GoranS
Aktiv medlem
Visa din misär!
Kan du lämna namn på läkaren och mottagning hen huserar på så att jag kan säkerställa att jag aldrig går dit?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan du lämna namn på läkaren och mottagning hen huserar på så att jag kan säkerställa att jag aldrig går dit?
Efter en lång väntan kom nya cykeln...
Men tyvärr så hängde inte växel med växelörat på plats.
Insatsgängan i ramen har gått av och sitter delvis kvar på skruven på växelörat.
Visa bilaga 731143
Visa bilaga 731144
Så börjar nästa misär, reklamation.
uhm... jag hade frågat en annan läkare...
Stureby vårdcentral...Kan du lämna namn på läkaren och mottagning hen huserar på så att jag kan säkerställa att jag aldrig går dit?
Förstår fortfarande inte.En bagatell igentligen..
Jag har en gammal postcykel med trälåda där fram. Mycket bra o ca 30 kilo cykel.
Var och handlade förra söndagen på morgonen. Den är perfekt för det.
Ca 10 kg matkasse i lådan.
Allt skulle rattas in genom en tung ståldörr.
Ha funkat i 15 år men inte just då.
Hade i ingen lust att åka in o sy på Sös för jag ville inte missa middagen med våra döttrar....sällan man ser dom....
Så jag duschade o gjorde rent med tvål o vatten..sen tejpade jag ihop såret.
Dumt jag vet... det tog rätt djupt..
Fun blev sur och tyckte att jag har ju andra cykla OCH ryggsäck ...
Skäms på mig....
Genomgående?
Var till en annan läkare idag och fick penicillin direkt. Och en helt annan bedömning..uhm... jag hade frågat en annan läkare...
Hoppas att en sköterska rengör såret ordentligt och ger dig instruktioner hur det bör rengöras.Var till en annan läkare idag och fick penicillin direkt. Och en helt annan bedömning..![]()
Jepp, jag har testat. Inflammation i muskler/senor runt höftbenskammen. Blev ett gäng kortisonsprutor och massor med sjukgymnastik. Min satt i rejält länge.trochanterit
någon som har testat?
Min drar igång hela benet.
Canyon grizl.Fabrikat?
Låter ju underbart. Jag har nog underhållit min några år i tron om något annat. Grabbens massagekudde, elak jävel (kudden) hittade den.Jepp, jag har testat. Inflammation i muskler/senor runt höftbenskammen. Blev ett gäng kortisonsprutor och massor med sjukgymnastik. Min satt i rejält länge.![]()
Massagekudde? Tell me more?Låter ju underbart. Jag har nog underhållit min några år i tron om något annat. Grabbens massagekudde, elak jävel (kudden) hittade den.
Inser att intervallträningen får anstå till vintern.
Vet inte vilken modell Fjärdebrunn har men den här går varm hemma. Utmärkt för nacke, rygg och vader.Massagekudde? Tell me more?
Hmm, infraröd värme alltså?Vet inte vilken modell Fjärdebrunn har men den här går varm hemma. Utmärkt för nacke, rygg och vader.
![]()
Flowpillow Heat | Massagekudde | Flowlife
Flowpillow Heat är din go-to för snabb och effektiv muskelåterhämtning, allt i en snygg och smart design.www.flowlife.com
Klasse har en snikvariant som frugan brukar sitta medVet inte vilken modell Fjärdebrunn har men den här går varm hemma. Utmärkt för nacke, rygg och vader.
![]()
Flowpillow Heat | Massagekudde | Flowlife
Flowpillow Heat är din go-to för snabb och effektiv muskelåterhämtning, allt i en snygg och smart design.www.flowlife.com
Värmen hjälper säkert till. Men det är framförallt knådandet som är skönt.Hmm, infraröd värme alltså?
Nivån på misären varierar i tråden.Senaste speedade dragvändan igår, var underbart fin! Hann ikapp och hade älg springande i skogen parallellt med oss, innan vi vek av till fikastället.Stjärnklar natt med satelliter, så frös plötsligt vattnet i grusvägarna! Inga dubbdäck på någon av stugcyklarna.. Energinivån stiger på nytt! Badbryggan har tagits upp.
Visa bilaga 731916
Misär och misär… ändå skönare att upptäcka sprickan när man står hemma i verkstaden än när fälgen pyser ihop helt i en utförslöpa.
Visa bilaga 732838
Zipp. Skall testa deras garanti tänkte jag.Kunde klart hade varit mycket värre ...
Vilket fabrikat är det?
Jaha, det här blev inte mycket till misär.Misär och misär… ändå skönare att upptäcka sprickan när man står hemma i verkstaden än när fälgen pyser ihop helt i en utförslöpa.
Visa bilaga 732838
MetamisärJaha, det här blev inte mycket till misär.
Kontakt med Zipp, skicka in lite bilder på hjulet och serienumret, fick en fraktsedel och skickade iväg det skadade hjulet.
Nu så har jag ett helt nytt hjul hemma på garantin.
Ingen misär alls med andra ord, fick till och med ett bra tillfälle att göra en ordentlig säsongsservice på cykeln som hjulet satt på.
Visa bilaga 736479
Man blir så besviken när man inte ens får chansen att vara bitter.Metamisär
Livet är verkligen orättvist.Man blir så besviken när man inte ens får chansen att vara bitter.
För att inte tala om MIN tid som spillts helt i onödan på falskgnäll.Fast nog får det klassas som misär att först gnälla i misärtråden och sen inse att man gnällt i onödan? Då kunde man ju använt sin dyrbara gnälltid till att gnälla på något annat.
Sätt upp det på underhållningskontot!För att inte tala om MIN tid som spillts helt i onödan på falskgnäll.
Fast det där känns mer som ”det kunde varit värre”-tråden.För att inte tala om MIN tid som spillts helt i onödan på falskgnäll.

Ja, men vad ska du med bollar och skit med... Det är ju livsfarligt!Spelade fotboll med sonen. Nu ser det ut som om jag plockat och ätit blåbär med stortån.
Visa bilaga 738693
Gäller nog att välja sina radiokanaler med omsorg om man vill slippa det närmaste dryga månaden.Ingen misär att visa men imorse hörde jag Last Christmas på radio…