Visa din misär!

Visa din misär!
Dubbelpost...

Bilagor

• Most-expensive-sound-Ive-ever-heard.jpg
    Most-expensive-sound-Ive-ever-heard.jpg
    68.8 KB · Besök: 112
Senast ändrad:
Visa din misär!
Nu är jag också medlem i nyckelbenbrottsgänget :-(

Hände på Xcup i Hässleholm idag. Ca 5-10 minuter in i loppet ligger jag bakom två personer som jag tror jag är lite snabbare än. ligger ganska tätt för att köra om när tillfälle ges. vi kommer till en nerförslöpa som har ett eroderat spår i mitten. den första killen går i backen och kille nummer två bromsar så att han gör en OTB. Jag hinner inte göra annat än att bromsa lika hårt och gör således också en OTB, dumt nog håller jag kvar i styret, och landar på min vänstra axel och slår i huvudet. Ofantlig smärta i axeln! Sen följer diverse logistiska problem avseende cykel och bil men kommer hem till Malmö lite senare för att sen ta mig till akuten. Röntgen visar på fraktur på på nyckelbenet. På bilden syns rätt tydligt att min vänstra axel (höger på bilden) inte är helt i sin ordning. Nu 10 timmar senare gör det fortfarande rejält ont. Blir nog mycket smärtstillande framöver :-(

Bilagor

• 2016-07-31 13.01.38.jpg
    2016-07-31 13.01.38.jpg
    131.6 KB · Besök: 138
Visa din misär!
En naturlig följdfråga nu någon dag senare, hur lång tid tar detta?
Läkaren sa 6-8 veckors vila. I mitt omtöcknade tillstånd fick jag inte fram några följdfrågor. Ni andra med nyckelbensbrott, hur lång tid har det tagit innan ni kört bil igen? Börjat träna lätt? Börjat träna mer intensivt?
Snapphaneturen går 28/8, vill väldigt gärna delta. Missade fjolårets lopp pga ryggskott. Gubbkroppen börjar bli skör...

Visa din misär!
Första riktiga svängen med min nya Jamis Renegade

skulle bara växla ner i fram, kedjan hoppar förbi lilla klingan, ramlar ner och fastnar mellan ram och klingan:

135.jpg

Ytlacken är borta och det är repor i kolfibern

Jag har skrivit till Evans och bifogat bilder, men jag har tyvärr inga större förhoppningar att dom gör något åt detta.

Vad tror ni, det här är min första kolfiberram, hur orolig bör jag vara?

kan man köra vidare, bör man repa?

Jag försöker tänka "jaja, det finns ju dom som svälter i världen" men det känns som att jag döööör :-(

Bilagor

• 136.jpg
    136.jpg
    160.4 KB · Besök: 97
Senast redigerad av en moderator:
Visa din misär!
garfunkel sa:
Man borde väl åtminstone kräva att en levererad cykel har korrekt inställd framväxel?

Jo precis, det är lite så jag tänker.

Dom flesta cykelbutiker gör reklam för att dom går igenom cykeln och ställer in allt innan leverans, så växlarna borde fungera.
förmodligen har dom inte justerat inre stoppskruven.

Visa din misär!
Misären är total. Frågan är hur lång tid det kommer ta innan detta garantiärende är över och jag kan cykla igen, någon som har egna erfarenheter?

Visa din misär!
Konkret sa:
Shrue sa:
Misären är total. Frågan är hur lång tid det kommer ta innan detta garantiärende är över och jag kan cykla igen, någon som har egna erfarenheter?

Serva dämparen hjälper inte? Det låter torrt eller är det nåt i ramen som tjuter?

Det är dämparen som låter, har kört på dämparen sen i april så det är jättemånga timmar den gått. Service behöver den garanterat, dock verkar detta vara ett vanligt fel på vissa Inline och brukar tas på garantin.

