Visa din misär!

Visa din misär!
Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.

DSC_2782s.jpg

Visa din misär!
Hade haft långt uppehåll med MTB pga tappat intresse men byggde om hojen till hardtail för att hitta lusten igen. Nåja, premiertur med grabben min och ungdomar i cykelklubben, ledaren gillar att ha en sweeper längst bak i fall det händer nåt. Det lunkar på men lite långsam och jag tänker på annat än cykling, fastnar med framhjulet mellan två stenar och går omkull, i get konstigt med det. En vanlig lågfartsnedläggning. Hör det där ljudet, ni vet, som att bryta av en morott. Tror inte det är sant men vänster handen värkar rätt duktigt så trampa hemåt. Besök på akuten och hejhopp, radiusfraktur.

Bilagor

• IMG_20160905_220059.jpg
    IMG_20160905_220059.jpg
    213.9 KB · Besök: 121
Visa din misär!
"Korta" långa lugnet och den gamla mormorn skördade många offer idag....

Mitt var rent slarv och ouppmärksamhet av långsammare cyklister. ?

Bilagor

• IMG_1820.JPG
    IMG_1820.JPG
    155.9 KB · Besök: 132
Visa din misär!
Eveningstar sa:
mikipedia_ sa:
Vad har hänt med bilen @eveningstar ? Inbrott lr krock?
Inbrott. Vem snor en bilstereo 2017?
Oavsett så är det dags att flytta, frågan är vart.

AX3L sa:
Hade någon bytt ut din bil till en Volkswagen? Mitt medlidande är totalt.
Hur menar du nu? Caddy Maxi är typ ultimata bilen för en cyklist. =)

Västerhaninge på rätt sida av järnvägen är fortfarande bra....

Visa din misär!
Eveningstar sa:
mikipedia_ sa:
Vad har hänt med bilen @eveningstar ? Inbrott lr krock?
Inbrott. Vem snor en bilstereo 2017?
Oavsett så är det dags att flytta, frågan är vart.

Tja Dalarna är jävligt najs, fast lite högre än jag själv bor?

AX3L sa:
Hade någon bytt ut din bil till en Volkswagen? Mitt medlidande är totalt.
Hur menar du nu? Caddy Maxi är typ ultimata bilen för en cyklist. =)

Nää Crafter?

Visa din misär!
Eveningstar sa:
Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.

Jag fick flera inbrott i en avställd bil, som jag vid avställningen hade plockat bort allt av värde ur. Givetvis måste nån bryta sej in för att rafsa ur handskfacket...upprepade gånger. Till slut var det nån som stal växelspaksknoppen...

Nu hoppas jag att LED-extraljus ska gå ner i pris så att de inte är stöldbegärliga längre, mina försvann en höstnatt, svågern hann bara montera sina, när han skulle koppla in dem dagen därpå var de borta. Folk har fått lysena stulna medan de varit på hockeymatch...

Visa din misär!
ForesterGuy sa:
Eveningstar sa:

Jag fick flera inbrott i en avställd bil, som jag vid avställningen hade plockat bort allt av värde ur. Givetvis måste nån bryta sej in för att rafsa ur handskfacket...upprepade gånger. Till slut var det nån som stal växelspaksknoppen...

Nu hoppas jag att LED-extraljus ska gå ner i pris så att de inte är stöldbegärliga längre, mina försvann en höstnatt, svågern hann bara montera sina, när han skulle koppla in dem dagen därpå var de borta. Folk har fått lysena stulna medan de varit på hockeymatch...

Jag fick fälgsidorna (billigaste biltemaskiten) stulna när jag parkerade 10 minuter. I rågsved...

Visa din misär!
Bengt-re sa:
ForesterGuy sa:
Eveningstar sa:

Jag fick fälgsidorna (billigaste biltemaskiten) stulna när jag parkerade 10 minuter. I rågsved...

Vilken lycka de måste kännt. Där sitter de i Rågsved och har ångest, i valet å kvalet över om de ska åka hela vägen till Haninge eller till Norsborg, å så dyker du upp. Plötsligt sparas det in en 20 på bensin och säkert en hundring på att välja begagnat-spåret. :)

Visa din misär!
ceel sa:
Bengt-re sa:
ForesterGuy sa:
Eveningstar sa:

Vilken lycka de måste kännt. Där sitter de i Rågsved och har ångest, i valet å kvalet över om de ska åka hela vägen till Haninge eller till Norsborg, å så dyker du upp. Plötsligt sparas det in en 20 på bensin och säkert en hundring på att välja begagnat-spåret. :)

Körde med plåtfälgar på vinterhjulen på den bilen till dess den avvecklades.

