Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snygg ☺meffe sa:Bara utprovning av stam och styrhöjd kvarstår.
Athena 11sp drivlina
DT Swiss R23 Spline hjul
TRP RG957 bromsar
23mm GP 4000s2 (mäter 25mm)
K-force light sadelstolpe
Specialized Toupé Comp Gel sadel
FSA Gossamer styre
Shimano PD-A520 pedaler
Vikt 8.7 +/- 0.1 kg
Nu börjar jag tro att det hade varit snyggare med vevparti i kolfiber. K-force light hade varit fint :)
En frankenbike… på den tiden skrotlådan innehöll whitenav, ck headset och en 7800-grupp. Enda ”köpe” var ultegrabakväxel med längre cage och fälgarna.Men vilket stiligt vevparti ändå!
Inte jag heller! TdF här. (Bilden är ca. två månader...)Hoppla! Den här tråden kände jag inte till. Ska försöka gräva upp någon bra bild på min CdF.
Härligt att läsa. Ja de är mångsidiga.Bring back the tråd ja!
Här kommer några bilder från min allroad cykel! Från pendling och arbetsåsna i Göteborg till touring i Europa och landsvägsrundor, grusrundor och bikepackingresor där mellan!
Många utföranden, 47mm 650b, 35mm 700c och senaste extra 60mm djupt kolhjulpar med 28mm snabba däck! Haft kolfiber gaffel som snabbt byttes tillbak, brett Salsa flarestyre till smalare och smalare oflarestyre, skärmar / skärmlöst, med och utan rack och massa olika väskor! Visa bilaga 650911Visa bilaga 650914Visa bilaga 650912
skärmarna på bild två är ju alldeles underbara! vad är det för några? sablar va snyggt med vit färg på ramen, lite oväntat men du har hittat en skön känsla!Bring back the tråd ja!
Här kommer några bilder från min allroad cykel! Från pendling och arbetsåsna i Göteborg till touring i Europa och landsvägsrundor, grusrundor och bikepackingresor där mellan!
Många utföranden, 47mm 650b, 35mm 700c och senaste extra 60mm djupt kolhjulpar med 28mm snabba däck! Haft kolfiber gaffel som snabbt byttes tillbak, brett Salsa flarestyre till smalare och smalare oflarestyre, skärmar / skärmlöst, med och utan rack och massa olika väskor! Visa bilaga 650911Visa bilaga 650914Visa bilaga 650912
Den var otroligt snygg. Just en cykel i stil med Croix de Fer i mossgrön (eller British Racing Green, egentligen) med detaljer i silver och med rostfria skärmar har varit något som jag länge haft som dagdröm, och så kommer du och säger att Genesis har haft exakt en sån! Det enda som skiljer från min idealbild är att jag skulle haft gubbigt brun styrlinda och sadel, annars är det spot on.Min Genesis är egentligen ingen Croix de Fer utan en Borough, vilket från början var en Claris-utrustad hybridcykel som delade ram med CdF:en. Jag köpte den för en överkomlig peng på Veloform omkring år 2014-15 någongång, med avsikten att ha en cykel att dra cykelkärra med barn i. Bytte styre och satte på rostfria skärmar och porteurrack så den såg ut såhär.
Visa bilaga 651032
Därefter blev det navdynamohjul och belysning från SON. Kuskade runt med en massa bröte och drog allt möjligt efter cykeln.
Visa bilaga 651033
Visa bilaga 651034
För att inte smutsa ner cykelkärran så mycket monterade jag lappar på skärmarna.
Visa bilaga 651035
Efter att ha insett att jag inte alls gillade den Surly Straggler som jag hade som "riktig" långfärdscykel insåg jag att det var min älskade Genesis som skulle uppgraderas till min "do it all-bike". Satte på hydraulisk landsvägsgrupp och bockstyre, med någon form av blandning mellan modernt och klassiskt.
Visa bilaga 651036
Visa bilaga 651037
Efter att inte alls ha kommit överens med styret, samt att jag gjort en bikefit på landsvägshojen blev det nytt styre och lägre sittposition.
Visa bilaga 651038
Ungefär här någongång inföll bikepackingeran som jag hoppade på.
Visa bilaga 651042
Visa bilaga 651041
Visa bilaga 651045
Sedan några år har jag hittat hem med bygget och tror inte jag kommer bygga om den i annan konfiguration. Jag är extremt nöjd med cykeln - byggd som en racercykel men bekväm och kompetent på ett helt annat sätt. Visst är den en aning tung med den utrustning den har i dagsläget, men som jag använder den är den exakt så som jag önskar. Min mest omtyckta cykel, med lätthet!
Visa bilaga 651043
Visa bilaga 651044
Det är överlängd på kabel för eventuella ombyggnationer. Blev så första gången jag monterade lampan, sen har det aldrig behövt åtgärdas så det har bara fått vara så. Kabeln går vid porteurracket och jag har aldrig varit helt säker att det kommer sitta på för alltid osv.. Många som påpekar det dock..?Den är sjukt fin den där n3wton! Me var har du en kringla kabel hängandes vid anslutningen till dynamon?
Hillebergs 10XP eller vad den heter, som är väldigt stor för användningsområdet men det var den jag hade. Däremot hade jag inget nät så det är panikinköpt på Biltema (som jag normalt bojkottar) en sen kväll dagen innan någon utflykt. Det är ett öppet nät med en ögla i "mitten" som man bara sveper om luftmadrassen. Funkis!Vad är det för tarp och "innertält"?