Visa din Giant

Visa din Giant
Oskar skrev:
-------------------------------------------------------
> Är 9000 SEK för en 04' NRS Composite ett bra pris?
> Ny från butik alltså.

Köp. Nästa år ska jag försöka leta upp en sån. Kör på en MCM team nu. Men börjar bli lite gubbig i ryggen så bakdämpare är nog ganska bra ändå..
/Johan

Visa din Giant
swerider skrev:
> Oskar: jag gav 8500:- för en 04:a i alu..
>
>
> Säger bara en sak... Slå Till innan den är såld !

Nu blir jag stressad! ;-)

Visa din Giant
Tim skrev:
> 9000 är ett bra pris, som är helt i slag med de
> tyska priserna.

Det ÄR ett tyskt pris...

Visa din Giant
bigmollo skrev:
> Köp. Nästa år ska jag försöka leta upp en sån. Kör
> på en MCM team nu. Men börjar bli lite gubbig i
> ryggen så bakdämpare är nog ganska bra ändå..

Nu blir jag hyperstressad! :-D

Visa din Giant
Här kommer mitt senaste bidrag till denna tråd, det andra bidraget. Skall vara som den är förutom att mina Shimano 540 pedaler som ligger i källaren ska på och en reflexplatta på ena sidan så man kan cykla med och utan att sitta fast. Pendlarhoj för mig, skönt att kunna bara sitta bekvämt om man ska ut och finhojja.
CRS-SE.jpg

Nu e det bara en DH/LVG/CX och en hjälm utan skärm som fattas då ;o)

Visa din Giant
Så här såg den ut för ett år sedan, när den var ny.
Giant_CompositeSmall.JPG

Men nu har den ingen framgaffel. Jag vänter på att en ny skall levereras.

/Robert

Visa din Giant
Ska försöka få in en bild på min hoj oxå...
men så länge, Vad är det för skillnad på NRS och XtC cyklarna ???

giant__Small_.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Giant
Cybber: Din cykel är några år gammal och då kallade Giant alla sina MTB ramar för XTC med olika sifferbeteckningar, på dom senare modellerna har man precis som Tim visade så fint döpt stela till XTC och dämpade till NRS.

Visa din Giant
Här två bilder på min nyabegagnade Giant Xtc Team!, plockade över de sista delarna från min gamla hoj i dag. Premiärtur kommer att ske inom kort! :D
pbpic512408.jpg

Visa din Giant
Johan A skrev:
> Här kommer mitt senaste bidrag till denna tråd,
> det andra bidraget. Skall vara som den är förutom
> att mina Shimano 540 pedaler som ligger i källaren
> ska på och en reflexplatta på ena sidan så man kan
> cykla med och utan att sitta fast. Pendlarhoj för
> mig, skönt att kunna bara sitta bekvämt om man ska
> ut och finhojja.
>
> Nu e det bara en DH/LVG/CX och en hjälm utan skärm
> som fattas då ;o)
>
Inte för att klaga på att du skaffar nya hojjar (det är snarare astufft och jag är avundsjuk att min ekonomi inte tillåter det) men hade du inte en Cindercone som pendelhoj?

Visa din Giant
planton skrev:
> Fasen men jag kan inte få in min hoj direkt på
> sidan...hur gör ni?
>
>
>
> Nåja...här är den i alla fall...Giant Trance 1:an,
> Stl small.

Varsågod

pbpic562996.jpg

Visa din Giant
Har tidigare kört NRS och det är stor skillnad mellan dem...Fast Giant påstår att den sprintar som en HT så är ju NRS:en klart mer lik en HT... iaf när man står upp och typ spurtar. PÅ Trancen/ Maestro så gungar det lite fast man har RP3 i Propedal läge plus.
Dock så anser jag att Trancen flyter bättre i terrängen oavsett hur den ser ut...små som stora gupp tar den upp och vid bakbromsning så låser inte fjädringen upp sig som på NRS:en. Plus för mig då jag är ganska kort så är ramen liten och kompakt och det är inga problem att svänga runt den på den tightaste singeltracken...

Det är klart den skönaste hoj jag trampat på och med sin 4 " fr och bak så passar den ypperligt för t ex långlopp...Dock så skall ju Giant släppa en Anthem med typ 3,5" och vara den nya heldämpade racehojjen inför 06...

Visa din Giant
Planton:

Tackar för det! Anthem var en nyhet för mig, men positiv sådan då jag vill ha en heldämpad XC-racer.
Bara att spara vidare dåååå...

Verkar länkaget hållbart ?

Visa din Giant
Har väl kört en 100 mil utan att den känns flexig därbak...är ju på och petar på bussningarna med insex nyckeln men de går ej att rubba...typ...:-)

Visa din Giant
Känns lättare än den NRS:en jag körde men det var ju ett tag sen...
Kände dock på en NRS Carbon häromveckan i stl M och den kändes tyngre än min small...

Visa din Giant
Fast Fred skrev:
> Planton:
>
> Tackar för det! Anthem var en nyhet för mig, men
> positiv sådan då jag vill ha en heldämpad
> XC-racer.
> Bara att spara vidare dåååå...
>
> Verkar länkaget hållbart ?

kom att tänka på det nu, men Anthem, konstrunktionen verkar ju ruskigt lik Trance, skillnaden är bara att de vridit upp dämparen så att den sitter horisontelt. eller ser ja fel?

har oxå anslutit mig i Giant lägret, nästan klar med bygget :D ruskigt lik Roberts, samma ram, fast min är amerikanska versionen som är klarlackad. :D

NRS3.JPG

Visa din Giant
olle_edlund skrev:
> Jäklar va fräsh! Hur är känns gaffeln?
>
> __________________________________________________
> ___________________
> /Olle
> "It´s good to bicycle together"

Om du menar min cykel, så känns gaffeln mycket bättre än min tidigare Manitou Scareb Platinum. Genom att gaffeln blev ca 3-4 cm längre så lugnade cykeln ner sig lite. Upplevde tidigare cykeln lite för känslig i stökig terräng. I och med att jag inte tävlar så uppskattar jag en lite mer sävligare gång. Nu kan jag stå på lite mer i nerförbackarna. En grövre gaffel flexar mindre vilket påverkar känslan. För övrigt så har SPV-funktionen förfinats så att det går att ha 50-60 psi i SPV röret utan att gaffeln känns för okänslig för små gupp. Gaffeln guppar bara 1 cm när man står upp i backe.
Man tappar lite förmågan att svänga fort då den kan "ploga" lite vid stora styrutslag.
Jag köpte den hos ebikestop, http://www.ebikestop.com för 3800 SEK inklusiva tull och frakt.

Visa din Giant
Ok,Jag var nära att köpa en begagnad Minute 3 i Österike på semestern men försäljaren verkade inte vara så intresserad av att hjälpa till så jag struntade i det... :(

Tillbaka
Topp