Visa din E-MTB....

Visa din E-MTB....
marr sa:
jansson99 sa:
Håll god ton i tråden och ge fan i påhopp så att vi slipper att agera.

När nån modd nu existerar.

Happy har historiskt modererats mycket sparsamt då det faktiskt inte har behövts samt att vi tror att vuxna personer ska klara av att hantera diskussioner i text utan att gå bananas. När det ändå har har havererat så har vi agerat. Vi modererar på vår fritid varför det inte alltid kommer i första hand, men vi försöker.

Över tid så har beteendet ändrats på flera sätt här i vårt mysiga vardagsrum och trådarna eskalerar ibland rasande fort. Besserwissrar som inte kan vika en tum från åsikt får mothugg och påhopp som jag gissar inte hade använts öga mot öga och nya användare tröttnar och ber att få kontot raderat för att de inte får exakt svar på en fråga direkt. De flesta av oss som har hängt här sedan början har en viss jargong och ett tålamod i diskussionerna som många saknar, därför har tonen förändrats.

Vi har därför bestämt oss för att agera lite kvickare och inte tillåta så mycket som vi kanske har gjort tidigare.

Visa din E-MTB....
jansson99 sa:
marr sa:
jansson99 sa:

Happy har historiskt modererats mycket sparsamt då det faktiskt inte har behövts samt att vi tror att vuxna personer ska klara av att hantera diskussioner i text utan att gå bananas. När det ändå har har havererat så har vi agerat. Vi modererar på vår fritid varför det inte alltid kommer i första hand, men vi försöker.

Över tid så har beteendet ändrats på flera sätt här i vårt mysiga vardagsrum och trådarna eskalerar ibland rasande fort. Besserwissrar som inte kan vika en tum från åsikt får mothugg och påhopp som jag gissar inte hade använts öga mot öga och nya användare tröttnar och ber att få kontot raderat för att de inte får exakt svar på en fråga direkt. De flesta av oss som har hängt här sedan början har en viss jargong och ett tålamod i diskussionerna som många saknar, därför har tonen förändrats.

Vi har därför bestämt oss för att agera lite kvickare och inte tillåta så mycket som vi kanske har gjort tidigare.

Jag bara undrade lite varför ni då skapade ett e forum med...

Visa din E-MTB....
I Göteborg har områden stängts av för cyklister och i debatten har el cyklar andvänts ett för ett förbud måste fås till och det räcker för mig. Att tillåta el cyklar i skogen är enligt mig ett perfekt sätt att minska tillgången stigar för alla på sikt.

Visa din E-MTB....
jonte987 sa:
Jag har alltid trott att det var ett underforum även kallat kategori.

Lite som bilmekstråden, eller datortråden. Och postar du en bilmekstråd, så kommer den förmodligen att flyttas in i stora bilmekstråden.

Varför man då gör ett helt e forum, om man inte ska hänvisa till det ens?

Visa din E-MTB....
Elhojtok sa:
staine sa:
Vad som är så fult. Batteri. Biltema. Vilken herrcykel som helst.

Vetefanken om inte detta ändå var ett exceptionellt lågvattenmärke i happys hela historia.

Så bra, då har jag lyckats med nåt då. Men du får gärna utveckla. Själv tycker jag att man kan skriva att alla el-MTB är fula om det nu är vad man menar. Men jag kanske missförstod något. Fast jag kom ganska nära trådens ämne, till skillnad från alla som inte har lagt upp en bild ?

Schysst att du lyckas hålla god ton i tråden, t.o.m. ett typ "hade nog lite fel där"-inlägg, sällan man ser det nuförtiden - från någon sida,

Det här med gliringar och munhuggning som det kallades när jag var ung, innan Internet fanns, är lite trixigt just på Internet. Dels framgår det inte om något är ett skämt på samma sätt som IRL, dels så är det egentligen lite konstigt att hålla på med det om man inte känner varann (som i IRL), och dels så drar ofta ett egentligen oskyldigt skämt (gliring) till sig hatarna och dom riktiga loserna som flugor till skit. Jag har sett det i flera trådar även här på Happy.

Det är ett väldigt tråkigt klimat rent allmänt i många (de flesta) forum och liknande på Internet. Dom flesta som skriver påhopp skulle aldrig göra det IRL, då skulle dom bli impopulära rätt snabbt. Kanske knyter dom handen i fickan, lider i det tysta och får utlopp på Internet. Vad vet jag, patetiskt är det i alla fall, och egentligen rätt tragiskt att mänskor som IRL oftast är hyfsat normala sysslar med lite psykogrejor.

Påhopp och liknande är väl bara att försöka ignorera, men gliringar och liknande får man nog räkna med på ett cykelforum. Här kan folk få krampanfall om man nämner skivbromsar, så förvänta dig inget beröm för en elcykel. Och ja, jag tycker elcyklar är fula, om dom sen är snygga relativt andra elcyklar har jag ingen aning om, och bryr mig faktiskt inte.

