Visa din misär!

Visa din misär!
Kan någon gissa vad som hände med min vad?

Nu har det ju dock gått ett gäng dagar, så det ser lite fjompigt ut. ;) Tänderna på drevet fram grävde sig ganska djupt in i vaden. Kom i ganska hög hastighet och lyckades fastna med höger/fot i någon form av liten stubbe. Blev tvärstopp och framåt/vänster med cykeln. Största drevet fram hamnade i vaden...

Bashguard kan ju vara bra föra att skydda annat än cykeln. :) Långbyxor hade nog också hjälpt en hel del...

Bilagor

• 2013-09-24 22.25.54.png
    2013-09-24 22.25.54.png
    82.2 KB · Besök: 267
Visa din misär!
dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har likadana (ärr) på VÄNSTER vad... Vet
> fortfarande inte hur f-n jag lyckades med det!

Haha. Ja, hur jag än vrider och vänder på det har jag svårt att komma på hus man kan få det på vänster vad. :) Du cyklar inte "bak-och-fram"? :)

Visa din misär!
nasso skrev:
> dnleriksson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har likadana (ärr) på VÄNSTER vad... Vet
> > fortfarande inte hur f-n jag lyckades med det!
>
>
> Haha. Ja, hur jag än vrider och vänder på det
> har jag svårt att komma på hus man kan få det
> på vänster vad. :) Du cyklar inte
> "bak-och-fram"? :)

En kollega jag cyklar med ibland får alltid kedjetatueringar på insidan av vänster vad.... Hur fan går det till?

Visa din misär!
Han måste vara släkt med min gamla kompis Walle som fick märken efter spikskorna på utsidan av sina vader när vi tränade friidrott! Antingen måste man vara otroligt smidig eller klumpig. ;)

Visa din misär!
nasso skrev:
> Kan någon gissa vad som hände med min vad?
>
> Nu har det ju dock gått ett gäng dagar, så det
> ser lite fjompigt ut. ;) Tänderna på drevet fram
> grävde sig ganska djupt in i vaden. Kom i ganska
> hög hastighet och lyckades fastna med höger/fot
> i någon form av liten stubbe. Blev tvärstopp
> och framåt/vänster med cykeln. Största drevet
> fram hamnade i vaden...
>
> Bashguard kan ju vara bra föra att skydda annat
> än cykeln. :) Långbyxor hade nog också hjälpt
> en hel del...

Lite patina bara, ses enbart som status.

Visa din misär!
Rena barnleken mot vissa man sett här, men ändå.... En arg fru för man repa cykeln vid krasch... Vet inte hur ja lyckades men på nå vis fick ja loss foten ur min spd, fumla omkring innan ja ramla o trampan grävde sig in i benet.... INTE skönt...
bild1.JPG

Visa din misär!
Har lyckats med samma sak jag med, men det skedde väl för en ca 12 år sen. Cyklade på en för låg växel i nedförsbacke, slant på pedalen och hålen var ett faktum. Har fina ärr som syns rätt så tydligt än idag :)

Visa din misär!
Pastis skrev:
> Han måste vara släkt med min gamla kompis Walle
> som fick märken efter spikskorna på utsidan av
> sina vader när vi tränade friidrott! Antingen
> måste man vara otroligt smidig eller klumpig. ;)

Enkelt fixat. Bara att sitta med benen kors med spikar på. Har lyckats med samma sak.

Visa din misär!
nirre skrev:
> Har lyckats med samma sak jag med, men det skedde
> väl för en ca 12 år sen. Cyklade på en för
> låg växel i nedförsbacke, slant på pedalen och
> hålen var ett faktum. Har fina ärr som syns
> rätt så tydligt än idag :)

Jo fina ärr det fick man, ser ut som en björn rivit en?

Visa din misär!
nirre skrev:
> Har lyckats med samma sak jag med, men det skedde
> väl för en ca 12 år sen. Cyklade på en för
> låg växel i nedförsbacke, slant på pedalen och
> hålen var ett faktum. Har fina ärr som syns
> rätt så tydligt än idag :)

+1, fast för två år sedan :)

Visa din misär!
Ja, när vi ändå är inne på underbensskador kan jag väl slänga in denna. Slant av vid en landning så att framsidan fick smaka lite pedalstål.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    101.2 KB · Besök: 248
Visa din misär!
Bullabus skrev:
> Määh, har ni fått lite svid, stackare... ska
> jag lägga in ett foto på var ramen träffade
> mitt underliv???

