fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Ingen aning, men håll med om att det hade blivit
> lite larvigt om de som jobbar i cykelbutik la upp
> bilder på de cyklar som de säljer?
Ja, det hade blivit larvigt, speciellt då de inte ägt hojarna själv.
men nu äre ju varken cykelbutik eller en cykelbutiks anställd som säljer och för övrigt är ju hojarna cyklade på, om än mindre än va de kanske förtjänar. Vad det nu har med saken att göra, det är ju heller inte riktigt vad denna tråd handlar om. den heter ju " Visa din lätta Racer under 7kg" och inte " Visa din lätta Racer under 7kg och som du cyklat massor av mil på". Så jag tycker även det är lite larvigt att komma dragandes med att "den där hojen får du inte tävla på" eller "den där hojen har du inte cyklat massor av mil på" eller liknande saker.
>
> Hmm, kanske är snubbarna marknadsföringsgenier
> egentligen, sjukt mycket exponering av all denna
> diskussion måste ju gynna deras
> cykelförsäljning, och de kommer undan med
> smygreklam genom att de postar bilder på cyklar
> som de har cyklat på själva.
klart exponering kan vara lyckat när man säljer en hoj privat, men ska man se det så, så kan du ju inte sälja din hoj, för den har du ju visat här på happy. bara för att man nån gång i framtiden ska sälja sin hoj, så behöver man ju inte låta bli att visa den. Jag vill då se folks hojar, även om de kanske inte behåller den så länge. I detta fall vet jag ju att hojarna inte köps in i vinstsyfte, även om de kanske inte säljs med så stor förlust.
för mig känns det mer som avundsjuka från en del, men det är ju bara hur jag uppfattar det.
tycker vissa inlägg som kommit här, är snudd på mobbing, speciellt då de sker utan att egentligen varken känna personen i fråga eller veta särskilt mycket fakta bakom det hela. att sen dra in ckx, löjligt om du frågar mig. det byts hojar ofta, o jag kanske inte skulle byta så ofta, men inte fan sitter jag o klagar över att andra har råd att göra det, eller vill göra det. speciellt inte i denna tråd. kan vi inte försöka hålla oss till vad denna tråd handlar om, inte massa påhopp om skitsaker som är totalt irrelevanta här.