Visa Din Flannel!

robwrnr

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Såg denna på Wiggle, vändbar 😁.

Putteman

Medlem
Visa Din Flannel!
Såg denna på Wiggle, vändbar 😁.
Jäkligt trevlig. Jag tycker Endura har ett riktigt bra sortiment för MTB. Har nån tröja som tvättats hundratals gånger från dom som fortfarande känns fräsch.

SIE

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Snickers workwears fodrade flanellskjorta. Nästan så man kan tro att den är gjord för cykling.
Förlängd rygg
Förböjda armar
Cordura förstärkta armbågar
Innerfodret i quiltad blank syntet som inte fastnar

Ja, jag jobbar med yrkeskläder.

Snygg!
Sitter du inne med svaret på varför tillverkaren väljer endast en bröstficka när där oftast finns plats för två?

SIE

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Gissar på vanligast med bara ett marlboro paket ;)
🙂
Fattar ju att det har med formalitetsgrad att göra, ju mer formellt desto färre fickor. Därav förvånande att just en ”riktig” workwearskjorta endast har en ficka. Eller är den ovan informell för att vara Snickers? Så många frågor!

Herrcykel

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Det börjar bli höst och jag inser att jag är så gammal att jag tycker att de som cyklar i flannel just nu är riktigt coola!
Blir inte helt på det klara med vilken flannel jag behöver till Göteborgsterrängen. Vill ju inte sticka ut på fel sätt och köra i en modell som är avsedd för finsnickeri i mahogny eller cementgjutning i Karlatornet!
Så tips på snyggt skurnna Flannel för cyklig uppskattas gärna med lite pros and cons!
Hej TS!
Trevligt att du vill hylla och hedra kläder av flanell, jag har tyvärr ingen tjusig skjorta att visa (än)!
Jag föreslår därför (även några andra har försökt) att vi hedrar flanellen ännu mer genom att flanella på ett språk istället för två och därmed döper om tråden.
Lite petigt, jag vet... men kan inte tråden få heta antingen "Visa din flanell" eller "Show your flannel"?

SIE

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Som Decathlon-fanboy vill jag slå ett slag för denna: https://www.decathlon.se/skjorta-tr...-46y4z9gv-ZVi6nPtPP53T8xKMqcY-70aAq6yEALw_wcB.

Tunn men prisvärd med diskreta fickor. Fick tom godkänt av min (ganska kräsna) smabo.
Är passformen på de atletiskt byggda modellerna representativ för verkligheten, dvs ingen box-fit?
Och till en mer svårbesvarad fråga: varför gjorde de den inte med dubbla bröstfickor med lock istället!? Patchen över axelpartiet innebär ju ändå att ingen kommer att uppfatta skjortan som så trevande formell som den enkla öppna bröstfickan försöker signalera.
Mvh /Upprörd

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Är passformen på de atletiskt byggda modellerna representativ för verkligheten, dvs ingen box-fit?
Och till en mer svårbesvarad fråga: varför gjorde de den inte med dubbla bröstfickor med lock istället!? Patchen över axelpartiet innebär ju ändå att ingen kommer att uppfatta skjortan som så trevande formell som den enkla öppna bröstfickan försöker signalera.
Mvh /Upprörd
Jag skulle säga att det är en ganska rektangulär fit/normal svensk medium. Jag har M och väger väl in på 71 Corona-kilon och 180 cm.
Det där med fickan tänker jag kanske beror på att man kände att det blev lite mycket med de två dolda blixtlås-fickorna?

calmbay

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Frågetecknet är fortfarande vad man matchar med på benen. För blanka tyger vilket ofta cykelshorys är skär sig tycker jag. Jag brukar bara ha flanell till långbyxor antingen ett par fox eller ett par revolution race. Kan bli cutoffs till sommaren, Dangerholm har rätt där. Då är frågan vilka knäskydd som gäller istället. Kanske är bäst med lycra ändå...

roskai

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Frågetecknet är fortfarande vad man matchar med på benen. För blanka tyger vilket ofta cykelshorys är skär sig tycker jag. Jag brukar bara ha flanell till långbyxor antingen ett par fox eller ett par revolution race. Kan bli cutoffs till sommaren, Dangerholm har rätt där. Då är frågan vilka knäskydd som gäller istället. Kanske är bäst med lycra ändå...
Jag kör endura shorts. Typ olivgröna och ganska grov textur på tyget.

liveforthis

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Stretch jeans ? Det kör jag med och får lätt plats med knäskydden under.

D

Deleted member 43681

Guest
Visa Din Flannel!

LDG

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Hade gärna rockat skjorta men bomull funkar inte för mig, svettas för mkt. Någon som har tips på någon skjorta i linne, bambu eller i värsta fall syntet?

SIE

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Hade gärna rockat skjorta men bomull funkar inte för mig, svettas för mkt. Någon som har tips på någon skjorta i linne, bambu eller i värsta fall syntet?
Decathlon- och woodsmoke-skjortorna tidigare i tråden är i syntet. Även Pear Izumi’s Rove Shirt. Jag har en patagonia-skjorta i 98% nylon, ray-nånting heter modellen, hittade på second hand så antagligen gammal modell. Funkar bra på sommaren.
Fjällräven har en del i ull, och vill man läsa lite mer så finns här en informativ krönika:

calmbay

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Tål att upprepas det en artikel länkad till tidigare säger. Flanell är inte ett mönster, det är ett material. Flanell görs på ull. Många verkar tro tvärtom. Syntet och bomullsskjortor rekommenderas åt höger och vänster. Skärpning, en tråd om flanell ska väll bara tipsa och visa just flanell? Eller är det en tråd om att cykla i rutig skjorta det är?

SIE

Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Tål att upprepas det en artikel länkad till tidigare säger. Flanell är inte ett mönster, det är ett material. Flanell görs på ull. Många verkar tro tvärtom. Syntet och bomullsskjortor rekommenderas åt höger och vänster. Skärpning, en tråd om flanell ska väll bara tipsa och visa just flanell? Eller är det en tråd om att cykla i rutig skjorta det är?
Reatips då på korrekt flanell:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer