Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jansson99 sa:Håll god ton i tråden och ge fan i påhopp så att vi slipper att agera.
marr sa:jansson99 sa:Håll god ton i tråden och ge fan i påhopp så att vi slipper att agera.
När nån modd nu existerar.
Får man fråga varför e forumet finns?
Örjan Lax sa:OCH varför finns det en bilmeks-tråd på ett cykelforum som Happyride?
marr sa:jansson99 sa:Håll god ton i tråden och ge fan i påhopp så att vi slipper att agera.
marr sa:Örjan Lax sa:OCH varför finns det en bilmeks-tråd på ett cykelforum som Happyride?
För att det inte finns ett happybilforum såklart. Frågor på det?
jansson99 sa:Vi har därför bestämt oss för att agera lite kvickare och inte tillåta så mycket som vi kanske har gjort tidigare.
jansson99 sa:marr sa:jansson99 sa:Håll god ton i tråden och ge fan i påhopp så att vi slipper att agera.
Happy har historiskt modererats mycket sparsamt då det faktiskt inte har behövts samt att vi tror att vuxna personer ska klara av att hantera diskussioner i text utan att gå bananas. När det ändå har har havererat så har vi agerat. Vi modererar på vår fritid varför det inte alltid kommer i första hand, men vi försöker.
Över tid så har beteendet ändrats på flera sätt här i vårt mysiga vardagsrum och trådarna eskalerar ibland rasande fort. Besserwissrar som inte kan vika en tum från åsikt får mothugg och påhopp som jag gissar inte hade använts öga mot öga och nya användare tröttnar och ber att få kontot raderat för att de inte får exakt svar på en fråga direkt. De flesta av oss som har hängt här sedan början har en viss jargong och ett tålamod i diskussionerna som många saknar, därför har tonen förändrats.
Vi har därför bestämt oss för att agera lite kvickare och inte tillåta så mycket som vi kanske har gjort tidigare.
marr sa:Örjan Lax sa:OCH varför finns det en bilmeks-tråd på ett cykelforum som Happyride?
Örjan Lax sa:marr sa:Örjan Lax sa:OCH varför finns det en bilmeks-tråd på ett cykelforum som Happyride?
Nej, jag går i korgen med öronen bakåt och fortsätter tugga på märgbenet... :-/
jonte987 sa:Jag har alltid trott att det var ett underforum även kallat kategori.
Till skillnad fr elmoppetrådarna så är ju den helt korrekt OT-märkt iaf.Örjan Lax sa:OCH varför finns det en bilmeks-tråd på ett cykelforum som Happyride?
ooms sa:Till skillnad fr elmoppetrådarna så är ju den helt korrekt OT-märkt iaf.Örjan Lax sa:OCH varför finns det en bilmeks-tråd på ett cykelforum som Happyride?
Elhojtok sa:staine sa:Vad som är så fult. Batteri. Biltema. Vilken herrcykel som helst.
Vetefanken om inte detta ändå var ett exceptionellt lågvattenmärke i happys hela historia.
Så bra, då har jag lyckats med nåt då. Men du får gärna utveckla. Själv tycker jag att man kan skriva att alla el-MTB är fula om det nu är vad man menar. Men jag kanske missförstod något. Fast jag kom ganska nära trådens ämne, till skillnad från alla som inte har lagt upp en bild ?
Åke sa:I Göteborg har områden stängts av för cyklister och i debatten har el cyklar andvänts ett för ett förbud måste fås till och det räcker för mig. Att tillåta el cyklar i skogen är enligt mig ett perfekt sätt att minska tillgången stigar för alla på sikt.
Hasse#7 sa:Eftersom det finns ett annat forum och de flesta här verkar tycka att elcykel är för pendling och eMTB är för nöje tycker jag att OT-märkning är rimligt i detta forum. I övrigt tror jag att organiserat tävlande i eMTB skulle vara bra på många sätt både för miljön och tekniken, men då med inriktning att ersätta fossila tvåhjulingar.
Ixion sa:Hasse#7 sa:Eftersom det finns ett annat forum och de flesta här verkar tycka att elcykel är för pendling och eMTB är för nöje tycker jag att OT-märkning är rimligt i detta forum. I övrigt tror jag att organiserat tävlande i eMTB skulle vara bra på många sätt både för miljön och tekniken, men då med inriktning att ersätta fossila tvåhjulingar.
Jag är inne på lite samma tanke där. Lite haltande liknelse kanske, men el-mtb här känns lite som att komma och diskutera pulverkaffe på ett kaffeforum. Kanske inte nödvändigtvis helt fel, men ändå två väldigt olika saker.
Elhojtok sa:staine sa:Vad som är så fult. Batteri. Biltema. Vilken herrcykel som helst.
Vetefanken om inte detta ändå var ett exceptionellt lågvattenmärke i happys hela historia.
Så bra, då har jag lyckats med nåt då. Men du får gärna utveckla. Själv tycker jag att man kan skriva att alla el-MTB är fula om det nu är vad man menar. Men jag kanske missförstod något. Fast jag kom ganska nära trådens ämne, till skillnad från alla som inte har lagt upp en bild ?
staine sa:Att på ett så dedikerat cykel-nördforum som happy bunta ihop alla cyklar till ”vilken herrcykel som helst”. Jösses, där tom färgen på ventilhatten *duckar* har betydelse. Skärpning!
;)
(med reservation för viss (dubbel)ironi)
staine sa:Elhojtok sa:staine sa:Vad som är så fult. Batteri. Biltema. Vilken herrcykel som helst.
Att på ett så dedikerat cykel-nördforum som happy bunta ihop alla cyklar till ”vilken herrcykel som helst”. Jösses, där tom färgen på ventilhatten *duckar* har betydelse. Skärpning!
;)
Elhojtok sa:staine sa:Att på ett så dedikerat cykel-nördforum som happy bunta ihop alla cyklar till ”vilken herrcykel som helst”. Jösses, där tom färgen på ventilhatten *duckar* har betydelse. Skärpning!
;)
Haha, men om jag fixar en cykelkorg i kolfiber då? Får jag vara med då?
Ola sa:Andra noteringar:
- jag tycker att det saknades Hitler-kort på sida tre som ska förekomma här på happy
marr sa:jansson99 sa:marr sa:jansson99 sa:Håll god ton i tråden och ge fan i påhopp så att vi slipper att agera.
Happy har historiskt modererats mycket sparsamt då det faktiskt inte har behövts samt att vi tror att vuxna personer ska klara av att hantera diskussioner i text utan att gå bananas. När det ändå har har havererat så har vi agerat. Vi modererar på vår fritid varför det inte alltid kommer i första hand, men vi försöker.
Över tid så har beteendet ändrats på flera sätt här i vårt mysiga vardagsrum och trådarna eskalerar ibland rasande fort. Besserwissrar som inte kan vika en tum från åsikt får mothugg och påhopp som jag gissar inte hade använts öga mot öga och nya användare tröttnar och ber att få kontot raderat för att de inte får exakt svar på en fråga direkt. De flesta av oss som har hängt här sedan början har en viss jargong och ett tålamod i diskussionerna som många saknar, därför har tonen förändrats.
Vi har därför bestämt oss för att agera lite kvickare och inte tillåta så mycket som vi kanske har gjort tidigare.
Jag bara undrade lite varför ni då skapade ett e forum med...