Visa din misär!
Ouch... jobbigt. Tog rätt lång tid för polaren att få sin schysst, två vändor till Canyon (med två trasiga Inlines) ca 6 månader totalt. Sen tjatade han sig till en Monarch...

Verkar vara grova problem med CC Inline, av alla de jag känner som har/haft en så har den rasat.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Jag har nyss haft liknande bekymmer med min DB inline. Kan bara bekräfta att det verkar vara skit helt enkelt.
Min skickade jag till tftuned med express. Bokade tid på nätet. Trots snabb hantering tog det nästa två veckor då dom skickar med ekonomipost tillbaka.
Bra service av firman som gjorde jobbet på garantin men frakt kostade. Det finns en firma i Finland också som verkar få gott betyg här på happy.

Visa din misär!
Jag hade bytt mot nåt annat. Visst det kostar mer, men då har man en bakdämpare som man kan lita på. Den där har det väl varit tillräckligt mkt problem med för att tillverkare borde dra fingrarna åt sig och inte speca den på hojar.

Visa din misär!
Peda sa:
Läkaren sa 6-8 veckors vila. I mitt omtöcknade tillstånd fick jag inte fram några följdfrågor. Ni andra med nyckelbensbrott, hur lång tid har det tagit innan ni kört bil igen? Börjat träna lätt? Börjat träna mer intensivt?
Snapphaneturen går 28/8, vill väldigt gärna delta. Missade fjolårets lopp pga ryggskott. Gubbkroppen börjar bli skör...

Tveksamt om du hinner. 4 veckor fick jag till cykel-ok, men det var gubbcykling på grus - inte tävling. Kolla med behandlande läkare och lägg korten på bordet så får du se vad domen blir - lyd gärna råden...

Just det!

Krya!!!

Visa din misär!
Bengt-re sa:
Peda sa:

Tveksamt om du hinner. 4 veckor fick jag till cykel-ok, men det var gubbcykling på grus - inte tävling. Kolla med behandlande läkare och lägg korten på bordet så får du se vad domen blir - lyd gärna råden...

Just det!

Krya!!!

Ok, ja det blir till att höra med behandlande läkare. Vet inte vad riskerna riktigt är men jag är rätt blödig när det gäller smärta så jag kommer ta det försiktigt. Är mest jätte-frustrerad för Snapphaneturen är årets höjdpunkt för mig och missade redan förra året pga ryggskott (som senare på året utvecklade sig till diskbråck).

Förresten skrattade jag så jag grät av smärta åt ditt inlägg från 14/5 http://happyride.se/forum/read.php/1/2912496/page=4

Visa din misär!
Bengt-re sa:
Peda sa:

Just det!

Krya!!!

Senast jag bröt nyckelbenet var jag uppe på cykeln en halv vecka efter. Det var jävligt korkad för exakt 7 dagar efter att jag bröt det frontade jag med en annan cyklist och for över mitt styre och landade med det brutna nyckelbenet på styret, mitt på brottet. Som "tur" var så var det bara 50 meter från min port, så jag tog mig in genom dörrarna och ner i sängen och sen var allt svart i uppskattningsvis 3h. Då kom en korrisdorsgranne in och kollade om allt var ok. Den sjukaste smärta jag varit med om och då har jag ändå brutit nyckelben 3 ggr, överarm, underarm, handled och lilltån. Det var som att kroppen inte hade någon bedövning kvar att ge...

Så ta det vajert och krya :)

Visa din misär!
Luthman Photography sa:
Jag hade bytt mot nåt annat. Visst det kostar mer, men då har man en bakdämpare som man kan lita på. Den där har det väl varit tillräckligt mkt problem med för att tillverkare borde dra fingrarna åt sig och inte speca den på hojar.

Visst är det tråkigt när sånt här händer, hade köpt en ny dämpare hade jag troligtvis inte valt en inline.
Fick svar från Cane Creek att det går på garantin och att jag ska ta kontakt med Flat-out suspension i Tyskland. Förhoppningsvis löser det sig snabbt (och permanent).

