Visa Din Giant

Visa Din Giant
Visa Din Giant
Eller skrev:
-------------------------------------------------------
> Läckra TCR 2012or, bra timing med,
> 2013-modellerna är generellt fula som stryk i
> mitt tycke, även om jag inte klickat på alla
> modeller.
> http://www.giant-bicycles.com/en-us/bike-index/?co
> llections_id=9&preview=true

Intressant med TCR Composite 2 2013:

-
Den har nedgraderats från Ultegra (reglage, bakväxel)/105 till "bara" 105.

+
Bra att de har lagt till ANT+ inbyggd sensor, finns inte på TCR Comp 2012 modellerna

Visa Din Giant
> Intressant med TCR Composite 2 2013:
>
> -
> Den har nedgraderats från Ultegra (reglage,
> bakväxel)/105 till "bara" 105.
>

Är en återgång till tidigare set-up. 2011 hade den helt 105 kit, vilket jag skulle gissa är var de vill positionera den cykeln pris/prestanda mässigt för att kunna ta ut en slant till för 1:an och 0:an

Visa Din Giant
gragge skrev:
>
> Är en återgång till tidigare set-up. 2011 hade
> den helt 105 kit, vilket jag skulle gissa är var
> de vill positionera den cykeln pris/prestanda
> mässigt för att kunna ta ut en slant till för
> 1:an och 0:an

Jag har en TCR comp 2 2012 och Giant hade blandat alla möjliga serier:
Tiagra (kassett, kedja, vevlager)
105 (vevparti, framväxel, bromsar)
Ultegra (reglage, bakväxel)

105 raktgenom är kanske mer homogent

TCR comp 0 är också ny med Ultegra Di2, då hade jag inte behövt meka så mycket för att få till det ;)

Visa Din Giant
Min Omnium 2012:a. Notera att hjulen är ett par dekaltrimmade Espresso Wheels, inga original Campa.

Bilagor

• 2012-08-28 11.09.33.jpg
    2012-08-28 11.09.33.jpg
    95.9 KB · Besök: 48
Visa Din Giant
olalinder skrev:
> Min Omnium 2012:a. Notera att hjulen är ett par
> dekaltrimmade Espresso Wheels, inga original
> Campa.

Fin! Använder du den som track-cykel eller singlespeed, jag var tvungen att kolla vad man brukar ha för pedaler på track-cyklar när jag såg dina.

Visa Din Giant
Hej!

Använder den som stadscykel, det är långt till velodromen i Falun... Har faktiskt ett Coaster-nav på den, fotbroms alltså. Har ett par lite finare Wellgo-pedaler med maskinlager på som jag köpt på eBay. Ville ha riktiga Campahjul, men det är som du förstår inte helt enkelt att hitta med fotbroms... =)

/O

Visa Din Giant
olalinder skrev:
> Hej!
>
> Använder den som stadscykel, det är långt till
> velodromen i Falun... Har faktiskt ett Coaster-nav
> på den, fotbroms alltså. Har ett par lite finare
> Wellgo-pedaler med maskinlager på som jag köpt
> på eBay. Ville ha riktiga Campahjul, men det är
> som du förstår inte helt enkelt att hitta med
> fotbroms... =)
>
> /O

Riktigt fin stadscykel! Du skulle kunna bygga hjulen själv med ett sådant nav ;)

Visa Din Giant
Äntligen kan jag posta en bild här! Min första kolfiberhoj, 29a och sramutrustade cykel. Längtar tills jag blir av med min förkylning så jag kan köra rejält på den.

Bilagor

• happy_iphone_app.png
    happy_iphone_app.png
    136.4 KB · Besök: 49
Visa Din Giant
Nyköpt TCR advanced 2. Första rundan igår. Känns bra men det knakade och knäppte högt från sadelstolpen. Tog ur och torkade ren. Hoppas det är borta nu.

