Visa din misär!

Visa din misär!
Var till läkaren idag....det är tydligen helt normalt med ett svart hål i benet🤔
Visa bilaga 731331

Var det inte du som la upp bilden med hålet i din skinka efter att kolfiberstolpen gick av? Jag har lärt mig att inte läsa i den här tråden när jag äter och du har postat... :sick: Då är det ofta misär på riktigt jämfört med en hel del annat.

Visa din misär!
En bagatell igentligen..
Jag har en gammal postcykel med trälåda där fram. Mycket bra o ca 30 kilo cykel.
Var och handlade förra söndagen på morgonen. Den är perfekt för det.
Ca 10 kg matkasse i lådan.
Allt skulle rattas in genom en tung ståldörr.
Ha funkat i 15 år men inte just då.
Hade i ingen lust att åka in o sy på Sös för jag ville inte missa middagen med våra döttrar....sällan man ser dom....
Så jag duschade o gjorde rent med tvål o vatten..sen tejpade jag ihop såret.
Dumt jag vet... det tog rätt djupt.. 🙄
Fun blev sur och tyckte att jag har ju andra cykla OCH ryggsäck ...
Skäms på mig....

Visa din misär!
En bagatell igentligen..
Jag har en gammal postcykel med trälåda där fram. Mycket bra o ca 30 kilo cykel.
Var och handlade förra söndagen på morgonen. Den är perfekt för det.
Ca 10 kg matkasse i lådan.
Allt skulle rattas in genom en tung ståldörr.
Ha funkat i 15 år men inte just då.
Hade i ingen lust att åka in o sy på Sös för jag ville inte missa middagen med våra döttrar....sällan man ser dom....
Så jag duschade o gjorde rent med tvål o vatten..sen tejpade jag ihop såret.
Dumt jag vet... det tog rätt djupt.. 🙄
Fun blev sur och tyckte att jag har ju andra cykla OCH ryggsäck ...
Skäms på mig....
Förstår fortfarande inte.

Visa din misär!
Jepp, jag har testat. Inflammation i muskler/senor runt höftbenskammen. Blev ett gäng kortisonsprutor och massor med sjukgymnastik. Min satt i rejält länge. 😝
Låter ju underbart. Jag har nog underhållit min några år i tron om något annat. Grabbens massagekudde, elak jävel (kudden) hittade den.

Inser att intervallträningen får anstå till vintern.

Visa din misär!
Visa din misär!
Senaste speedade dragvändan igår, var underbart fin! Hann ikapp och hade älg springande i skogen parallellt med oss, innan vi vek av till fikastället.Stjärnklar natt med satelliter, så frös plötsligt vattnet i grusvägarna! Inga dubbdäck på någon av stugcyklarna.. Energinivån stiger på nytt! Badbryggan har tagits upp.
20241012_072009.jpg

Visa din misär!
Senaste speedade dragvändan igår, var underbart fin! Hann ikapp och hade älg springande i skogen parallellt med oss, innan vi vek av till fikastället.Stjärnklar natt med satelliter, så frös plötsligt vattnet i grusvägarna! Inga dubbdäck på någon av stugcyklarna.. Energinivån stiger på nytt! Badbryggan har tagits upp.
Visa bilaga 731916
Nivån på misären varierar i tråden.

Visa din misär!
He, He, He... Kan vi bara lära oss att betrakta våra kroppar, som dom "Maskiner" dom är skapta och evolutionen
format dom till, "dvs = arbete" Vore säkert många hinder undanröjda. Är det någon, som inte håller med?

Visa din misär!
Misär och misär… ändå skönare att upptäcka sprickan när man står hemma i verkstaden än när fälgen pyser ihop helt i en utförslöpa.
Visa bilaga 732838
Jaha, det här blev inte mycket till misär.
Kontakt med Zipp, skicka in lite bilder på hjulet och serienumret, fick en fraktsedel och skickade iväg det skadade hjulet.
Nu så har jag ett helt nytt hjul hemma på garantin.
Ingen misär alls med andra ord, fick till och med ett bra tillfälle att göra en ordentlig säsongsservice på cykeln som hjulet satt på.
IMG_0036.jpeg

Visa din misär!
Jaha, det här blev inte mycket till misär.
Kontakt med Zipp, skicka in lite bilder på hjulet och serienumret, fick en fraktsedel och skickade iväg det skadade hjulet.
Nu så har jag ett helt nytt hjul hemma på garantin.
Ingen misär alls med andra ord, fick till och med ett bra tillfälle att göra en ordentlig säsongsservice på cykeln som hjulet satt på.
Visa bilaga 736479
Metamisär

Visa din misär!
Tränar återkommande sätesmusklerna, de olika för både höften och ryggen skull. Båda sidorna lika mycket.
Jag blir hela tiden väldigt mycket tröttare i vänster rövhalva, där jag har inflammationen.

Visa din misär!
Ni vet när man har så mycket misär att man inte ens vill skriva i misär-tråden?
Så har mina 3 sista veckor varit.

Ja vet ju att när man ska ta sig tillbaka från skada så ska man ta det försiktigt, inte överanstränga sig, och undvika risker.
Och det är ju ganska lätt gjort.
Tyvärr har jag som MTB-cyklist tänkt "grusväg = ta det lugnt".
Så behöver det inte vara. Man kan pricka nåt litet skit som lurar i skuggan i botten av en backe, och känna cykeln försvinna under sig i 30km/h.
Nu är min rätt långa väg tillbaka plötsligt jättelång.
Screenshot 2024-11-18 at 18.17.16.png

Fick iallafall skratta orimligt mycket åt denna:

Tillbaka
Topp