Visa din misär!
Peda sa:

För mig har det tagit exakt 13 dagar för benens ändar att fästa i varandra. Inte så att det är starkt men från dag 12 till 13 så har det gått från hjälplös till att kunna klippa gräset.

Men kom ihåg att det kan vara väldigt skört.

Visa din misär!
Jag har fixat 2 st decimeter långa pedalbites. Inte för att det är så mycket misär men ändå. Rätt långa?

Bilagor

• IMG_20160805_103224.jpg
    IMG_20160805_103224.jpg
    226.3 KB · Besök: 86
Visa din misär!
Min 5 årige grabb crasha in i en stenmur vidare ut på grusväg i våras. Båda knäna och ansiktet var också skrapat. Fy va ja tyckte synd om honom så de gjorde ont i hjärtat en hel vecka.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    142.8 KB · Besök: 87
Visa din misär!
Den annars väluppfostrade katten lyckades få sin hornhinna uppriven i torsdags. Frun fick åka 9 mil för att få en veterinär att undersöka henne till kostnaden av ett par riktigt riktigt sjyssta cykeldojjor.

Misären är att katten ska ha ögondroppar varannan timme tills ny undersökning på måndag, att gå upp varannan timme på natten för att hålla en inte alltför nöjd katt är inget kul.

Min planering var att hela familjen skulle varit i Lindvallen nu och grillat, cyklat, fjällvandrat osv... Blir aldrig som man tänkt sig!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    445.2 KB · Besök: 70
Visa din misär!
Johho sa:
Den annars väluppfostrade katten lyckades få sin hornhinna uppriven i torsdags. Frun fick åka 9 mil för att få en veterinär att undersöka henne till kostnaden av ett par riktigt riktigt sjyssta cykeldojjor.

Det var ändå ett relativt billigt veterinärbesök.
Har tyvärr haft veterinärbesök som kostat som en bättre rustad 29" HT...

Hoppas katten kryar & att ni får cykla/grilla i Lindvallen senare istället =)

Visa din misär!
Ja detta va relativt billigt, när vi hade hunden på reparation var det nära vi fick komma på årsstämman...

Men sömnbrist alltså, det är inte att leka med. Snart åker jag utan frun så jag får vila upp mig!

Visa din misär!
Nyss hemkommen från en helg i Åre med resultatet två punkteringar (Conti Mountainking fungerar sådär för DH och Åres vassa grus), ett bananigt framhjul (bild nedan) och ett sprucket revben. Men fan va kul det var, så det känns inte så misärigt. Som tur var hade jag ett extra komplett hjulset i bilen, så det var bara att stampa ut hjulet så gott det gick och rulla från Örnnästet ner till parkeringen och byta hjul.

20160807_115803.jpg

Visa din misär!
Jag var väl inte allt för kaxig , men hävdar bestämt att mina SPD räddade mig . Annars hade jag vridit upp och mött med torso och ansikte.
14 stygn yttre och ett på knäskålssenan (?)

Visa din misär!
Japp, då var man vaken. Tack så mycket för den bilden. ?

Skämt åsido så såg det för j*%la illa ut, hoppas du klarade dig bra i övrigt.

Visa din misär!
Oaj!!! Antingen har du en väldigt bra förmåga på att fokusera på det som är viktigt, att ta en riktigt bra bild för happys misärtråd, eller en oerhörd simultankapacitet . Det där var den mest macho scarification jag sett.

Visa din misär!
ratatosk sa:
Oaj!!! Antingen har du en väldigt bra förmåga på att fokusera på det som är viktigt, att ta en riktigt bra bild för happys misärtråd, eller en oerhörd simultankapacitet . Det där var den mest macho scarification jag sett.

+1 och kan inte låta bli att fundera över hur det låter när det brister utan att skäras isär.........

Tillbaka
Topp