Tappade likssom tron på mänskligheten när folk stjäl skit.... oki likssom om någon snor något bra, men smutsiga fula äckliga skavda budget fälgsidor i återvunnen plast....

Visa din misär!
Bläddrade igenom den tråd för nån dag sen. Killen som poppa pungen (var en bild på en sadelstolpe med en bit pung på). Hur mår han idag?

Han är i min bok evig härskare i denna tråd.

Visa din misär!
Förhållandevis mild misär, men trots många pendelmil kom jag aldrig till skott att långfärdstesta den vilket var lite av poängen..

Bilagor

• misaer.jpg
    misaer.jpg
    200.6 KB · Besök: 115
Visa din misär!
Det är denna.

Jag vill inte nödvändigtvis klaga på kvalitén. Jag är något tung och har haft den monterad precis så långt bak man enligt märkningen får (kanske någon mm extra) och det finns dessutom en god chans att den gick av i samband med en (väldigt mild) vurpa under veckan. Upptäckte det först nu, dock.

Visa din misär!
Regn + kört kundbil till jobbet = har ingen egen bil att åka hem i och kunde inte ta cykel i kund bil.

Så detta är vad jag ser ut från buss 807 mot Gullmarsplan.

IMG_0356.JPG

(Dock träffa jag en trevlig herre som tydligen är kund till jobbet så det var inte så misär).

Visa din misär!
SE_DEZ sa:
Hade haft långt uppehåll med MTB pga tappat intresse men byggde om hojen till hardtail för att hitta lusten igen. Nåja, premiertur med grabben min och ungdomar i cykelklubben, ledaren gillar att ha en sweeper längst bak i fall det händer nåt. Det lunkar på men lite långsam och jag tänker på annat än cykling, fastnar med framhjulet mellan två stenar och går omkull, i get konstigt med det. En vanlig lågfartsnedläggning. Hör det där ljudet, ni vet, som att bryta av en morott. Tror inte det är sant men vänster handen värkar rätt duktigt så trampa hemåt. Besök på aku
ten och hejhopp, radiusfraktur.
Om du bor i 08 ska du ta kontakt med eller kräva att få rehab på SöS. Sveriges bästa på hand
!

Visa din misär!
Henrik_E sa:
På förekommen anledning, vart köper man stora sterila kompresser av typ som inte fastnar i skrubbsår, gärna sådana de använder på vårdcentralen som ligger mellan två infettade papper när man tar upp de ur förpackningen? Apoteket verkar mest sälja plåster nuförtiden.

Vitri verka ha en del till hyfsade priser...
https://www.apotea.se/vitri-snabbförband-sterilt-9-x-10-cm-1-st

Ska nog komplettera några av förbandssatserna...

Visa din misär!
xdr sa:
lidalooparn sa:
xdr sa:
Kan bjussa på en sån där fin röntgenbild.
Radiusfraktur som kräver volarplatta?

Klarar mig utan operation. De drog det rätt på akuten och ortopederna godkände det. Har däremot gips upp över armbågen ett tag till.
Krya på dig. Vet att d e tungt när dom säger 1000 år till cykel. Börjar komma tillbaka nu efter jag sabbade axeln i juli förra året. Men fan vad kul d va nu när jag kunde cykla igen.

Visa din misär!
Nybliven motionscyklist krockade på bron.
Ungefär så kan man sammanfatta min krasch i tisdags. Under min tredje vecka som landsvägscyklande motionär så belsutade jag mig för att i sista minuten skippa den vanliga vägen hem och fortsätta vidare på en cykelväg som gick över en träbro.

När jag närmar mig bron ser jag att ett hundägande par går på bron med hunden i ett långt koppel, de tar upp hela bron utom en liten passage till höger som är aningen nedsänkt jämfört med resten av bron. Jag beslutar mig för att köra där istället, ett inte alltför smart val,
rätt som det är tar det tvärstopp och jag flyger över cykeln och jag landar på ansiktet.

Fan, tänker jag där jag ligger ner och blundar, en planka måste gått av på bron. Paret med hunden kommer fram och frågar hur det är med mig på tyska, jag svarar inte utan ligger och känner efter hur jag mår, är något brutet, kan jag andas normalt? Efter någon minut eller två tittar jag upp och får hjälp av någon att sätta mig upp.