Bilagor

• Giant.jpg
    Giant.jpg
    67.5 KB · Besök: 44
Visa Din Giant
heffa1 skrev:
> Nyköpt TCR advanced 2. Första rundan igår.
> Känns bra men det knakade och knäppte högt
> från sadelstolpen. Tog ur och torkade ren. Hoppas
> det är borta nu.

Fin, speciellt i vit! Jag tvekade mellan en TCR Comp 1 och en Advanced 2... Plånboken bestämde för den billigare varianten.
Hoppas att problemet med sadelstopen fixar sig.

T

Visa Din Giant
Här är min Anthem-X från 2009? Utsikt mot Klimpfjäll i bakgrunden. Har även en NRS Carbon hemms.

/Mats

Bilagor

• 2012-09-10 177.JPG
    2012-09-10 177.JPG
    140.1 KB · Besök: 38
  • Giant beskuren.jpg
    Giant beskuren.jpg
    140.8 KB · Besök: 46
Visa Din Giant
heffa1 skrev:
> Nyköpt TCR advanced 2. Första rundan igår.
> Känns bra men det knakade och knäppte högt
> från sadelstolpen. Tog ur och torkade ren. Hoppas
> det är borta nu.

Nu är den helt tyst. Kedjan behövde lite smörj också. Nu är är den tyst och rapp precis som det ska vara.

Visa Din Giant
Har också en xtc composite 1 som Mathias. Köpte den i våras. Den känns väldigt styv och rapp. Inga värstingkomponenter direkt (x7) så jag var inne på att lätta den lite. Har hittills bytt sadel, styre, stam, slangar. Men också hängt på lite grejer och bytt till fläskigare däck så den är nog tyngre än när jag började :). Till nästa säsong skall några fina hjul införskaffas tänkte jag...

Giant.jpg

Visa Din Giant
MatsS skrev:
> Här är min Anthem-X från 2009? Utsikt mot
> Klimpfjäll i bakgrunden. Har även en NRS Carbon
> hemms.
>
> /Mats

Fin bild!

Jag blir verkligen sugen på att skaffa en MTB!

Visa Din Giant
pappa_ti skrev:
> MatsS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Här är min Anthem-X från 2009? Utsikt mot
> > Klimpfjäll i bakgrunden. Har även en NRS
> Carbon
> > hemms.
> >
> > /Mats
>
> Fin bild!
>
> Jag blir verkligen sugen på att skaffa en MTB!

Kan rekommendera mtb, öppnar nya möjligheter. Om du vill vara med i Giant klubben så ligger min NRS ute på köp o sälj :)

/Mats

Visa Din Giant
Verkar poppis med XTC 29or just nu. Här kommer mitt bidrag. Köpt från S-tec som ersättning för en XTC 26" som jag skrotade i slutet på juli.

XT rakt över, Fox dämpare och Mavic C29ssmax hjul. Hjulen är TL klara men jag har inte konverterat ännu, väntar på Stans gucka från Action Sports. Sadelstolpe KCNC scandium, Fizik Arione sadel, skall bytas mot en Aliante. Atom kolfiberstyre med Deda Newton stam. Handtagen är Fiziks ovala lockon handtag med något material som närmast likar mocca, kanske inte lättast men jäkligt sköna både i vått och torrt.

Flyttade över sadelstolpe och sadel samt styre och stam från gammla cykeln. Ni får ursäkta sadelväskan men bilden är tagen precis efter CV och när jag skulle sätta dit väskan sprack fästet så jag fick hänga dit väskan med buntband. Jag var lite lat och ville inte ta bort väskan bara för bildens skull ;). Nu sitter det en mindre väska från Leyze.

DSC_0773.JPG

Markadens fetaste diagonalrör?

DSC_0778.JPG

Den kraftiga slopingen gör att jag nätt och jämt får plats med 1/2 liters flaskor i ställen. Skall se om jag hittar lite mer slimade flaskställ. Det funkade inte med dom gamla jag hade så jag fick ta dom här som jag hade liggande.