Pics or it didn't happen. Men lägger du upp den bilden så kontrar jag med en då jag fastnade mellan bakdäcket och svingen med paketet. Också när jag gled av pedalerna i en landning..

Visa din misär!
Jag kör mest i skogen och brukar oftast köra Torrekullaleden och annars runt omkring Sisjön och Oxsjön, övrig cykling är lite pendling då jag kan. Eftersom Torrekullaleden har blivit en utmaning så jämför man sig lite med resultaten där och har upptäckt hur dåligt flås man egentligen har. För att öka flåset har jag tagit några landsvägs turer med pendeln, där man kan få en mer jämn och hög belastning. Nu har de ju även startat en utmaning där också Billdalstempot och eftersom jag cyklar stora delar av den sträckan fast medsols tänkte jag kan ju testa den i början av denna sommar.

http://www.strava.com/activities/71869246

Lördag eftermiddag den 3 augusti körde den var det för första gången med lätt regn. Tyckte att jag tog det lugnt på bron över E6an in i en 90 graders sväng men cykeln försvann och jag kraschade in i ett gammalt vägräcke med betongpelare. Han bara komma upp fosterställning så jag tog pelaren med knät och inte i bröstet, hade båda knäna uppdragna men det var bara högra som tog smällen. Resultat en öppen knäfraktur och framförallt senan under knäskålen slogs av. Söndag (4/8) morgon så stängde kirurgiskt det öppna såret och jag fick helbensgips fram till fredagen (9/8) då de skruvade fast benkilen med en metalskena och 7 st skruvar. Sedan fick jag en Ortos som skulle vara stel i 4 veckor, öppen lite i två veckor och mer öppen ytterligare två veckor. Detta för att senan inte får belastas innan den växt fast.

Rntgen_0124.jpg

Röntgenbilden, fotade papperskopian som sjukgymnasten skulle ha, 4 långa och tre korta skruv.

Agrafer_0111.jpg

Agrafferna och fortfarande lite lårmuskler (fast egentligen det är bara knät som har svullnat upp efter operationen :-).

Nu i måndags (30/9) lämna jag tillbaka Ortosen men nu tycke muskelminnet att normalgången är med stelt högerben. Först får jag nu lära mig att gå riktigt igen samt bygga upp musklerna kring knät och om någon månad kanske jag kan börja gå i trappor som vanligt igen. Skall bli helt återställd om ett halvår till ett år och ingen mer riktig cykling i år men kanske lite rehab-spinning.

SkillnadBen_0119.jpg

Hade ju inga tempo-lår direkt innan men detta är ju löjligt. :-)

Trots vägträning blev jag inte direkt snabbare i skogen och det roligaste av allt är att jag fyra veckor innan olyckan beställde en ny pendlare. En racerhybrid som är ca 5 kilo lättare (den gamla var en cross-hybrid med framdämpare) som står i hallen och ser ny och ocyklad ut, inte ett dugg cyklingssugen. :-)

”Nä, jag är inte bitter!”, skyller allt på personen så satte upp Billdalstempot som Strava segment. Det var helt klart han som hetsade mig, men vänta nu han satte även upp Torrekullaleden som Strava segment …

Han är en ond människa! ;-)

Mvh
Björn

Visa din misär!
Fy... urk....

Jag påmindes just om varför jag använder knä och armbågsskydd när jag cyklar. Fy vad det inte såg roligt ut. Misär var ordet... krya på dig!

