Visa Din Giant

Visa Din Giant
Viktorwestinn sa:
Inte blivit någon speciell förändring i ramgeometrin de senaste åren förutom 2017 modellerna då den fått längre slag fram och bak samt flackare gaffelvinkel.

Tack för svar!
Jag ser att det funnits en Anthem med 27,5" tidigare men att den är borta nu till 2017. Jag är lite sugen på att testa mindre hjul efter att ha kört 29" på min HT. Var 27,5" på Anthem en dålig idé? Är 29" att föredra? Eller är det mest tycke och smak som med allt annat?

ang Liv Lust så hittade jag denna:
https://www.rutlandcycling.com/3186...riteo&utm_medium=cpc&utm_campaign=lowerfunnel
Det kändes som en bra deal så jag blev sugen på att slå till trots att jag faller utanför målgruppen.. Vad säger Giantägarna?

Visa Din Giant
SINGELKLINGANP.JPG
Min nya mtb cykel har mest kört racer förut. så nu ska vi börja med mtb. satt dit en race face klinga 34 t.

Visa Din Giant
Viktorwestinn sa:
Giant har byggt sina ramar mycket kring 27,5" hjulen. Jag och alla jag vet som kör anthem har 27,5. Giant har en 29 sen tidigare vad jag vet, s.k anthem X.

Jag verkar ju ha fattat helt fel. Anthem är ju 27,5" om den inte heter X också! Tack för klargörandet. Jag har nog gått lite vilse i specarna i mitt internetcyklande.
Hoppas att jag kan posta en "visa din"-bild här snart..

Visa Din Giant
Sådärja!
Plockade ut denna skönhet på Velotek i Uppsala idag. Bytte däck till Maxxis ardent och singelklinga fram, annars allt orginal.

Bilagor

• IMG_2690.JPG
    IMG_2690.JPG
    613.7 KB · Besök: 134
  • IMG_2693.JPG
    IMG_2693.JPG
    564.6 KB · Besök: 125
Visa Din Giant
I stort samma cykel som förra året. Trance Advanced (2015) med XT 1x11, Pike 150mm, CCDB inline och kolfiberfälgar från Nextie med Hopenav.

Bilagor

• IMG_0259.JPG
    IMG_0259.JPG
    372.3 KB · Besök: 123
Visa Din Giant
Såhär rullar jag sedan 3 veckor. Sjukt nöjd ju!
Jag har bytt till en kortare styrstam och skruvat ihop cykeln ordentligt för det klarar inte mekanikerna på bikester av det ska man ha klart för sig:)

Bilagor

• IMG_6840.JPG
    IMG_6840.JPG
    186.2 KB · Besök: 129
  • IMG_6807.JPG
    IMG_6807.JPG
    389.2 KB · Besök: 122
Visa Din Giant
Xtramember sa:
Jag har bytt till en kortare styrstam och skruvat ihop cykeln ordentligt för det klarar inte mekanikerna på bikester av det ska man ha klart för sig:)

Har också en sådan där på ingående från Bikester. Lade till ett bredare styre och en kortare styrstam. Vad var det tyskarna inte kunde skruva ihop?

Visa Din Giant
Bromptonomaden sa:
Xtramember sa:

Har också en sådan där på ingående från Bikester. Lade till ett bredare styre och en kortare styrstam. Vad var det tyskarna inte kunde skruva ihop?

Jo det var så att gaffeln glappade som satan i headtuben och bromsskivan fram var skev.

Men det värsta var att dropper posten var imanglad i ramen på ett sätt som gjorde att den dels inte fungerade och att höljet till vajern inne i ramen var demolerat.

Men jag löste det själv och fick kompensation från Bilester så no harm done.

Men efterdra allt du ser till rätt moment innan du droppar ut för något högt:)

Visa Din Giant
fhansson925 sa:
Det är tråkigt att många cyklar olagligt och inte har ringklocka och reflex på cykeln. Det förstör för oss andra om det skulle bli förbud mot cykling. https://www.transportstyrelsen.se/s...t-motorcyklist/Trafikregler/Regler-for-cykel/

Reflex är inte ett krav på dagen.
Ringklocka är förvisso ett krav, men det finns ingen specifikation på vsd det är röst, klickande baknav, skramlande vajrar...
Just poingklocka är dock behändigt och sitter för närvarande på alla mina cyklar.

Visa Din Giant
Visa Din Giant
fhansson925 sa:
marr sa:
fhansson925 sa:
Det är tråkigt att många cyklar olagligt och inte har ringklocka och reflex på cykeln. Det förstör för oss andra om det skulle bli förbud mot cykling. https://www.transportstyrelsen.se/s...t-motorcyklist/Trafikregler/Regler-for-cykel/

Eh du lite stött? Nusse.

Eftersom detta är Sveriges gnälligaste och otrevligaste forum så är det väl bara att ställa sig i kören..

Sälla sig till kören.

Visa Din Giant
Giant talon 29er ghost med rockshox xc32 "happyincorrect edition"

Egoskärm, LV vattenflaskhållare med kattstrypare för att hålla fast flaskan och en ej färgmatchad reverse stolpe :D

Bilagor

• IMG_20170724_201457.jpg
    IMG_20170724_201457.jpg
    336 KB · Besök: 108
Visa Din Giant
Det enda hittills som visat sig kasst var en av insexskruvarna på vänster handtag. Kinakvalitet där insexen var rund från början. Att skruven sedan var placerad så att den var omöjlig att få grepp om med tång eller liknande gjorde inte saken bättre. Well, styret skulle ju ändå bytas och aluminium är ju lätt att såga i...
Nya handtag skall inhandlas idag.

Bilagor

• 20170724_201638.jpg
    20170724_201638.jpg
    401.5 KB · Besök: 123
Visa Din Giant
Råkade bli två nya cyklar för mig i år...
En Trance 1,5 LTD. Och ett hopplock av en massa delar som inte matchade varandra ett dugg så det blev en Giant Glory Disco [gay edition] båda i storlek large. Ursäkta kvalitén på bilderna men jag är en usel fotograf...

Bilagor

• 20170701_184314.jpg
    20170701_184314.jpg
    632.4 KB · Besök: 147
  • received_10209789608520443.jpeg
    received_10209789608520443.jpeg
    89.3 KB · Besök: 115
Visa Din Giant
Bromptonomaden sa:
Det enda hittills som visat sig kasst var en av insexskruvarna på vänster handtag. Kinakvalitet där insexen var rund från början. Att skruven sedan var placerad så att den var omöjlig att få grepp om med tång eller liknande gjorde inte saken bättre. Well, styret skulle ju ändå bytas och aluminium är ju lätt att såga i...
Nya handtag skall inhandlas idag.

Går inte såna där bromshandtag att knäppa loss med en liten metallpinne man trycker in?
I så fall hade du kunnat lugnt bygga vidare, sen bräcka handtaget försiktigt en annan dag och fått ett nytt styre över att sälja...
Men men, sågning/vaskning är väl underhållande. ;)

Visa Din Giant
Helt rätt Fredrik! Lite småbökigt att knacka loss iom att allt satt ihop med resten av cykeln bara. Det hade även gått att borra ur skruven och om jag verkligen hade velat hade jag kunnat ta med grejjorna till jobbet och format om den trasiga insexen till en fullt fungerande skruvskalle för skruvmejsel.
Men, cykeln stod i köket med två styren halvmonterade. Hustrun var accepterande men icke lycklig. Bågfilen var bästa alternativet just då :)

Visa Din Giant
Den är ganska oförändrad, men det där 800mm kokosstyret gjorde ju susen. Så om den där titanfjädern kunde behaga dyka upp på posten lagom till ESS i Falun vore jag glad.
35421660482_1387e48d1f_h.jpg

35551060296_b1052a6cb5_h.jpg

Visa Din Giant
En Giant Anthem Advanced Pro 0 kommer bli årets sällskap ute i skogarna. Vägde under 10 kg i storlek large direkt ur kartongen. Samma nu efter lättning och med pedaler m.m.

GiantAnthemAdvanced.jpeg

Visa Din Giant
Tvungen att smälla in en ny bild på min pärla...
Känner att jag inte kommer behöva byta något mer på den, utan det får nästa ägare ta hand om till nästa år.
Vägde 13,2 kg ur kartong.
Aluminiumram i storlek M
Enda som är kvar från original är ram, gaffel/dämpare, vevparti, bromsar.
Väger nu 11,4 kg
29400660_381587472308733_2047547799200858112_n.jpg

Visa Din Giant
Fick min enduromoppe idag. Har bytt sadel handtag och hjulen och ett chargerkit till gaffeln ska beställas, så även nya bromsar... Reign 2ge 2018

Bilagor

• 20180511_162927.jpg
    20180511_162927.jpg
    250.1 KB · Besök: 129
Visa Din Giant
onegear sa:
Fick min enduromoppe idag. Har bytt sadel handtag och hjulen och ett chargerkit till gaffeln ska beställas, så även nya bromsar... Reign 2ge 2018

Snyggt!

Köp nya luftfjädern med, den lär göra stor skillnad om den inte redan sitter där.

Senast ändrad:
Visa Din Giant
2018 Giant Anthem 2 i storlek XL med kolfiberstolpe och styre. Ca 12,2 kg inkl. pedaler och Cageless-flaska och ffa en kul och rapp cykel!

Bilagor

• 741372FE-A18C-4CD7-A23F-1C3F6C3983D5.jpeg
    741372FE-A18C-4CD7-A23F-1C3F6C3983D5.jpeg
    488.6 KB · Besök: 120
Tillbaka
Topp