Visa din misär!

Visa din misär!
dnleriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror också det får räknas som misär!
> Jättemisär!!
>
> Krya på dig!
>
>
> Har själv nån infektion i tunntarmen som knappt
> 600 svenskar får per år. Konstant svag värk,
> mer akuta magsmärtor, jätteakuta och många
> toabesök är symptomen. Ska gå över på några
> veckor utan annan behandling än att dricka
> mycket, men jag hade nog hellre fått nån
> antibiotika så man vet att skiten är borta sen.
>
> Lider bara lagom av det men att jag missat den
> fantastiska cykling som varit tills nattens
> snöfall svider mer!

Även om jag håller med om att vi ska vara restriktiva med antibiotika för framtiden så vill man ju själv ha det när det skulle hjälpa :-) Håller tummarna för tarmen!

Visa din misär!
dnleriksson skrev:
> Jag tror också det får räknas som misär!
> Jättemisär!!
>
> Krya på dig!
>
>
> Har själv nån infektion i tunntarmen som knappt
> 600 svenskar får per år. Konstant svag värk,
> mer akuta magsmärtor, jätteakuta och många
> toabesök är symptomen. Ska gå över på några
> veckor utan annan behandling än att dricka
> mycket, men jag hade nog hellre fått nån
> antibiotika så man vet att skiten är borta sen.
>
> Lider bara lagom av det men att jag missat den
> fantastiska cykling som varit tills nattens
> snöfall svider mer!

Man skall inte klaga när botemedlet är att dricka mycket, om man inte är nykterist vill säga ?

Visa din misär!
Haha, de sa ju faktiskt inte vad jag skulle dricka :-)

Håller med om antibiotikan! Har tagit så lite sån i livet bara så nu hade det suttit fint. Infektionen är ändå av den typen att den är anmälningspliktig till Folkhälsomyndigheten.
Det kanske inte säger så mycket iofs.. Har inte läst på om det.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Känns som undertecknad ligger lite i lä just nu då med ett "hello kitty"-plåster på höften då sårskorpan från tidigare vurpfest sprack upp (igen) och det hemmaförrådet hade slut på post op förband.

Visa din misär!
Ingen bild men idag råkade jag dratta ut en burk gaffelolja på tvättstugegolvet, det tog en låång stund att svabba upp...

Nu fick det bli 15W olja i dämparenheten istället för 5W. Hur stor skillnad kan det tänkas göra för hur gaffeln känns?

Visa din misär!
djungelmyran skrev:
> Ingen bild men idag råkade jag dratta ut en burk
> gaffelolja på tvättstugegolvet, det tog en
> låång stund att svabba upp...
>
> Nu fick det bli 15W olja i dämparenheten
> istället för 5W. Hur stor skillnad kan det
> tänkas göra för hur gaffeln känns?

Ganska mycket, beroende på gaffel. Jag gick från 5 till 10 i min Revelation och den blev helkass. 7,5 var lagom i den för mig.

Visa din misär!
Rattnalle skrev:
> djungelmyran skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ingen bild men idag råkade jag dratta ut en
> burk
> > gaffelolja på tvättstugegolvet, det tog en
> > låång stund att svabba upp...
> >
> > Nu fick det bli 15W olja i dämparenheten
> > istället för 5W. Hur stor skillnad kan det
> > tänkas göra för hur gaffeln känns?
>
> Ganska mycket, beroende på gaffel. Jag gick från
> 5 till 10 i min Revelation och den blev helkass.
> 7,5 var lagom i den för mig.

Okej, tack! Då blir det nog ett byte rätt snart igen alltså (efter testrunda såklart).

Edit: För framtida drullputtars skull så kan jag rapportera att gaffeln blev lite mindre känslig över småstök, inte ocyklingsbart på något sätt men ny olja ska klickas hem snart.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Feck, min tur. Jag och brädan valde vars en väg runt en förvånansvärt stadig björk. Mycket metall i det där benet nu...

IMAG0719.jpg

Men hatten av till norsk räddningstjänst, helikoptern var där på nolltid och firade ner en kille helt i klass med James Bond som drogade mig till stenåldern och flög iväg med
IMAG0719.jpg

Visa din misär!
Tack för sympatierna. Det blev nog ganska många delar tyvärr. Någon form av spiralbrott från pjäxkanten upp till knäet, och luxerad patella på det. "Knust" och "Ödelagt" var ortopedens första kommentarer på röntgenbilderna samtidigt som han pekade upp och ner på mitt underben. Men op verkar ha gått så bra den kan gå och de slapp göra bentransplantationer, så jag är vid got mod ändå.

Brädan och björken höll, jag tog hela smällen rakt på sidan av benet liksom.

Visa din misär!
marran sa:
Tack för sympatierna. Det blev nog ganska många delar tyvärr. Någon form av spiralbrott från pjäxkanten upp till knäet, och luxerad patella på det. "Knust" och "Ödelagt" var ortopedens första kommentarer på röntgenbilderna samtidigt som han pekade upp och ner på mitt underben. Men op verkar ha gått så bra den kan gå och de slapp göra bentransplantationer, så jag är vid got mod ändå.

Brädan och björken höll, jag tog hela smällen rakt på sidan av benet liksom.

Fick du nå röntgenplåtar?

Visa din misär!
Krya på dig marran och läk väl!!

Utnyttja läktiden och rehaben till att ta dig tid för några smarta tekniklösningar eller cykelrelaterade uppfinningar. ;-)

/David

Visa din misär!
dnleriksson sa:
Jag tror också det får räknas som misär! Jättemisär!!

Krya på dig!

