Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Enduro Fredrik sa:Var ute på min andra runda igår med min nya "custom-built" Guerciotti! Ihop byggd av legendaren Jan Karlsson på racerdepån i fkpg. Alu ram, Kolfibergaffel, trp spyre mekaniska bromsar, full tiagra, handbyggda hjul, cb candy 1 pedaler plus en fullständig bike-fit. Allt detta för 10 papp! Underbart!!
En underbar cyklocross!! Dessutom med matchande orange till min Mini Cooper! ?
Barometer sa:Enduro Fredrik sa:Var ute på min andra runda igår med min nya "custom-built" Guerciotti! Ihop byggd av legendaren Jan Karlsson på racerdepån i fkpg. Alu ram, Kolfibergaffel, trp spyre mekaniska bromsar, full tiagra, handbyggda hjul, cb candy 1 pedaler plus en fullständig bike-fit. Allt detta för 10 papp! Underbart!!
En underbar cyklocross!! Dessutom med matchande orange till min Mini Cooper! ?
Snygg hoj!!
Snyggt, funkis och prisvärd :)Enduro Fredrik sa:En underbar cyklocross!! Dessutom med matchande orange till min Mini Cooper! ?
Sixten Fors sa:Snyggt, funkis och prisvärd :)Enduro Fredrik sa:En underbar cyklocross!! Dessutom med matchande orange till min Mini Cooper! ?
Peth sa:En Scott Speedster Gravel. Hoodsen är fan fula, men bromsarna är riktigt bra!
Bengt-re sa:Peth sa:En Scott Speedster Gravel. Hoodsen är fan fula, men bromsarna är riktigt bra!
35mm däck? Reflexerna och skivan bakom kassetten ger inga estetiska pluspoäng dock. Vad är det för pedaler? Vanliga SPD? 11-32 kassett?
Skall den gå som pendelcykel?
Peth sa:Bengt-re sa:Peth sa:En Scott Speedster Gravel. Hoodsen är fan fula, men bromsarna är riktigt bra!
35mm däck? Reflexerna och skivan bakom kassetten ger inga estetiska pluspoäng dock. Vad är det för pedaler? Vanliga SPD? 11-32 kassett?
Skall den gå som pendelcykel?
Dork discen stannar! Reflexerna ska bytas mot nåt finare. Vanliga SPD-pedaler, m520 tror jag de heter. 11-32 på kasetten och 35 mm Schwalbe G one på fälgarna.
Kommer gå som sommarpendlare och äventyrscykel.
Sambal Oelek sa:Här är min cykel inför 2017. En Brompton.
Idag på valborg blev det lite spårvagnscykling :)
Imponerande att kunna knöla ihop en cykel på det viset utan att göra den obrukbar för all framtid.Sambal Oelek sa:Här är min cykel inför 2017. En Brompton.
Idag på valborg blev det lite spårvagnscykling :)
Makten sa:Hur funkar det med drivlinan när man viker ihop en sån där? Ser ut att bli ganska annorlunda avstånd mellan framdrev och kassett, men det kanske lirar om man har en viss växel ilagd så att cagen spänner upp allt ändå?Sambal Oelek sa:...Brompton.
+1! Supersnabb!Johan A sa:Snygg Peter!!
Sambal Oelek sa:Back to basics med en veterancykel här! :)
Stylish.iddqd sa:Vinterns hobbyprojekt/ebaysysselsättning.
Cannondalr caad9 med sram force och dt swiss dicut oxic hjul.
Går som en dröm, så jag e supernöjd.
cerro sa:iddqd: Är inte det en caad8 eller börjar jag få dålig syn?
iddqd sa:cerro sa:iddqd: Är inte det en caad8 eller börjar jag få dålig syn?
Jag som är på vift, ska vara en caad 7 faktiskt :D (men ser ut som 8'a på överröret, så nu blir jag osäker)
Jilster sa:Trevlig bekantskap.
cerro sa:iddqd sa:cerro sa:iddqd: Är inte det en caad8 eller börjar jag få dålig syn?
Jag som är på vift, ska vara en caad 7 faktiskt :D (men ser ut som 8'a på överröret, så nu blir jag osäker)
googlade lite för att friska upp minnet och helt klart en 7a med de dropoutsen :) Snygga iaf :D
cwh1973 sa:Wiggle rean resulterade i detta köp..... Tänkte ta mig an CV-2018 och Lidingöloppet MTB-2018 som genrep...
Bengt-re sa:Den såg trevlig ut. Snygg dessutom!cwh1973 sa:Wiggle rean resulterade i detta köp..... Tänkte ta mig an CV-2018 och Lidingöloppet MTB-2018 som genrep...
Snyggt jobbat, härligt att se uppdaterade klassiker!!aribr sa:Byggde (renoverade) denna Bridgestone från 1982 för att testa landsvägscykling i år, tror att det kanske kan bli mycket LVG i år.
Sambal Oelek sa:Idag lade jag handpenning för en ny allround-racer :) en Crescent Zepto Pro 2016. Känns som ett bättre val för mig då jag gillar att cykla på alla underlag. Dessutom är den om möjligt ännu snyggare än min nuvarande rena racer, där bakom :)
precis. Jag frågade om SPD men det ville de inte gå med på. Jaja. Var ju ändå geometrin och hojen i övrigt jag skulle testa ?Supersonic sa:Det är väl bara ett par testpedaler från butiken för att prova hojen lite utanför på gatan.
kakan_polen2 sa:Fick tag i en nästan likadan ram som min idol... Roubaix Boonen Limited.
Väldigt nöjd hittills.
Nu är d bara att vänta på Etap Disc.
Crocko sa:kakan_polen2 sa:Fick tag i en nästan likadan ram som min idol... Roubaix Boonen Limited.
Väldigt nöjd hittills.
Snygg, men inte för att regna på din parad men var inte Boonens variant utan dödsdiskar? nu har du säkert testat ut att geometrin är bra för dig men ser lite kul ut med en "komfort racer" med så aggresiv sittställning, men alla lösningar som gör att man trivs i sadeln är ju bra lösningar.
kakan_polen2 sa:Crocko sa:kakan_polen2 sa:Fick tag i en nästan likadan ram som min idol... Roubaix Boonen Limited.
Väldigt nöjd hittills.
Snygg, men inte för att regna på din parad men var inte Boonens variant utan dödsdiskar? nu har du säkert testat ut att geometrin är bra för dig men ser lite kul ut med en "komfort racer" med så aggresiv sittställning, men alla lösningar som gör att man trivs i sadeln är ju bra lösningar.
Yes den han körde på hade fälgbroms, därför jag skrev nästan :) å sen har han å terpstra en betydligt aggressivare geometri än den som säljs. Brukar va överrör från 61a, sadelrör från 58a å styrrör från 56a... så utsträckt å lågt sitter dem pojkarna.
Ja d ser lite lustigt ut men gillar cykeln så mycke så d får man stå ut med. Den är kvick som en Tarmac men bekväm som att sitta hemma i soffan :)