Visa din misär!

Visa din misär!
Raggamuffin sa:
Fick tillbaka kläderna från sida 31 =) från Rapharepair i veckan, bara för att göra skit av dem direkt.

Axelluxation,spräckt hjälm och hjärnskakning ihop med lite asfaltallergi.
Aj - krya!
Ta det väldigt försiktigt med hjärnskakningen även om den är lindrig. Vila hjärnan i en vecka. Inget jobb, ingen TV osv. Tråkigt, men mindre tråkigt än att få långvariga problem...
Edit: Läs! http://mf.gu.se/om-du-fatt-en-hjarnskakning
Edit igen: och här: http://happyride.se/forum/read.php/1/2859462/2859630 :-)

Senast ändrad:
Visa din misär!
Foxis sa:
Raggamuffin sa:
Fick tillbaka kläderna från sida 31 =) från Rapharepair i veckan, bara för att göra skit av dem direkt.

Axelluxation,spräckt hjälm och hjärnskakning ihop med lite asfaltallergi.
Aj - krya!
Ta det väldigt försiktigt med hjärnskakningen även om den är lindrig. Vila hjärnan i en vecka. Inget jobb, ingen TV osv. Tråkigt, men mindre tråkigt än att få långvariga problem...
Edit: Läs! http://mf.gu.se/om-du-fatt-en-hjarnskakning
Edit igen: och här: http://happyride.se/forum/read.php/1/2859462/2859630 :-)

Inga inlägg i "Visa din misär!" ;-)

Visa din misär!
dnleriksson sa:
Foxis sa:
dnleriksson sa:
?
Fattar inte, men är trött. Min misär var inte hoj-relaterad, och hjärnskakning är allvarligt nog för att skräpa ner tråden med råd. :P ;)

Jag la bara till en punkt på din lista med saker man inte borde göra med hjärnskakning :-) All skärmtid brukar vara dåligt.

Ah. :) Fet +1 på den.
Ordinationen från en av läkarna vid min hjärnskakning var: "Ingen TV, ingen musik, ingen datortid, inga spel, läs inte, ligg inte ner och vila, ansträng dig inte för mycket (alls)." Med andra ord: Sitt upp, gå runt lite, men gör ingenting.
Kul...? Njaä...

Visa din misär!
Foxis sa:
dnleriksson sa:
Foxis sa:
dnleriksson sa:
?
Fattar inte, men är trött. Min misär var inte hoj-relaterad, och hjärnskakning är allvarligt nog för att skräpa ner tråden med råd. :P ;)

Jag la bara till en punkt på din lista med saker man inte borde göra med hjärnskakning :-) All skärmtid brukar vara dåligt.

Ah. :) Fet +1 på den.
Ordinationen från en av läkarna vid min hjärnskakning var: "Ingen TV, ingen musik, ingen datortid, inga spel, läs inte, ligg inte ner och vila, ansträng dig inte för mycket (alls)." Med andra ord: Sitt upp, gå runt lite, men gör ingenting.
Kul...? Njaä...

Låter som det är läge att åka och meta lite ?

Visa din misär!
kaxe sa:
andjo024 sa:
Precis blivit röntgad efter en krasch på em. Fingret ur led

Ouch! gjorde likadant i höstas, har fortfarande problem att böja fingrarna, nio månader senare.
Så ett tips i all välmening, slarva inte med rehaben

Tackför tipset, ska verkigen tänka på det! Kan vara svårt det där, bröthandleden för 6mån sen och fortfarande taskig rörlighet

Visa din misär!
andjo024 sa:
kaxe sa:
andjo024 sa:
Precis blivit röntgad efter en krasch på em. Fingret ur led

Ouch! gjorde likadant i höstas, har fortfarande problem att böja fingrarna, nio månader senare.
Så ett tips i all välmening, slarva inte med rehaben

Tackför tipset, ska verkigen tänka på det! Kan vara svårt det där, bröthandleden för 6mån sen och fortfarande taskig rörlighet

Finger ur led för flera år sen och dålig rörlighet och kraft i det fortfarande så gört ordentligt

Visa din misär!
Skrmklipp2016-07-0922.00.57.png
Min Garmin Edge 800 har fått spelet.Precis i semester tider,känner jag mig själv rätt så blir det en ny Garmin utan att lämna in den här på service.
Jag tror att VR-16 tog död på den med allt regn.

Visa din misär!
Och så gick den fina fixien i graven. När klingbulten skakade av i en av Stockholms alla dåligt underhållna backar, krängde kedjan av och orsakade tvärnit. Istället för att gå av drog den hela bakre ramen helt snett. Och framklingan förstås. Slapp åtminstone asfalteksem! Jaja, 30 år går väl vara ok för Centurionramen...

Bilagor

• 20160710_220913.jpg
    20160710_220913.jpg
    228.3 KB · Besök: 144
Visa din misär!
Liten krasch på landsvägen. Låg i klunga på väg tillbaka efter lite partempoträning med ungdomarna. Cyklist framför mig gick in i bakhjulet på sin framförvarande vilket ledde till att hans framhjul släppte och gick i backen. Jag som låg precis bakom hann inte väja och gjorde en fullfjädrad OTB ut i diket. Lite närkontakt med hårdvara och mer direkt markkänning vilket ledde till punkterad lunga och nyckelbensbrott. Enligt cykeldatorn gjorde vi 31km/h och då är marken rätt hård trots allt.