Har själv nån infektion i tunntarmen som knappt 600 svenskar får per år. Konstant svag värk, mer akuta magsmärtor, jätteakuta och många toabesök är symptomen. Ska gå över på några veckor utan annan behandling än att dricka mycket, men jag hade nog hellre fått nån antibiotika så man vet att skiten är borta sen.
Lider bara lagom av det men att jag missat den fantastiska cykling som varit tills nattens snöfall svider mer!

Vet hur drygt det är. Fick ulcerös kolit 2014 som vägrade ge sig. Låg på sjukhus i en månad med alla möjliga sorters mediciner men tillslut fick dem operera bort tjocktarmen. Har kvar ca 10cm tjocktarm och sen ändtarmen men trots dessa delar är frånkopplade vill inte inflammationen ge sig så i höst ska det också opereras bort. Dock ingen risk att man skiter ner sig längre om man ska ha något positivt av det :D

Visa din misär!
Daaanyy sa:
dnleriksson sa:
Jag tror också det får räknas som misär! Jättemisär!!

Krya på dig!

Har själv nån infektion i tunntarmen som knappt 600 svenskar får per år. Konstant svag värk, mer akuta magsmärtor, jätteakuta och många toabesök är symptomen. Ska gå över på några veckor utan annan behandling än att dricka mycket, men jag hade nog hellre fått nån antibiotika så man vet att skiten är borta sen.
Lider bara lagom av det men att jag missat den fantastiska cykling som varit tills nattens snöfall svider mer!

Vet hur drygt det är. Fick ulcerös kolit 2014 som vägrade ge sig. Låg på sjukhus i en månad med alla möjliga sorters mediciner men tillslut fick dem operera bort tjocktarmen. Har kvar ca 10cm tjocktarm och sen ändtarmen men trots dessa delar är frånkopplade vill inte inflammationen ge sig så i höst ska det också opereras bort. Dock ingen risk att man skiter ner sig längre om man ska ha något positivt av det :D

Alltså, min misär var ju mikroskopisk... Är friskförklarad nu och slipper gå runt som anmäld smittbärare! Det känns skönt :-)

Din misär var lite värre :-(
Krya på dig eller hoppas andra kryar på dig eller vad ska man säga...

Visa din misär!
Visa din misär!
Daaanyy sa:
dnleriksson sa:
Daaanyy sa:
dnleriksson sa:
Alltså, min misär var ju mikroskopisk... Är friskförklarad nu och slipper gå runt som anmäld smittbärare! Det känns skönt :-)

Din misär var lite värre :-(
Krya på dig eller hoppas andra kryar på dig eller vad ska man säga...

Misär som misär. Jag mår bra och kan trampa! :) tack ska du ha

Jag var helt frisk sista 10 dagarna, men fick inte komma tillbaka till jobbet utan var tvungen att cykla dagtid! I dagsljus mitt i veckan! Hur ofta händer det! Omisär!

Visa din misär!
Marran - du har onekligen inlett det nya bildformatet med stil (tyvärr i tråden som man helst inte vill vara med i). Krya på dig!

Hade tänkt att bifoga bilder från min läkningsprocess, men insåg att jag inte har tagit någon riktig bild av gips nr 2. Nr 1 finns tidigare i tråden så jag visar bara handen som har cykelförbud ytterligare 2 v. Notera hur fräsch huden blir under gipset (trots viss luftcirkulation pga förlorad muskelmassa). Den tidigare välfungerande handen vill inte längre riktigt, så nu vill jag bli av med smärtan och få tillbaka rörligheten. För att citera ortopeden "ta en frisk hand och stoppa den i gips i 8v så kommer den inte att fungera så bra längre".

Glad att jag slapp operation och ytterligare tid med gips.

Bilagor

• IMAG1017.jpg
    IMAG1017.jpg
    261.5 KB · Besök: 44
Visa din misär!
marran sa:
Feck, min tur. Jag och brädan valde vars en väg runt en förvånansvärt stadig björk. Mycket metall i det där benet nu...

Men hatten av till norsk räddningstjänst, helikoptern var där på nolltid och firade ner en kille helt i klass med James Bond som drogade mig till stenåldern och flög iväg med

Fy för s... Ser inte kul ut. Jag krockade med en björk för några år sedan och tyckte det gjorde jävligt ont, men benet gick inte av och mitt lilla ärr är ju inte ens värt att kalla ärr när man ser det där.

Läk väl!

Visa din misär!
Satan Marran.
Hoppas du slipper alltförmycket komplikationer.
Det verkar som att knät klarade sig? Alltid något isåfall.
Telemark vrider inte på knäna :)

Visa din misär!
Tack igen alla!
Jag ska chilla med ortros nu i 6 veckor och noll belastning på knät, det är lite bitar som behöver växa fast innan rehaben kan börja. Utsikterna ser iaf positiva ut vad jag förstår, men man vet inte jättemycket i nuläget förutom att alla bitar nog kom på rätt plats.

Jag får be om ursäkt för en överdrift tidigare, i morfindimman fattade jag det som att både sken och strålbenet var av, men strålbenet klarade sig visst, hur fan det gick till vet jag inte, men så verkar det vara iaf. Fick tag på efter-plåtarna idag också.

IMAG0727.jpg

AdamK: vad hände dig, spiralbrott?

Visa din misär!
Jag känner å andra sidan att jag klarade mig väldigt lindrigt undan en dålig vecka, både McGazza och Mirra har gått vidare och själv sitter jag och gnölar över ett benbrott. Tur det snart är söndag, hoppas att vi slipper mer misär den här veckan!

Visa din misär!
Fan Marran, jag hade helt missat detta. Jag hoppas du är så bra du kan vara under omständigheterna. Se det positivt, du är praktiskt taget en terminator nu med all den där metallen i kroppen.

Tillbaka
Topp