Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
johan44 sa:Hur funkar det, är den lilla framklingan fast kopplad till vevarna? Ser konstigt ut.
staine sa:Kan åtminstone vara OT-märkt.
Enligt trafikförordningen men inte i skogen, där är den ett motoriserat fordon. Så så länge det bara pendlas på den är det lugntForesterGuy sa:staine sa:Kan åtminstone vara OT-märkt.
En emtb är ju en cykel.
ForesterGuy sa:Det är märkligt att man inte ska kunna diskutera emtb här utan att ett gäng förvuxna fjortisar med mobbningstendenser ska dyka upp och sabotera varenda tråd. Varför går ni in i trådar som rimligtvis inte borde intressera er?
Väx upp, även mentalt.
r72 sa:ForesterGuy sa:Det är märkligt att man inte ska kunna diskutera emtb här utan att ett gäng förvuxna fjortisar med mobbningstendenser ska dyka upp och sabotera varenda tråd. Varför går ni in i trådar som rimligtvis inte borde intressera er?
Väx upp, även mentalt.
Eller så håller man diskussionerna om elcyklar på rätt forum...
?ForesterGuy sa:r72 sa:ForesterGuy sa:Det är märkligt att man inte ska kunna diskutera emtb här utan att ett gäng förvuxna fjortisar med mobbningstendenser ska dyka upp och sabotera varenda tråd. Varför går ni in i trådar som rimligtvis inte borde intressera er?
Väx upp, även mentalt.
Eller så håller man diskussionerna om elcyklar på rätt forum...
Och det ska komma från en inomhuscyklist?
Frenchy sa:Moustache Samedi SX 9
Elleeeeeer?ForesterGuy sa:staine sa:Kan åtminstone vara OT-märkt.
En emtb är ju en cykel.
Rattnalle sa:Enligt trafikförordningen men inte i skogen, där är den ett motoriserat fordon. Så så länge det bara pendlas på den är det lugntForesterGuy sa:En emtb är ju en cykel.
ForesterGuy sa:Det är märkligt att man inte ska kunna diskutera emtb här utan att ett gäng förvuxna fjortisar med mobbningstendenser ska dyka upp och sabotera varenda tråd. Varför går ni in i trådar som rimligtvis inte borde intressera er?
Väx upp, även mentalt.
ooms sa:Inte min, men det är ju samma fordonstyp som elcykel när det gäller körning i terräng...
F.ö. bör tråden OT-märkas.
ooms sa:Lag om VÄGtrafikdefinitioner, ja. Terräng är inte väg. Case closed.
perzzon sa:Men då köper man ju knappast en mtb?!
Erik O sa:ForesterGuy sa:Det är märkligt att man inte ska kunna diskutera emtb här utan att ett gäng förvuxna fjortisar med mobbningstendenser ska dyka upp och sabotera varenda tråd. Varför går ni in i trådar som rimligtvis inte borde intressera er?
Väx upp, även mentalt.
Fast lite kan man nog tåla om man som ganska högt uppsatt person på gissningsvis Sveriges största cykelkedja postar bilder på en elmoppe vilken man också säljer på ett cykelforum.
Spacekitty sa:Vad står det i terrängkörningslagen?
Cinder2i40 sa:
ooms sa:Det pågår ju dessutom en utredning av terrängkörningslagen, då den är över 40 år gammal och många nya fordon och fordonstyper tillkommit sedan dess. Rimligtvis är ett av syftena att ta bort sådana här kryphål som elmtb-lobbyn försöker utnyttja för att framföra sina motordrivna cyklar i terräng i strid med allemansrätten.
Väx upp, även mentalt.
ooms sa:Det pågår ju dessutom en utredning av terrängkörningslagen, då den är över 40 år gammal och många nya fordon och fordonstyper tillkommit sedan dess. Rimligtvis är ett av syftena att ta bort sådana här kryphål som elmtb-lobbyn försöker utnyttja för att framföra sina motordrivna cyklar i terräng i strid med allemansrätten.
Cinder2i40 sa:Jag är oxå trångsynt. Men det ligger väll stora pengar bakom. Om nu n+1 ska kunna bli en el mtb krävs det den är en helt vanlig cykel utan motor.
KungJulian sa:Kan vi inte slänga in denna länk i början på varje tråd om e-mtb? Tänk så många knapptryck vi skulle spara. Och kanske kunde då tråden handla om det som TS önskade/frågade/whatever.
https://happyeride.se/2018/06/23/elcykel-pa-stigar-leder-och-i-terrang-vad-galler/
Bengt-re sa:KungJulian sa:Kan vi inte slänga in denna länk i början på varje tråd om e-mtb? Tänk så många knapptryck vi skulle spara. Och kanske kunde då tråden handla om det som TS önskade/frågade/whatever.
https://happyeride.se/2018/06/23/elcykel-pa-stigar-leder-och-i-terrang-vad-galler/
Du missar att hela syftet med att "diskutera" el-motorcyklar på ett cykelforum enbart är att provocera?
Men alltså en fogsvans där man fortfarande sågar själv fast med hjälpmotor som gör det hela lite lättare! Den du :=)Skogling sa:ForesterGuy sa:Det är märkligt att man inte ska kunna diskutera emtb här utan att ett gäng förvuxna fjortisar med mobbningstendenser ska dyka upp och sabotera varenda tråd. Varför går ni in i trådar som rimligtvis inte borde intressera er?
Väx upp, även mentalt.
Jag blir irriterad av el-mtb då jag inte tycker det är en trampcykel.
Jag fattar inte hur man kan likställa en el-mtb med en mtb.
Förmodligen är jag väldigt trångsynt.
Som någon skrev i en annan tråd och jämförde en såg med en motorsåg. Så tycker jag.