Benet fick sig en snygg gaddning men nyckelbenet är ännu inte lagat. Slangen på bilden är till dränet av lungan.

Bilagor

• IMG_1038.JPG
    IMG_1038.JPG
    176.5 KB · Besök: 145
Visa din misär!
tinkerbell sa:
Liten krasch på landsvägen. Låg i klunga på väg tillbaka efter lite partempoträning med ungdomarna. Cyklist framför mig gick in i bakhjulet på sin framförvarande vilket ledde till att hans framhjul släppte och gick i backen. Jag som låg precis bakom hann inte väja och gjorde en fullfjädrad OTB ut i diket. Lite närkontakt med hårdvara och mer direkt markkänning vilket ledde till punkterad lunga och nyckelbensbrott. Enligt cykeldatorn gjorde vi 31km/h och då är marken rätt hård trots allt.

Benet fick sig en snygg gaddning men nyckelbenet är ännu inte lagat. Slangen på bilden är till dränet av lungan.

Men den riktiga misären är väl benets behåring???

Visa din misär!
NLC sa:
tinkerbell sa:

Hä. Vem låg på lilla klingan?!!

Fan vad trist och jobbigt. krya på dig.

Visa din misär!
NLC sa:
tinkerbell sa:

Gör som Sagan, rakar när jag vinner... Mao - jag är inte snabbast i gänget ;)

Visa din misär!
NLC sa:
tinkerbell sa:

Haha. Det var en av mina första tankar också :-)

Fast just för stunden ska jag inte säga något. Men så är jag bara ute i skogen och luffar mig å andra sidan.

Visa din misär!
Inte min misär, men väl dotterns.

Cyklade i relativt låg hastighet när en lokalbuss gör en snäv omkörning och dottern går i backen med knät först. Ordentligt skrapat och det gör ont att stödja. Efter drygt 4 timmar på akuten med diverse kläm, känn, rengöring, omlappning och röntgen så konstateras tack och lov att ingenting är trasigt.

Dotterns initiala rädsla att missa sommarens och höstens tävlingar byttes senare på kvällen mot att "jag ska fasen cykla USM om jag så ska behöva cykla med bara ena benet". USM startar om två veckor, så vi håller tummarna att hon kan köra för fullt.

Visa din misär!
garfunkel sa:
Miss Lycka sa:
Det är lämpligt att polisanmäla.

Ja, vi är i valet och kvalet.

Gör det. Det finns ju historier om bussförare som begått massor småfel, men där man inte anmälde och i slutändan så begick den uppenbarligen olämpliga föraren ett så allvarligt "misstag" att en oskyldig dog i händelsen. Sant eller inte vet jag inte, men begår en yrkesförare ett allvarligare fel i trafiken så är det väl bra att polis och/eller arbetsgivare får värdera den sammanslagna bilden av förarens lämplighet att framföra ett stort och farligt fordon i en komplicerad trafikmiljö? Detta oaktat om det hjälper den enskilde anmälaren något.

Visa din misär!
Vurpade efter dryga timmen på ränneslätt. Körde imål 3:30 senare utan att kunna hålla eller bromsa med näven under resten av loppet.

Idag kom domen, fraktur.
Inget fel på pannbenet iaf.
HTFU!

Bilagor

• 14686060965171406265322.jpg
    14686060965171406265322.jpg
    231.3 KB · Besök: 134
Visa din misär!
Materiell misär på dagens cykeltur. Stannade på en lite bro och tar fram telefonen för att ta en bild. Lyckas på nåt jävla sätt fumla och tappar telefonen som studsar två gånger på bron förbi cykeln och försvinner ner i ån ..... :(
Får bli ett besök hos försäkringsbolaget imorgon.

Visa din misär!
Ganska måttlig misär och inget att se är det heller... Men ändå: 32-36 visade sig vara något tungt att trampa uppför liguriska berg med. Ena knät protesterar fortfarande lite efter två dagars vila. Som tur är är det inte värre än att jag kan cykla nedför med shuttlebuss utan problem ;-)

Visa din misär!
Det kan vara en god idé att inte låta tummen följa med in i bakdrevet när du ska torka av kedjan med en trasa.

Bilagor

• IMG_20160712_161148.jpg
    IMG_20160712_161148.jpg
    119 KB · Besök: 131
Visa din misär!
Konkret sa:
Vurpade efter dryga timmen på ränneslätt. Körde imål 3:30 senare utan att kunna hålla eller bromsa med näven under resten av loppet.

Idag kom domen, fraktur.
HTFU!

Vänta nu... Ränneslätt var 3 juli och domen kom den 15:e. Var det lång kö på akuten, eller vad gjorde du under tiden?

Visa din misär!
Sälen ger och Sälen tar, får se hur kroppen känns imorgon, nu är jag lite stel i vänster överkropp.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    259.3 KB · Besök: 148
Visa din misär!
Hep sa:
Konkret sa:

Idag kom domen, fraktur.
HTFU!

Vänta nu... Ränneslätt var 3 juli och domen kom den 15:e. Var det lång kö på akuten, eller vad gjorde du under tiden?

Jag körde klart loppet, lindade näven, åkte hem. Jobbade inget den veckan. Jobbade veckan efter, mån,tisdag,onsdag. kände att det inte gick. Jag arbetar mycket med kroppen. Fick tid på fredagen, tog ungefär 6 timmar från läkare till gips.

Tillbaka
Topp