Visa Din Flannel!

Slobby

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Det börjar bli höst och jag inser att jag är så gammal att jag tycker att de som cyklar i flannel just nu är riktigt coola!
Blir inte helt på det klara med vilken flannel jag behöver till Göteborgsterrängen. Vill ju inte sticka ut på fel sätt och köra i en modell som är avsedd för finsnickeri i mahogny eller cementgjutning i Karlatornet!
Så tips på snyggt skurnna Flannel för cyklig uppskattas gärna med lite pros and cons!

Bilagor

OldBones

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Är det här en sarkasm-tråd för gamlingar som tror att man måste ha snor-tajta lycra kläder för att vinna 7-8 watt?
Screenshot_20201116_162522.jpg

Putteman

Medlem
Visa Din Flannel!
Hur kombinerar man en sådan tingest på ett korrekt sätt? Dvs. vad har ni på underkroppen? Är det ok med typ cykelbyxor med ett par loosefit cykelshorts över?

Den på XXL var för övrigt snygg. :-)

D i U

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Jag kör en alpinestars skjorta som sitter fint, vindtäta paneler på bröst och några andra bra funktioner. Minns inte vad modellen heter men är grym såhär års ihop med en bra underställströja.

Slobby

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Jag kör en alpinestars skjorta som sitter fint, vindtäta paneler på bröst och några andra bra funktioner. Minns inte vad modellen heter men är grym såhär års ihop med en bra underställströja.
Tror att jag har tittat på just alpinestars skjorta. Funderade på hur det skulle va med isoleringen just. De ser riktigt schyssta ut. Tack för tipset!

SIE

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Alpinestars-skjortan lockade verkligen tills jag såg att de begått dödssynden att gå på enficks-linjen.
I samma länk som Såsen postade fanns dock denna som verkar riktigt bra med dubbla fickor, slim fit, polygiene-behandling etc etc, om man nu inte vill lägga 200USD på en Kitsbow-skjorta

Edit: fanns bara i XXL 😕

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer