Den här tråden behöver fler klipp! Särskilt mtp att H:s (som jag är övertygad är betydligt bättre än mina) verkar försvunnit?
Hur som helst, har gett mig på att öva lite och det börjar iaf gå något bättre. Till er som försöker, eller funderar på att försöka så kan jag säga att jag är en av de vingligaste och papphamrigaste personerna på en cykel (kan även intygas av diverse andra happyiter..) och om jag kan (iaf nästan) lära mig så kan vem som helst!
Har kanske "nött" ca 3h på asfalt, och i övrigt försökt rycka i styret närhelst jag fått chansen. Har även fått god hjälp av diverse youtube-klipp och Ryan Leechs kurs (även om jag inte direkt följt den).
Såhär såg det ut en av mina första dedikerade övningstillfällen (innan dess har jag mest ryckt lite slumpmässigt, som sagt):
Transport hem från skogen = dags att öva manuals:
Såhär såg det ut vid senaste övningstillfället (nu i december):
Manuala ut för kanter och sen droppa in vore kul attt kunna. Blev nån slags hybrid mellan manual o bunny:
Lite pumptrack från idag:
Försökte mig även på manuals på asfalt med dirthojen. Det var fan ännu svårare än med 29an.. Tror det är de korta kedjestagen och att jag måste ner djupare än jag gick nu som bidrar till bristen på balans.
Bonusklipp: hoppförsök i pumpen. Har fruktansvärt dålig teknik, kanske nåt att öva på.
Hoppas återkomma om nån månad eller två med uppdatering.. Mål är att konsekvent kunna klara iaf 10m (nu blir det mellan 1 - 50m, lite slumpmässigt..), fixa korta manuals i terräng, samt klara två rollers i rad i pumptracken. ..Hade varit kul att kunna bunnyhoppa från en manual också.
..Om någon expert vill komma med teknikråd så mottags det ytterst tacksamt!