Visa din get
De kanske identifierar sig som Getter? Hur vågar du Arta dem bara sådär? :)Väldigt ont om getter här men får jag bidra med dagens ko istället?
Visa bilaga 450522
De kanske identifierar sig som Getter? Hur vågar du Arta dem bara sådär? :)Väldigt ont om getter här men får jag bidra med dagens ko istället?
Visa bilaga 450522
4 ben, ett i varje hörn, horn i pannan, käkar gräs, mjölkutkast bak - vad är skillnaden ijäntlijen?De kanske identifierar sig som Getter? Hur vågar du Arta dem bara sådär? :)
hehe, jag är rätt säker på min förra bild är får-baggar. Inte lätt att skilja dem åt ibland. Geten har lite spensligare kropp. Fåret är mer kompakt. Läste jag någonstans.4 ben, ett i varje hörn, horn i pannan, käkar gräs, mjölkutkast bak - vad är skillnaden ijäntlijen?
4 ben, ett i varje hörn, horn i pannan, käkar gräs, mjölkutkast bak - vad är skillnaden ijäntlijen?
Men jag pudlar o lägger en med försiktig hand stulen bild
Visa bilaga 450641
Förlåt för att vara off-gettopic, men du Sambal, vad har du för handskar? De ser snygg ut!
...de är inte bara snygga, de är getebra!!Förlåt för att vara off-gettopic, men du Sambal, vad har du för handskar? De ser snygg ut!
Ska omedelbart googla!...de är inte bara snygga, de är getebra!!
En av de få cykelkläd-delar som jag är helnöjd med. Någon sorts NorthWave (köpt på XXL tror jag). Har sett efteråt att det är en tjejmodell :) men det har ändå fungerat väldigt bra :) googlade lite snabbt men kunde inte hitta dem så skickar en bild istället. Går inte att identifiera så mycket just nu kanske. Det står någon kod på lappen inuti som inte går att läsa "style 891?????6".
Visa bilaga 450687
Just det, va bra Yonna! Det påminner mig om en sak, jag skulle fråga om en annan sak som är lika OT. Vad är det för Terra Nova-tält du har? Såg att det var ett Terra Nova!
För att snabbt vara ontopic igen några getbilder men tyvärr stod kameran på fel knapp så bilderna är liiiiite konstiga. Och några getter har kamouflerat sig i får.
Äh, så noga är det väl inte. 4 ben = get. Det är sen gammalt.Några getter? Såg bara får på de bilderna. Iofs blandat klippta/oklippta och med/utan horn men definitivt inga getter. Ledning; får har ull, getter ragg. Ser man dem ute och spatsera kan man kolla svansen också; getter har gärna svansen rakt upp medan på får är den alltid nedåt (förutom när de skiter).
Alla kriterier uppfyllda; ett ben i varje hörn, ragg, hornÄh, så noga är det väl inte. 4 ben = get. Det är sen gammalt.
Svansen åt fel håll!
Svansen åt fel håll!
Vadå svansens håll? Det är ju hålet under svansen och det som kommer ut när slussporten öppnas som är viktigt för en cyklist.Svansen åt fel håll!
En get har ju svansen uppåt.Hur vet du det? Den syns ju’nte.
Det har denna också! #alternativsanningEn get har ju svansen uppåt.
![]()
Förvisso bara en fråga om att välja sitt koordinatsystem med omsorg.Det har denna också! #alternativsanning
Nån jä**a ordning får det väl vara, även på Happyride!
Se'n närdå?
Ja, vi tog bort vargen. Tydligen klarade man inte av det utomlands och var därför tvungna att anpassa sig efter den, istf tvärtom som vi gjorde.Ja, varför är det sånt gnäll i sverige om varg, en karabash i hagen så slipper man vargen, utomlands görs så, men här envisas vi med att skicka ut småhundar i skogen lösa, som vargen tuggar upp, det gör man inte heller på så många ställen utomlands där det finns varg. Är vi lite speciella?
Jag är inte insatt i vilka nivåer man bestämt att vargstammen ska ha i andra länder, men i Sverige finns ju demokratiskt fattade beslut i riksdagen om hur stor stammen ska vara, hur den ska vara fördelad geografiskt, och hur den ska få tillåtas påverka mänsklig aktivitet. ”Gnället” gäller nog snarare hur väl dessa beslut följs av myndigheter, snarare än vargen i sig, är min spaning.Det gnälls trots att vi knappt har varg ja, mycket mer varg är orsakar inte samma gnäll utomlands, men vi har problem med knappt någon varg alls, det är det jag menar. En karabash i hagen så slipper du varg. Men, man kanske inte får göra så i sverige, ha hund bland får och annan tamboskap.