Visa din misär!
BjörnY skrev:
> ”Nä, jag är inte bitter!”, skyller allt på
> personen så satte upp Billdalstempot som Strava
> segment. Det var helt klart han som hetsade mig,
> men vänta nu han satte även upp Torrekullaleden
> som Strava segment …
>
> Han är en ond människa! ;-)
>
>
> Mvh
> Björn

E ju det jag har tänkt från början.... Strava är roten till allt cykelont ;)

Krya på dig!!
:-D

Visa din misär!
BjörnY skrev:
> Han är en ond människa! ;-)
>
>
> Mvh
> Björn

Va fan? Jag byter adress nu tror jag :-)

Krya på dig snabbt Björn! Torrekulla och Billdalsutmaningen väntar på dig!

Visa din misär!
Usch Björn det där såg inte allt för trevligt ut :/ Hoppas återhämtningen går snabbt och att tills nästa sommar kan hanka dig upp på cykeln igen. Åtminstone för lite lördagstrampande på flacken till en kaffebar :)

Visa din misär!
Jenny W skrev:
> Kylling skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Växelsallad..
>
>
> Det där ser inte helt ok ut

Hörreduru.... E den där modellen inverterad eller???? :-O

Beklagar!!!
Hoppas det löser sig smidish :)

Visa din misär!
Spräckt nyckelben, revben och hjälm. För drygt fem veckor sen - fortfarande rätt ont, mest revbenen dock.

Men en tröst var min cykelkompis sms när jag meddelat om en riktig cykelskada (körde ensam när huvudet och axeln hade date med asfalten): "lite avundsjuk faktiskt!"

Bilagor

• 2013-08-28 00.12.20.jpg
    2013-08-28 00.12.20.jpg
    49.1 KB · Besök: 272
Visa din misär!
Pahoehoe skrev:
> Finns säkert redan på Happy men den förtjänar
> att vara med igen
>
>

Det där är inte misär, det är konst. En konst att kunna vara så förbannad och inte tuppa av ;D

// Larsa

Visa din misär!
Kunde blivit mer misär än det blev... Nu var det bara bromsskivan som blev böjd men hjulet är helt rakt och med tanke på att jag körde rätt över det med bilen efter att ha satt cykeln på taket och glömt hjulet framför bilen så är jag rätt nöjd ändå :-)

Bilagor

• IMAG0335.jpg
    IMAG0335.jpg
    57.8 KB · Besök: 242
Visa din misär!
bsod skrev:
> Spräckt nyckelben, revben och hjälm. För drygt
> fem veckor sen - fortfarande rätt ont, mest
> revbenen dock.
>
> Men en tröst var min cykelkompis sms när jag
> meddelat om en riktig cykelskada (körde ensam
> när huvudet och axeln hade date med asfalten):
> "lite avundsjuk faktiskt!"

Been there.. done that osv osv.. KRYA på dig, kör en lång rehab så du läker ihop ordentligt.

Visa din misär!
Jag har en återkommande mardröm att jag har både landsvägspållen och skogsöket på biltaket när jag kör in i carporten med bilen. En misär som torde ha drabbat någon men jag har aldrig sett bilder på't. Det vore liksom underhållande med en "ring-så-spelar-vi" variant på den här tråden?!?

/Något sadistiskt lagd måhända

Visa din misär!
galaxenspresident skrev:
> Jag har en återkommande mardröm att jag har
> både landsvägspållen och skogsöket på
> biltaket när jag kör in i carporten med bilen.
> En misär som torde ha drabbat någon men jag har
> aldrig sett bilder på't. Det vore liksom
> underhållande med en "ring-så-spelar-vi" variant
> på den här tråden?!?
>
> /Något sadistiskt lagd måhända

3,5 mm från den misären i somras. Skulle och handla med hojar på taket och fullt på uteparkeringen så lösningen blev p-hus....nästan...

Visa din misär!
Jaha, glad i hågen tänkte man riva ett 4x8-pass på trainern. Oj, fläkten står visst lite fel. Vi tar sonens Darth Maul-ljussabel i synnerligen slagfast plast och petar fläktfanskapet rätt med den.

Nä se på fan om man inte tappar Jedi-vapnet in i bakhjulet och fixar till höger sittstag så här fint på insidan:

1.jpg

2.jpg

Och ja, det är en Cervelo P2. Fan.

Är det Primenta de heter som fixar sånt här? Eller finns det nån murare eller annan hantverkare som kan fixa detta?

Tillbaka
Topp