DSC_0774.JPG

Visa Din Giant
Snygg ason, det gula på hjulen passade ju riktigt snyggt till ramen! Jag köpte också min från S-tec, gissar att du köpte den de kallade xt-edition...
Vette tusan hur du skall få in flaskorna med mer slimmade ställ, flaskorna måste ju ändå få plats så att säga. På min L är det inget problem.
Jo tre XTC 29:or här men jag såg inte många när jag körde vasan, känns inte som de är så vanliga...mest scott scales...

Visa Din Giant
Fabian C skrev:
> Snygg ason, det gula på hjulen passade ju riktigt
> snyggt till ramen! Jag köpte också min från
> S-tec, gissar att du köpte den de kallade
> xt-edition...
Tack. Det stämmer.

> Vette tusan hur du skall få in flaskorna med mer
> slimmade ställ, flaskorna måste ju ändå få
> plats så att säga. På min L är det inget
> problem.
Jag har en M, det gör såklart en del. Det jag menade med mer slimmade ställ var tunnare material i rören, snyggare? Det verkar som jag måste ha en modell där man kan ta ut och sätta i flaskan lite från sidan, typ den jag har nu. På den gammla cykeln hade jag Taxc Tao ställ och det gick inte alls eftersom flaskan måste tas rakt upp. Blev det begripligt??

> Jo tre XTC 29:or här men jag såg inte många
> när jag körde vasan, känns inte som de är så
> vanliga...mest scott scales...
Håller med. Ganska mycket Trek oxå, säkert en hel del köp en hoj få en startplats paket. Har för mig jag såg en XTC efter målgång, kanske din? Jag gick i mål vid 14:18 ungefär.

Visa Din Giant
Jag har blivit med giant. En reign 3 från 2005 tror jag. Med några omedelbara uppgraderingar från köp och sälj, gamla cykeln och wiggle så kom jag under 13 kg.
SLX vevar med race face narrow wide klinga fram och en mellanlång SLX bakväxel till en 12-36 kassett har den en snik XX1 drivlina också.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    79.9 KB · Besök: 37
Visa Din Giant
Tillskott i familjen... en beggad Giant Bowery single speed. Uppgraderad med ny sadel och så ersatte jag det odugliga original bullhornet med bock istället.

Visa Din Giant
Här är min nyinköpta Giant Defy Advanced 1 :) Har precis börjat med lvg cyklar, efter många års pendlande med hybrid så har jag bestämt mig att det här med cykla är rätt kul, även när det inte är ett måste :)

Bilagor

• 1146303_10201169733977752_783898789_o.jpg
    1146303_10201169733977752_783898789_o.jpg
    78.7 KB · Besök: 38
  • 1167461_10201169714937276_304189525_o.jpg
    1167461_10201169714937276_304189525_o.jpg
    81.5 KB · Besök: 40
Visa Din Giant
Giant anthem x 29
Kämpar febrilt för att komma under 10kg utan att ta till kolfiber, nuvarande vikt 10,2kg
Tune nav med specialbeställda blåa crest fälgar :)

image.jpg

Visa Din Giant
Min trotjänare sedan 2011 - en Giant TCR1. Har många gånger tänkt uppgradera till något glassigare i kolfiber men den har fått vara kvar, det måste väl betyda något antar jag.

Bilagor

• photo.JPG
    photo.JPG
    113.3 KB · Besök: 35
Visa Din Giant
castrello skrev:
> Dåliga bilder, men ni fattar. Orginalhjul och ett
> par vision trimax t30.

En jäkla hoj det där. Svårslagen!

Visa Din Giant
Falksten skrev:
> 2014 raket :)
> Giant TCR Advanced SL Rabobank

Gillar Giant. Dom kör sin grej med (mycket) slopad ram och ISP. Sticker ut lite från mängden.

Tillbaka
Topp