Visa din E-MTB....
Åke sa:
I Göteborg har områden stängts av för cyklister och i debatten har el cyklar andvänts ett för ett förbud måste fås till och det räcker för mig. Att tillåta el cyklar i skogen är enligt mig ett perfekt sätt att minska tillgången stigar för alla på sikt.

Detta beskriver problemet kortfattat tycker jag.

Andra noteringar:
- jag tycker att det saknades Hitler-kort på sida tre som ska förekomma här på happy
- eMTB ja-sidan hänvisar till att det är en cykel, det ska trampas och hjälper bara max 25 km/h och har max 250 W, tror ni på allvar att dessa kommer inte trimmas? Vore tjänstefel isf. ( att inte trimmas dvs.) Besiktning vore på sin plats tycker jag.

Visa din E-MTB....
Saxat från NVV.

Bilagor

• 44B386DC-068E-4F90-A84C-5B2E1A3C1F5A.png
    44B386DC-068E-4F90-A84C-5B2E1A3C1F5A.png
    28.7 KB · Besök: 158
  • 085B3D7E-1DA0-43B6-A67F-64DDA19C3658.png
    085B3D7E-1DA0-43B6-A67F-64DDA19C3658.png
    42.4 KB · Besök: 158
Visa din E-MTB....
Eftersom det finns ett annat forum och de flesta här verkar tycka att elcykel är för pendling och eMTB är för nöje tycker jag att OT-märkning är rimligt i detta forum. I övrigt tror jag att organiserat tävlande i eMTB skulle vara bra på många sätt både för miljön och tekniken, men då med inriktning att ersätta fossila tvåhjulingar.

Visa din E-MTB....
Hasse#7 sa:
Eftersom det finns ett annat forum och de flesta här verkar tycka att elcykel är för pendling och eMTB är för nöje tycker jag att OT-märkning är rimligt i detta forum. I övrigt tror jag att organiserat tävlande i eMTB skulle vara bra på många sätt både för miljön och tekniken, men då med inriktning att ersätta fossila tvåhjulingar.

Jag är inne på lite samma tanke där. Lite haltande liknelse kanske, men el-mtb här känns lite som att komma och diskutera pulverkaffe på ett kaffeforum. Kanske inte nödvändigtvis helt fel, men ändå två väldigt olika saker.

Visa din E-MTB....
Ixion sa:
Hasse#7 sa:

Jag är inne på lite samma tanke där. Lite haltande liknelse kanske, men el-mtb här känns lite som att komma och diskutera pulverkaffe på ett kaffeforum. Kanske inte nödvändigtvis helt fel, men ändå två väldigt olika saker.

Citerad visdom för bevaring i framtiden

Visa din E-MTB....
Elhojtok sa:
staine sa:

Vetefanken om inte detta ändå var ett exceptionellt lågvattenmärke i happys hela historia.

Så bra, då har jag lyckats med nåt då. Men du får gärna utveckla. Själv tycker jag att man kan skriva att alla el-MTB är fula om det nu är vad man menar. Men jag kanske missförstod något. Fast jag kom ganska nära trådens ämne, till skillnad från alla som inte har lagt upp en bild ?

Att på ett så dedikerat cykel-nördforum som happy bunta ihop alla cyklar till ”vilken herrcykel som helst”. Jösses, där tom färgen på ventilhatten *duckar* har betydelse. Skärpning!
;)

(med reservation för viss (dubbel)ironi)

Visa din E-MTB....
staine sa:
Att på ett så dedikerat cykel-nördforum som happy bunta ihop alla cyklar till ”vilken herrcykel som helst”. Jösses, där tom färgen på ventilhatten *duckar* har betydelse. Skärpning!
;)

Haha, men om jag fixar en cykelkorg i kolfiber då? Får jag vara med då?

Senast redigerad av en moderator:
Visa din E-MTB....
staine sa:
Elhojtok sa:
staine sa:

;)

Ventilhatt? Då kan man ju lika gärna ha cykelhjälm!

Visa din E-MTB....
Elhojtok sa:
staine sa:
;)

Haha, men om jag fixar en cykelkorg i kolfiber då? Får jag vara med då?

Och Ang ovan. Ventilhattar... #60

Bilagor

• lipstick-on-a-pig-218x300.jpg
    lipstick-on-a-pig-218x300.jpg
    16.5 KB · Besök: 147
Visa din E-MTB....
marr sa:
jansson99 sa:
marr sa:
jansson99 sa:

Jag bara undrade lite varför ni då skapade ett e forum med...

.....och varför den här tråden inte flyttats dit.

Tillbaka
Topp