Visa din misär!

Visa din misär!
Tjurruset trampade ordentligt fel efter ca 5km
Resterande sträcka gick ju inte direkt fort.

Bilagor

• WP_20141007_1735.jpg
    WP_20141007_1735.jpg
    32.4 KB · Besök: 54
Visa din misär!
Alltså... Det här vädret. Igår var det bra men då valde jag att skjuta tills idag. Och kolla prognosen. Imorgon ska det vara bra igen men då kan jag inte heller. Suck. Man borde flytta till något varmt och gott ställe

/edit: Vet ni vad Angered blir baklänges?? .... De regna! :)

Bilagor

• Screenshot_2014-10-07-10-52-13.png
    Screenshot_2014-10-07-10-52-13.png
    35.6 KB · Besök: 52
Senast ändrad:
Visa din misär!
RN skrev:
-------------------------------------------------------
> Tog "tyvärr" inga bilder men prova inte att mota
> renspuckar med munnen... :(

Är det sånna man skjuter i typ hydraulrör för att rengöra?

Visa din misär!
gordiz skrev:
> RN skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Tog "tyvärr" inga bilder men prova inte att
> mota
> > renspuckar med munnen... :(
>
>
> Är det sånna man skjuter i typ hydraulrör för
> att rengöra?

Nej, sådana man spelar hockey med.

Visa din misär!
Road_Runner skrev:
> Tjurruset trampade ordentligt fel efter ca 5km
> Resterande sträcka gick ju inte direkt fort.

Helvete vad tjock du har blivit ;)
Krya!

Visa din misär!
skrotfot skrev:
> Road_Runner skrev:
> -----
> > Tjurruset trampade ordentligt fel efter ca 5km
> > Resterande sträcka gick ju inte direkt fort.
>
>
> Helvete vad tjock du har blivit ;)
> Krya!

Hahah som tur är så är tjockheten lokalt runt foten endas,t hoppas det inte smittar till resten av kroppen :-)
Tackar

Visa din misär!
Det var inte du som låg på flaket på en sexhjuling eller nåt sånt… Nån med rätt ont i foten låg där iaf. Jag lyckades se det när jag vred på huvudet så vänster öga fick titta åt höger…

Mitt öga överlevde iaf! Fick en datortomografi för att kolla så det inte var skadat bakom och det var ok. Sy var hemskt för bedövningssprutor i det blå området gjorde fan ont. Sen är det ju lite svårt att titta bort när det sys i ögat :-P

Visa din misär!
Road_Runner skrev:
> skrotfot skrev:
> -----
> > Road_Runner skrev:
> >
>
> > -----
> > > Tjurruset trampade ordentligt fel efter ca
> 5km
> > > Resterande sträcka gick ju inte direkt fort.
> >
> >
> > Helvete vad tjock du har blivit ;)
> > Krya!
>
>
> Hahah som tur är så är tjockheten lokalt runt
> foten endas,t hoppas det inte smittar till resten
> av kroppen :-)
> Tackar

Tyvärr var det just vad som hände mig. Min fot såg nästan ut så där i somras. Nu är den smal (men fortfarande lite ond) och magen tjock (och full med ostbågar).

Krya på er allihopa!

Visa din misär!
Dnleriksson det var inte jag jag haltade mig genom banan.
Men var i sjuktältet och läkaren sa att det var mycket skador. Skulle vara skoj o se hur mycket och vad för skador som uppkom under tjurtuset.

Ajdå Freddie L inte skoj att höra, det är bara och rycka upp sig och komna igen.

Visa din misär!
En skitarg gädda sprätte till när den skulle krokas av. Utgångshålet var jag tvungen att fixa själv för att kunna knipsa av hullingarna.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    73.2 KB · Besök: 57
Visa din misär!
Diogenes skrev:
> En skitarg gädda sprätte till när den skulle
> krokas av. Utgångshålet var jag tvungen att fixa
> själv för att kunna knipsa av hullingarna.

Been ther done that.. Fast personalen på akuten fick ordna till utgångshål & knipsning.

Visa din misär!
Jag lyckades med ett nästan identiskt gäddfiske för en massa år sedan, fast jag lyckades sätta trekroken i två av fingrarna så det gick inte att trycka igenom hullingarna. Med min gnälligt låga smärttröskel blev kön på akuten olidligt lång, så jag lyckades muta mig förbi kön med en orensad trekilos till en fiskälskande norrländsk sjuksyster. Jag nämnde det ett par år senare när jag pluggade och hade praktik på samma avdelning. Jorå - visst mindes de alla den kollega som lyckats kladda ner insidan av fikakylen med illaluktande gäddslem...

Visa din misär!
Allt klär en skönhet sägs det.
Egentligen OT men närkontakt med 106kg dykare, tänk på att en aw med kollegorna kan bli dyrt. Mer än så förtäljer inte historien..

Men det illar som fan av fartvinden när jag cyklar.

Edit: lagt till lite intetsägande info

Bilagor

• IMG_20141211_213200.jpg
    IMG_20141211_213200.jpg
    47.3 KB · Besök: 48
Senast ändrad:
Visa din misär!
Scut skrev:
> Allt klär en skönhet.

Nästa hjälm?

Bilagor

• super2r_infrared.png
    super2r_infrared.png
    44.5 KB · Besök: 60
Visa din misär!
Scut skrev:
> Crossmax: se inlägg :)
>
> Bengt-re: Tanken har slagit mig några gånger
> förut, men tjejer gillar ärr..

Aha du tänker så! ?

Visa din misär!
Inte min misär, men en arbetskamrat bröt foten utanför lokalen på grund av dålig snöröjning. Ett under att någon pensionär på väg in på dagverksamhet inte slagit ihjäl sig utanför samma dörr.

Visa din misär!
Förlorade tillfälligt synen under en skidtur igår. Var som att åka med ett bakplåtspapper framför ögonen, de sista 15 kilometrarna blev riktigt spännande.

Sitter nu och väntar på läkaren. Finns en del mindre trevliga saker som kan vara orsaken. Hoppas inte på hjärnblödning eller diabetes.

Visa din misär!
Peth skrev:
> Förlorade tillfälligt synen under en skidtur
> igår. Var som att åka med ett bakplåtspapper
> framför ögonen, de sista 15 kilometrarna blev
> riktigt spännande.
>
> Sitter nu och väntar på läkaren. Finns en del
> mindre trevliga saker som kan vara orsaken. Hoppas
> inte på hjärnblödning eller diabetes.

Jag hoppas verkligen att det bara är det som jag ibland har råkat ut för, nämligen synmigrän! Det enda migränsymptonet som jag får är nämligen just att jag tillfälligt tappar synen. Hoppas att det är något liknande sånt ofarligt som du fick!!

Visa din misär!
Jag har också, dock väldigt sällan, synbortfall inför migränanfall. Det börjar med att jag märker att detaljer mitt i synfältet blir otydliga, lite som när man tittat mot en stark ljuskälla och det är en fläck kvar. Gradvis blir fläcken större och större, över några minuter. Därefter börjar ett flimrande regnbågsmönster framträda i den blinda fläcken. Mönstret bildar en ring som rör sig utåt från mitten och når efter 10-20 minuter yttersta delen av synfältet. I vissa fall återvänder synen mitt i synfältet inom 20-30 minuter, men oftast tar det flera timmar innan synen är helt återställd. Ett par gånger har det stannat kvar även efter en natts sömn.

Jag får detta knappt en gång per år. Senast det hände var i augusti 2013, på min födelsedag...

Jag påverkas inte på andra sätt. Jag vet att en del får känslelbortfall i en arm och liknande, men för mig är det alltid enbart synen som påverkas. Och det är bara precis i inledningsfasen som synbortfallet är som störst. När regnbågen försvunnit kan jag se tillräckligt bra för att kunna göra det mesta, men läsa är knepigt eftersom detaljseendet är påverkat. Jag får liksom läsa perifert. Utanför det centrala synfältet är synförmågan opåverkad, så jag blir liksom inte helt blind eller nåt sånt.

Ibland kommer migränen kort därefter. Ibland kommer ingen migrän alls.

Visa din misär!
Läkaren avfärdade de otrevliga diagnoserna, han trodde på en kombination av ansträngning, kallt väder och taskigt fungerande tårvätska. Fick med mig ögondroppar och en remiss till ögonkliniken hem, samt att "Vasaloppet blir ett alldeles utmärkt tillfälle att testa om ögondropparna fungerar".

Sjuksyrran på vårdguiden som nästan skällde på mig för att jag väntat ett dygn med att söka hjälp pratade om proppar och blödningar. Klart man blir uppjagad då.

Visa din misär!
Peth skrev:
> Förlorade tillfälligt synen under en skidtur
> igår. Var som att åka med ett bakplåtspapper
> framför ögonen,

Just det där råkar jag också ut för, när det är kallt och jag kör lite längre. Det ena ögat är mer känsligt än det andra. Fick ögondroppar av läkaren och skaffade glasögon som skyddar lite bättre mot fartvinden. Det funkar bättre men har fortfarande lite problem vid längre turer. Det brukar dock gå över efter nån timme när jag har kommit in i värmen.

Visa din misär!
Peth skrev:
> Läkaren avfärdade de otrevliga diagnoserna, han
> trodde på en kombination av ansträngning, kallt
> väder och taskigt fungerande tårvätska.

Puh, skönt med lugnande besked! Jag förstår verkligen hur rädd du måste blivit efter samtalet med sjukvårdsupplysning!

Visa din misär!
Har också återkommande ögonmigrän som Geologen, i princip exakt samma symptom. Lite oftare tyvärr än en gång per år, ett tag hade jag det på torsdagar. Gick till ögonläkaren efter första gången, trodde på hjärntumör eller annat otäckt, men han skickade hem mig med orden "Det är bara ögonmigrän, hem och googla på det". Min amatördiagnos är att migränet triggas av stress, jag har haft några halvstökiga år vilket hållit min grundstressnivå högre än tidigare. Flera gånger har jag dessutom fått det i samband med hård ansträngning, typ efter Lidingöloppet, Göteborgsvarvet osv., vilket också kanske tyder på att stress har något med det att göra..

Visa din misär!
Misärtävling är ju alltid kul..

Ok, kan ta ett par grejer.

Blev änkling 2009 då min fru gick bort hastigt och lämnade mig och barnen då 1.5 och 4 år gamla...

2011 blev jag fick jag kronisk njursvikt och behandlas sedan sommaren 2011 med blodialys, håller fortfarande på med detta under tiden jag väntar på en transplantation. Kör ca 5ggr i veckan vilket ger i runda slängar 1200 timmar dialys per så fritiden är lite begränsad (jag jobbar och kör behandlingen på egen hand hemma)

Just nu är jag hemma och återhämtar efter morgonens dragning av visdomstand :-)

Och ni som inte anmält er till organdonationsregistret, gör det! Nu!

http://www.livsviktigt.se

IMG_3053.JPG

Tillbaka
Topp