv sittställning, men alla lösningar som gör att man trivs i sadeln är ju bra lösningar.

Yes den han körde på hade fälgbroms, därför jag skrev nästan :) å sen har han å terpstra en betydligt aggressivare geometri än den som säljs. Brukar va överrör från 61a, sadelrör från 58a å styrrör från 56a... så utsträckt å lågt sitter dem pojkarna.

Ja d ser lite lustigt ut men gillar cykeln så mycke så d får man stå ut med. Den är kvick som en Tarmac men bekväm som att sitta hemma i soffan :)

kakan_polen2 sa:
Crocko sa:
kakan_polen2 sa:
Väldigt nöjd hittills.

Yes den han körde på hade fälgbroms, därför jag skrev nästan :) å sen har han å terpstra en betydligt aggressivare geometri än den som säljs. Brukar va överrör från 61a, sadelrör från 58a å styrrör från 56a... så utsträckt å lågt sitter dem pojkarna.

Ja d ser lite lustigt ut men gillar cykeln så mycke så d får man stå ut med. Den är kvick som en Tarmac men bekväm som att sitta hemma i soffan :)

Skitsnygg!

Tillbaka
Topp