Det dunkar i skallen och jag har otroligt ont i nacken, glasögonen är helt förstörda och axeln skriker, jag reser mig upp med hjälp från två förbipasserande snubbar, går fram till cykeln som ser helt ok ut, någon har lutat den mot bron och jag stänger av cykeldatorn
och stoppar den i jackfickan.
Det visar sig att jag kraschade pga att passagen jag åkte på hade plankorna fastmonterade i samma riktning som min färdriktning, således hade framhjulet fastnat mellan två brädor och kraschen var ett faktum.

Jag fick hjälp att ringa min kompis Nicklas som kom och hämtade mig och cykeln, det gick i c:a 30km/h när det small och efter att ha blivit undersökt på sjukhuset visade det sig att inget var brutet, jag var bara totalt mörbultad. På kvällen när jag kommit hem gick jag ut i garaget för att kolla till cykeln, ramen var knäckt på två ställen, jag blev helt bedrövad och tänkte att, jaha då får man börja leta ny cykel då.

Efter att ha pratat med folksam visade det sig att jag inte har någon drulleförsäkring så jag skulle inte få någon ersättning för cykeln enligt försäkringstjänstemannen, jag frågar då om inte min sambo har någon försäkring som skulle gälla även mig, det visar sig då att hon har en drulleförsäkring som gäller alla i familjen. Så nu är det rehab som gäller och sen leta ny cykel för att ge sig ut på vägarna igen.

Stort tack till de två män som hjälpte mig att komma på fötter samt ringa upp min kompis Nicklas.

Bilagor

• undre ramröret överblick.jpg
    undre ramröret överblick.jpg
    163.4 KB · Besök: 112
  • vre ramröret från sidan.jpg
    vre ramröret från sidan.jpg
    147.5 KB · Besök: 117
  • IMG_20170622_063839.jpg
    IMG_20170622_063839.jpg
    85.7 KB · Besök: 94
Visa din misär!
pe.wa. sa:
Nybliven motionscyklist krockade på bron.
Ungefär så kan man sammanfatta min krasch i tisdags. Under min tredje vecka som landsvägscyklande motionär så belsutade jag mig för att i sista minuten skippa den vanliga vägen hem och fortsätta vidare på en cykelväg som gick över en träbro.

När jag närmar mig bron ser jag att ett hundägande par går på bron med hunden i ett långt koppel, de tar upp hela bron utom en liten passage till höger som är aningen nedsänkt jämfört med resten av bron. Jag beslutar mig för att köra där istället, ett inte alltför smart val,
rätt som det är tar det tvärstopp och jag flyger över cykeln och jag landar på ansiktet.

Fan, tänker jag där jag ligger ner och blundar, en planka måste gått av på bron. Paret med hunden kommer fram och frågar hur det är med mig på tyska, jag svarar inte utan ligger och känner efter hur jag mår, är något brutet, kan jag andas normalt? Efter någon minut eller två tittar jag upp och får hjälp av någon att sätta mig upp.

Det dunkar i skallen och jag har otroligt ont i nacken, glasögonen är helt förstörda och axeln skriker, jag reser mig upp med hjälp från två förbipasserande snubbar, går fram till cykeln som ser helt ok ut, någon har lutat den mot bron och jag stänger av cykeldatorn
och stoppar den i jackfickan.
Det visar sig att jag kraschade pga att passagen jag åkte på hade plankorna fastmonterade i samma riktning som min färdriktning, således hade framhjulet fastnat mellan två brädor och kraschen var ett faktum.

Jag fick hjälp att ringa min kompis Nicklas som kom och hämtade mig och cykeln, det gick i c:a 30km/h när det small och efter att ha blivit undersökt på sjukhuset visade det sig att inget var brutet, jag var bara totalt mörbultad. På kvällen när jag kommit hem gick jag ut i garaget för att kolla till cykeln, ramen var knäckt på två ställen, jag blev helt bedrövad och tänkte att, jaha då får man börja leta ny cykel då.

Efter att ha pratat med folksam visade det sig att jag inte har någon drulleförsäkring så jag skulle inte få någon ersättning för cykeln enligt försäkringstjänstemannen, jag frågar då om inte min sambo har någon försäkring som skulle gälla även mig, det visar sig då att hon har en drulleförsäkring som gäller alla i familjen. Så nu är det rehab som gäller och sen leta ny cykel för att ge sig ut på vägarna igen.

Stort tack till de två män som hjälpte mig att komma på fötter samt ringa upp min kompis Nicklas.

Ajaj. Krya!
Anmäl till kommunen eller vägverket, eller vem som ansvarar för bron att den kanske behöver ses över.

Visa din misär!
Tillbaka
Topp