Eveningstar
Aktiv medlem
Visa din misär!
Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Eveningstar sa:Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.
Inbrott. Vem snor en bilstereo 2017?mikipedia_ sa:Vad har hänt med bilen @eveningstar ? Inbrott lr krock?
Hur menar du nu? Caddy Maxi är typ ultimata bilen för en cyklist. =)AX3L sa:Hade någon bytt ut din bil till en Volkswagen? Mitt medlidande är totalt.
Eveningstar sa:Inbrott. Vem snor en bilstereo 2017?mikipedia_ sa:Vad har hänt med bilen @eveningstar ? Inbrott lr krock?
Oavsett så är det dags att flytta, frågan är vart.
Hur menar du nu? Caddy Maxi är typ ultimata bilen för en cyklist. =)AX3L sa:Hade någon bytt ut din bil till en Volkswagen? Mitt medlidande är totalt.
Eveningstar sa:Inbrott. Vem snor en bilstereo 2017?mikipedia_ sa:Vad har hänt med bilen @eveningstar ? Inbrott lr krock?
Oavsett så är det dags att flytta, frågan är vart.
Tja Dalarna är jävligt najs, fast lite högre än jag själv bor?
Eveningstar sa:Oavsett så är det dags att flytta, frågan är vart.
Eveningstar sa:Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.
ForesterGuy sa:Eveningstar sa:Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.
Jag fick flera inbrott i en avställd bil, som jag vid avställningen hade plockat bort allt av värde ur. Givetvis måste nån bryta sej in för att rafsa ur handskfacket...upprepade gånger. Till slut var det nån som stal växelspaksknoppen...
Nu hoppas jag att LED-extraljus ska gå ner i pris så att de inte är stöldbegärliga längre, mina försvann en höstnatt, svågern hann bara montera sina, när han skulle koppla in dem dagen därpå var de borta. Folk har fått lysena stulna medan de varit på hockeymatch...
Bengt-re sa:ForesterGuy sa:Eveningstar sa:Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.
Jag fick flera inbrott i en avställd bil, som jag vid avställningen hade plockat bort allt av värde ur. Givetvis måste nån bryta sej in för att rafsa ur handskfacket...upprepade gånger. Till slut var det nån som stal växelspaksknoppen...
Nu hoppas jag att LED-extraljus ska gå ner i pris så att de inte är stöldbegärliga längre, mina försvann en höstnatt, svågern hann bara montera sina, när han skulle koppla in dem dagen därpå var de borta. Folk har fått lysena stulna medan de varit på hockeymatch...
Jag fick fälgsidorna (billigaste biltemaskiten) stulna när jag parkerade 10 minuter. I rågsved...
ceel sa:Bengt-re sa:ForesterGuy sa:Eveningstar sa:Istället för en härlig långtur i Lida med tjejen i det fina vädret så spenderades eftermiddagen med att sopa glas och göra polisanmälningar.
Jag fick fälgsidorna (billigaste biltemaskiten) stulna när jag parkerade 10 minuter. I rågsved...
Vilken lycka de måste kännt. Där sitter de i Rågsved och har ångest, i valet å kvalet över om de ska åka hela vägen till Haninge eller till Norsborg, å så dyker du upp. Plötsligt sparas det in en 20 på bensin och säkert en hundring på att välja begagnat-spåret. :)
xdr sa:Det var den cykel säsongen.
.
Jo och dessutom mått riktigt dåligt psykiskt under våren.Vernersson sa:xdr sa:Det var den cykel säsongen.
.
Men vad fan????
Hade inte du nyss rehabat dig tillbaks på hojen efter en tidigare skada?
:(
Krya!
xdr sa:Jo och dessutom mått riktigt dåligt psykiskt under våren.Vernersson sa:xdr sa:Det var den cykel säsongen.
.
Men vad fan????
Hade inte du nyss rehabat dig tillbaks på hojen efter en tidigare skada?
:(
Krya!
Till bilen kanske. Lite mer koll då. :)Eveningstar sa:Oavsett så är det dags att flytta, frågan är vart.
trailbiker sa:Runda fem efter nyckelbensrehab. Två vurpor på 20 minuter. Gav upp och cyklade hem. Hade nog behövt nåt stygn men nu blöder det ju inte längre...
xdr sa:Fy Fan. "du kanske kan cykla landsväg i mitten av augusti..."
jofahjalm sa:Hah! Inte värt ett plåster. HTFU!
Det är inget fel på landsväg, det är tidsaspekten som känns jävlig.NickPick sa:Landsväg är ju kul,men då får du byta bort motocrosströjan.
Krya!
Radiusfraktur som kräver volarplatta?xdr sa:Kan bjussa på en sån där fin röntgenbild.
Om du bor i 08 ska du ta kontakt med eller kräva att få rehab på SöS. Sveriges bästa på handSE_DEZ sa:Hade haft långt uppehåll med MTB pga tappat intresse men byggde om hojen till hardtail för att hitta lusten igen. Nåja, premiertur med grabben min och ungdomar i cykelklubben, ledaren gillar att ha en sweeper längst bak i fall det händer nåt. Det lunkar på men lite långsam och jag tänker på annat än cykling, fastnar med framhjulet mellan två stenar och går omkull, i get konstigt med det. En vanlig lågfartsnedläggning. Hör det där ljudet, ni vet, som att bryta av en morott. Tror inte det är sant men vänster handen värkar rätt duktigt så trampa hemåt. Besök på aku
ten och hejhopp, radiusfraktur.
lidalooparn sa:Radiusfraktur som kräver volarplatta?xdr sa:Kan bjussa på en sån där fin röntgenbild.
Henrik_E sa:På förekommen anledning, vart köper man stora sterila kompresser av typ som inte fastnar i skrubbsår, gärna sådana de använder på vårdcentralen som ligger mellan två infettade papper när man tar upp de ur förpackningen? Apoteket verkar mest sälja plåster nuförtiden.
Krya på dig. Vet att d e tungt när dom säger 1000 år till cykel. Börjar komma tillbaka nu efter jag sabbade axeln i juli förra året. Men fan vad kul d va nu när jag kunde cykla igen.xdr sa:lidalooparn sa:Radiusfraktur som kräver volarplatta?xdr sa:Kan bjussa på en sån där fin röntgenbild.
Klarar mig utan operation. De drog det rätt på akuten och ortopederna godkände det. Har däremot gips upp över armbågen ett tag till.
pe.wa. sa:Nybliven motionscyklist krockade på bron.
Ungefär så kan man sammanfatta min krasch i tisdags. Under min tredje vecka som landsvägscyklande motionär så belsutade jag mig för att i sista minuten skippa den vanliga vägen hem och fortsätta vidare på en cykelväg som gick över en träbro.
När jag närmar mig bron ser jag att ett hundägande par går på bron med hunden i ett långt koppel, de tar upp hela bron utom en liten passage till höger som är aningen nedsänkt jämfört med resten av bron. Jag beslutar mig för att köra där istället, ett inte alltför smart val,
rätt som det är tar det tvärstopp och jag flyger över cykeln och jag landar på ansiktet.
Fan, tänker jag där jag ligger ner och blundar, en planka måste gått av på bron. Paret med hunden kommer fram och frågar hur det är med mig på tyska, jag svarar inte utan ligger och känner efter hur jag mår, är något brutet, kan jag andas normalt? Efter någon minut eller två tittar jag upp och får hjälp av någon att sätta mig upp.
Det dunkar i skallen och jag har otroligt ont i nacken, glasögonen är helt förstörda och axeln skriker, jag reser mig upp med hjälp från två förbipasserande snubbar, går fram till cykeln som ser helt ok ut, någon har lutat den mot bron och jag stänger av cykeldatorn
och stoppar den i jackfickan.
Det visar sig att jag kraschade pga att passagen jag åkte på hade plankorna fastmonterade i samma riktning som min färdriktning, således hade framhjulet fastnat mellan två brädor och kraschen var ett faktum.
Jag fick hjälp att ringa min kompis Nicklas som kom och hämtade mig och cykeln, det gick i c:a 30km/h när det small och efter att ha blivit undersökt på sjukhuset visade det sig att inget var brutet, jag var bara totalt mörbultad. På kvällen när jag kommit hem gick jag ut i garaget för att kolla till cykeln, ramen var knäckt på två ställen, jag blev helt bedrövad och tänkte att, jaha då får man börja leta ny cykel då.
Efter att ha pratat med folksam visade det sig att jag inte har någon drulleförsäkring så jag skulle inte få någon ersättning för cykeln enligt försäkringstjänstemannen, jag frågar då om inte min sambo har någon försäkring som skulle gälla även mig, det visar sig då att hon har en drulleförsäkring som gäller alla i familjen. Så nu är det rehab som gäller och sen leta ny cykel för att ge sig ut på vägarna igen.
Stort tack till de två män som hjälpte mig att komma på fötter samt ringa upp min kompis Nicklas.
dnleriksson sa:Eftersom alla andra bara verkar ha lightmisärer får väl jag bjuda på en riktig misär! Tycker jag borde reagerat i affären, men icke...
Vem fan äter 225 g ostbågar själv?fhloston sa:dnleriksson sa:Eftersom alla andra bara verkar ha lightmisärer får väl jag bjuda på en riktig misär! Tycker jag borde reagerat i affären, men icke...
Det står ju 225 g per portion. Det står inget om hur mycket det ska vara i påsen!
Juh! ;-)
Crossmax sa:Vem fan äter 225 g ostbågar själv?fhloston sa:dnleriksson sa:Eftersom alla andra bara verkar ha lightmisärer får väl jag bjuda på en riktig misär! Tycker jag borde reagerat i affären, men icke...
Det står ju 225 g per portion. Det står inget om hur mycket det ska vara i påsen!
Juh! ;-)