Kung Stalle
Aktiv medlem
Visa Din Flannel!
Skinnhissen?Skinnjeans?
Skinnhissen?Skinnjeans?
Nä det är ju sant
Jäkligt trevlig. Jag tycker Endura har ett riktigt bra sortiment för MTB. Har nån tröja som tvättats hundratals gånger från dom som fortfarande känns fräsch.Såg denna på Wiggle, vändbar.
![]()
Hummvee Shacket
Köp Endura Hummvee Shacket Skjorta - Herr - Jackor på wiggle.se. SPARA 56 % - Ord. pris: 1.350,00 kr - nu endast 594,00 kr. Gratis frakt över hela världen möjlig.www.wiggle.se
Den ovanför är nästan lika rolig :pFast Julas verkar ändå hålla hög nivå om man läser recensionerna:
Visa bilaga 455127
Fast Julas verkar ändå hålla hög nivå om man läser recensionerna:
Visa bilaga 455127
Snygg!Snickers workwears fodrade flanellskjorta. Nästan så man kan tro att den är gjord för cykling.
Förlängd rygg
Förböjda armar
Cordura förstärkta armbågar
Innerfodret i quiltad blank syntet som inte fastnar
Ja, jag jobbar med yrkeskläder.
Snickers Workwear
www.snickersworkwear.se
Gissar på vanligast med bara ett marlboro paket ;)Snygg!
Sitter du inne med svaret på varför tillverkaren väljer endast en bröstficka när där oftast finns plats för två?
Gissar på vanligast med bara ett marlboro paket ;)
Hej TS!Det börjar bli höst och jag inser att jag är så gammal att jag tycker att de som cyklar i flannel just nu är riktigt coola!
Blir inte helt på det klara med vilken flannel jag behöver till Göteborgsterrängen. Vill ju inte sticka ut på fel sätt och köra i en modell som är avsedd för finsnickeri i mahogny eller cementgjutning i Karlatornet!
Så tips på snyggt skurnna Flannel för cyklig uppskattas gärna med lite pros and cons!
Är passformen på de atletiskt byggda modellerna representativ för verkligheten, dvs ingen box-fit?Som Decathlon-fanboy vill jag slå ett slag för denna: https://www.decathlon.se/skjorta-tr...-46y4z9gv-ZVi6nPtPP53T8xKMqcY-70aAq6yEALw_wcB.
Tunn men prisvärd med diskreta fickor. Fick tom godkänt av min (ganska kräsna) smabo.
Jag skulle säga att det är en ganska rektangulär fit/normal svensk medium. Jag har M och väger väl in på 71 Corona-kilon och 180 cm.Är passformen på de atletiskt byggda modellerna representativ för verkligheten, dvs ingen box-fit?
Och till en mer svårbesvarad fråga: varför gjorde de den inte med dubbla bröstfickor med lock istället!? Patchen över axelpartiet innebär ju ändå att ingen kommer att uppfatta skjortan som så trevande formell som den enkla öppna bröstfickan försöker signalera.
Mvh /Upprörd
Jag kör endura shorts. Typ olivgröna och ganska grov textur på tyget.Frågetecknet är fortfarande vad man matchar med på benen. För blanka tyger vilket ofta cykelshorys är skär sig tycker jag. Jag brukar bara ha flanell till långbyxor antingen ett par fox eller ett par revolution race. Kan bli cutoffs till sommaren, Dangerholm har rätt där. Då är frågan vilka knäskydd som gäller istället. Kanske är bäst med lycra ändå...
Stretch jeans ? Det kör jag med och får lätt plats med knäskydden under.Frågetecknet är fortfarande vad man matchar med på benen. För blanka tyger vilket ofta cykelshorys är skär sig tycker jag. Jag brukar bara ha flanell till långbyxor antingen ett par fox eller ett par revolution race. Kan bli cutoffs till sommaren, Dangerholm har rätt där. Då är frågan vilka knäskydd som gäller istället. Kanske är bäst med lycra ändå...
Kilt ska det väl ändå vara.
Jag har en royal racing i något funkis materialHade gärna rockat skjorta men bomull funkar inte för mig, svettas för mkt. Någon som har tips på någon skjorta i linne, bambu eller i värsta fall syntet?
Decathlon- och woodsmoke-skjortorna tidigare i tråden är i syntet. Även Pear Izumi’s Rove Shirt. Jag har en patagonia-skjorta i 98% nylon, ray-nånting heter modellen, hittade på second hand så antagligen gammal modell. Funkar bra på sommaren.Hade gärna rockat skjorta men bomull funkar inte för mig, svettas för mkt. Någon som har tips på någon skjorta i linne, bambu eller i värsta fall syntet?
Nån måtta får det va. Treknäppt känns ju väldigt -00.Ingen som kör med treknäppt blazer på stigen?
Förvisso men i Jämtland hade all Peak Performance flannel i slutet på 80/början på 90. Just sayin’Nån måtta får det va. Treknäppt känns ju väldigt -00.
Hade självklart övervägt det om det var på modet! Men vad jag förstår så är det i princip omöjligt att få tag i treknäppt I just flannel,Nån måtta får det va. Treknäppt känns ju väldigt -00.
Reatips då på korrekt flanell:Tål att upprepas det en artikel länkad till tidigare säger. Flanell är inte ett mönster, det är ett material. Flanell görs på ull. Många verkar tro tvärtom. Syntet och bomullsskjortor rekommenderas åt höger och vänster. Skärpning, en tråd om flanell ska väll bara tipsa och visa just flanell? Eller är det en tråd om att cykla i rutig skjorta det är?
Nja, det är väl länge sedan bomullsflanell blev den vanligaste flanellen.Flanell är inte ett mönster, det är ett material. Flanell görs på ull.