Atakua
Aktiv medlem
Visa Din GT
Jag har sålt min Avalanche (av några inlägg upp: https://happyride.se/forum/read.php/1/1189158/3327493#msg-3327493), min första kärlek! för att delfinansiera ny cykelbyggnad.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På begäran av @DarthVidar , här kommer min gt avalanche från 97-ish. Oheligt bygge med bmxstam och styre som egen ska sitta på en yamaha dt. (Väntar också på en nwklinga som matchar stödhjulet till kasett i bak)
Visa bilaga 454971
Stiligt! Vad är det för en liten smidig frampakethållare? En sån hade jag kunnat tänka mig!På begäran av @DarthVidar , här kommer min gt avalanche från 97-ish. Oheligt bygge med bmxstam och styre som egen ska sitta på en yamaha dt. (Väntar också på en nwklinga som matchar stödhjulet till kasett i bak)
Visa bilaga 454971
Den är riktigt bra. Stabilare än doktor alban. Det är dock en kompis som svetsat, så den är svår att köpa.Stiligt! Vad är det för en liten smidig frampakethållare? En sån hade jag kunnat tänka mig!
På begäran av @DarthVidar , här kommer min gt avalanche från 97-ish. Oheligt bygge med bmxstam och styre som egen ska sitta på en yamaha dt. (Väntar också på en nwklinga som matchar stödhjulet till kasett i bak)
Visa bilaga 454971
När bilden togs, nej. Kedjan är förlängd nu. Vaket!Spontan fråga; funkar det att växla bak?
När bilden togs, nej. Kedjan är förlängd nu. Vaket!
Så kan mycket väl vara fallet. Drivpaketet byttes hastigt och olustigt för att jag behövde det gamla till en annan cykel. Nu är kedjan förlängd och en längre b-skruv på plats. Flyter ju inte som en dröm kanske, men bra mycket bättre än när bilden togs. Har inte riktigt orkat justera in allt i väntan på att ta bort framklingor.Det ser också ut som att växelns fäste mot örat skulle kunna roteras medurs ett kvartsvarv?
Får jag godkänt nu då? ?Det är svårt att se på din bild hur bakväxeln är fäst, titta här på en bild från KoS, första delen/länken som fäster i örat är parallell med marken.
![]()
Säljes: X-trail 27,5 tums by Biltema
Säljer grabbens X-trail från Biltema. 27,5 tums hjul och ramen 45 cm. Cykeln är 27 vhappyride.se
Byggde om min gamla gt avalanche till gravel. Plockade lite delar från annan cykel, hojen blev så bra så uppgradering av drivlinan kommer.Visa bilaga 457796
Byggde om min gamla gt avalanche till gravel. Plockade lite delar från annan cykel, hojen blev så bra så uppgradering av drivlinan kommer.Visa bilaga 457796
Kör hårt Panos, jag tycker den blev bra jämfört med min White gx som jag sålde. Kostar ju en del att skaffa delar men roligare att skapa själv än att köpa färdigt. Vikten idag ligger på 10.5 kg med claris och andra tyngre komponenter. Kommer att satsa på cx50 och xt 1x10 som jag har på en liknande cykel.Grymt jobb.
Har en Avalanche själv som jag funderat på att bygga om till gravel men inte vågat riktigt men nu har man fått lite mer kött på benen ;)
Skärmar?Börjat knåpa ihop denna gamla GT Talera. Tänker att det blir onödigt dyrt för en vardagshoj att byta ut hjul och drivlina även om det hade varit juste med en singelklinga där fram. Ett par snyggare pedaler är prio, men i övrigt. Har någon några tankar om vad man mer kan hitta på?
Visa bilaga 477300
Den gt räcern är fin. Sätt flatbar på den om ramen är lite för stor för dig. annars förtjänar den ett riktigt styre tycker jagHej!
Jag har två, eller en och en halv..
Skulle behöva lite hjälp med räsern, jag har ingen klar målbild :(
1x eller 2x!?
bock eller flatbar!?
bra eller anus!?
Visa bilaga 477863Visa bilaga 477864
Kan eventuellt bli en permanent ban, men jag kör på ändå!@antonlindb - jag tror du har något att posta här ;-)