Visa din misär!

Bele

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nåväl, det kunde ha varit värre!

Visa bilaga 481768

Surt, men som du själv konstaterade så var det ingen riktig misär som tur var. Du var ju redan spot on med din formulering...

joeldevahl

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jahapp... Har man sabbat DH-säsongen för äldsta då?

1619639076699.png

Visa din misär!
Suck, upptäckte att överröret på min allebike racer fått en skada, troligtvis när den halkade av mekstället. Hann bara cykla ett par turer på den. Finns det någon i närheten av Falun som skulle kunna fixa detta?

IMG_8018.JPG

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din misär!
Bra helg en ram av att framhjul rökt. Lilla på bägge sidor å vaden å kanske spräckt revben... Kedjan hoppade när jag trampade på en utförslöpa å skickade mig framåt...
Men fin tur å bra väder. Polaren fick ge sig redan innan pga av en otb med🌞Visa bilaga 486363

Ni är lite tokiga, men bättre cyklister än vad jag någonsin varit. Antar att modet är avgörande?!

Krya tuffing!

dnleriksson

Aktiv medlem
Visa din misär!
Ni är lite tokiga, men bättre cyklister än vad jag någonsin varit. Antar att modet är avgörande?!

Krya tuffing!
Lite 😄
Var på en bbq-ride med EST för några år sedan och han är bra tvärsäker alltså! Vi pratade igenom dagen innan och han satt helt avslappnat med styret vridet och armarna i kors och balanserade genom att rulla framhjulet lite med foten 😄✌🏼

CD

Medlem
Visa din misär!
Behöver er hjälp att bedöma hur stor(eller liten) min misär är!
Skrotad ram eller bara lite lackspricka?

Upptäckte detta vid en bolt check inför söndagens tur, bolten som går igenom bakdämparen satt något löst och ser ut att ha skapat sprickbildning nedanför flip-chippet på båda sidorna. Tycker inte det ser ut att vara någon skada i kolfibern när man tar bort flip-chippen. Körde en hel tur, först försiktigt sedan som vanligt utan att någon av sprickorna verkar ha växt.

Vad säger den kollektiva Happy-kunskapen, är det kolfibern som börjat spricka eller endast klarlacken?

Innan turen:
IMG_20210502_120851.jpg

Undersökning hemma:
IMG_20210503_181341.jpg

IMG_20210503_181346.jpg

IMG_20210503_181411.jpg
IMG_20210503_181416.jpg

Såhär ser flip-chippen ut:
IMG_20210503_181143.jpg

CD

Medlem
Visa din misär!
Att äga FS-mtb i kolfiber verkar vara misär tycker jag, oavsett om det är en "riktig" spricka eller inte. För jäkla dåligt.:(
Ja, kan nog hålla med om det nu i efterhand. När det blir en ny kommer jag nog köra på en överbyggd alu-ram.

Värt att lägga till är att jag är andra ägaren, köptes för ett år sedan i stort sett oanvänd så helt klart jag som gjort skadan. Kan också glömma garanti då tillverkaren ramgaranti endast gäller första ägaren.

n3wton

Aktiv medlem
Visa din misär!
Ja, kan nog hålla med om det nu i efterhand. När det blir en ny kommer jag nog köra på en överbyggd alu-ram.

Värt att lägga till är att jag är andra ägaren, köptes för ett år sedan i stort sett oanvänd så helt klart jag som gjort skadan. Kan också glömma garanti då tillverkaren ramgaranti endast gäller första ägaren.
Fy vilket tråkigt läge. Man ser för mycket sånt där för att våga köpa beggad mtb-ram tycker jag.. Inte för att jag har så mycket till övers för alu-ramar heller, men man får väl hålla sig till välkända ramtillverkare som inte är kända för att gå sönder. Dyrt oavsett när saker går sönder, och sönder går de. Jag får hem en Kona i alu med livstids ramgaranti imorgon, det känns som en bra affär!

CD

Medlem
Visa din misär!
Fy vilket tråkigt läge. Man ser för mycket sånt där för att våga köpa beggad mtb-ram tycker jag.. Inte för att jag har så mycket till övers för alu-ramar heller, men man får väl hålla sig till välkända ramtillverkare som inte är kända för att gå sönder. Dyrt oavsett när saker går sönder, och sönder går de. Jag får hem en Kona i alu med livstids ramgaranti imorgon, det känns som en bra affär!
Verkligen, men man kan inte göra annat än att skratta bort det. Spilld mjölk etc etc :P
Var ett bra pris när jag köpte hojjen, har haft massvis med nöje och kommit in i sporten. Hade haft en mycket sämre cykel om jag köpt nytt p.ga budget och förmodligen mer XC-inriktad, och jag har verkligen fastnat för mer gravitationsorienterad cykling tack vare denna =)

Lite trist bara att jag precis i dagarna bytt gaffel till en lyrik ultimate och drivlinan till GX och nytt hjulpar som inte ens kommit hem än.

darkforce

Aktiv medlem
Visa din misär!
Verkligen, men man kan inte göra annat än att skratta bort det. Spilld mjölk etc etc :P
Var ett bra pris när jag köpte hojjen, har haft massvis med nöje och kommit in i sporten. Hade haft en mycket sämre cykel om jag köpt nytt p.ga budget och förmodligen mer XC-inriktad, och jag har verkligen fastnat för mer gravitationsorienterad cykling tack vare denna =)

Lite trist bara att jag precis i dagarna bytt gaffel till en lyrik ultimate och drivlinan till GX och nytt hjulpar som inte ens kommit hem än.
e bara köra tills de rasar du lär ju märka när dämpen lossnar 😁😁😁😁😁😁 men av bilderna skulle ja gissa lacksläpp från att flip chip inte suttit helt hundra nån ggn i kombo med hårt nedslag o bottnat

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer