Visa din misär!

Visa din misär!
Tack för lyckönskningar !

Haha man tror det är adrenalinet som kickar in när jag skakade i min britts, vilket det var. Men INTE pga skadan utan pga vilket jävla hajbett en skaffat sig ;-)

Såret har uppkommit av kontakt när mitt knä gått rakt i marken.på marken låg grus av grövre kaliber.

En del tror det är skär skärsår, men rätt och slätt mitt knä som fick bekänna hela fallets kraft:/

Visa din misär!
Kjell.kriminell sa:

Haha man tror det är adrenalinet som kickar in när jag skakade i min britts, vilket det var. Men INTE pga skadan utan pga vilket jävla hajbett en skaffat sig ;-)

Såret har uppkommit av kontakt när mitt knä gått rakt i marken.på marken låg grus av grövre kaliber.

En del tror det är skär skärsår, men rätt och slätt mitt knä som fick bekänna hela fallets kraft:/

Huva - krya!

Bra tillfälle att googla reviews om knäskydd?

Visa din misär!
Bengt-re sa:
Kjell.kriminell sa:

Huva - krya!

Bra tillfälle att googla reviews om knäskydd?

Sweet Protection fick vi bra pris på genom jobbet , sänder fick det bli. Tog light versionen.

Jag cyklar mycket landsväg med min Mtb och det var i samband med detta denna misär hände.

Visa din misär!
Treåring som inte kan gå eller stå själv pga spricka i foten. Jag kommer få starka armar om jag ska bära runt på honom tills det läkt...

Bilagor

• IMG_20160820_125349.jpg
    IMG_20160820_125349.jpg
    283.4 KB · Besök: 174
Visa din misär!
S3_45654_341.jpg
Efter Kjell här ovan så känns det inte lika farligt längre.. Fisketur med sambons pappa, fick en liten gädda på kroken. Höll på och kroka loss den när den sprattla till och sen var det jag som satt på kroken istället. Inte går det få ut den själv heller. Bara köra till närmaste läkare..

Visa din misär!
Fläskkorven sa:
Efter Kjell här ovan så känns det inte lika farligt längre.. Fisketur med sambons pappa, fick en liten gädda på kroken. Höll på och kroka loss den när den sprattla till och sen var det jag som satt på kroken istället. Inte går det få ut den själv heller. Bara köra till närmaste läkare..

Been there done that! :-D
Dock var jag ensam i båten och fick "enhandsro" en bit för att få hjälp *S*

Visa din misär!
Vernersson sa:
Fläskkorven sa:

Enhandsro? Låter som cirkelträning. =)

Visa din misär!
sobrius sa:
Vernersson sa:
Fläskkorven sa:

Dessutom i en gammal flatbottnad eka.... Det du ;)

Visa din misär!
Vernersson sa:
sobrius sa:
Vernersson sa:
Fläskkorven sa:

Dessutom i en gammal flatbottnad eka.... Det du ;)

Hardcore! =)

Visa din misär!
Kjell.kriminell sa:

Något av det läskigaste jag har sett, krya på dig?

Visa din misär!
Crossmax sa:
Ronni sa:
Så här kan det gå när man har varit med om en krash efter att andra cyklister inte tittar sig om.
Misärindex 0 efter Kjells knä.

+1 Kroken i handen bleknade också. Jag blev så avtrubbad att jag tänkte "Äsch, det är ju bara att klippa av den och trycka ut den ur handen med hullingen åt det bra hållet." Sen tänkte jag efter och då kändes det inte lika självklart.

Visa din misär!
Gjorde liknande i somras, in med krok och hulling mellan nageln och huden, gjorde ont som satan, blev inte bättre av att det gick halvhård sjö på havet...

Bara fram med stora avbitaren och försöka klippa loss från betet, sen pressa kroken "neråt" och ut.

Vart så chockad så det gick nästan på rutin, så fortsatte fiska en halvtimma efter jag fick ut krokspetsen

Visa din misär!
Jag har bara fått två "fantom-smärts-känslor" i kombination med en fyfanjävlahelvetessatanuääk- känsla i mitt liv. Bägge pga. bilder i denna tråd.

Den ena är "det blåa paketet" och den andra är Kjell.kriminells bild.

Fyfan. KRYA!

Visa din misär!
mikipedia_ sa:
Scut sa:
Jag har bara fått två "fantom-smärts-känslor" i kombination med en fyfanjävlahelvetessatanuääk- känsla i mitt liv. Bägge pga. bilder i denna tråd.

Fyfan. KRYA!

Det blåa paketet? Kan du länka till rätt?

Jag tror att han syftar på denna: http://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/2775027#msg-2775027
Klicka på egen risk!

Visa din misär!
Vernersson sa:
mikipedia_ sa:
Scut sa:

Fyfan. KRYA!

Det blåa paketet? Kan du länka till rätt?

Jag tror att han syftar på denna: http://happyride.se/forum/read.php/1/1761672/2775027#msg-2775027
Klicka på egen risk!

Rätt.

Visa din misär!
Getingar gör sig bäst utanför munnen. Fick en geting in vid underläppen på gårdagskvällens runda. Stack till direkt innan jag hann och spotta ut den. Och sedan svullnade läppen och hela underkäken upp. Idag öm i läppen och påsar kvar under kinderna. Tänker på vad som kunde hänt om sticket hamnat nedåt svaljet till.

Getingstick.jpg

Visa din misär!
Där fick du för att du stack ut o tjuvtränade.

OrjanX sa:
Getingar gör sig bäst utanför munnen. Fick en geting in vid underläppen på gårdagskvällens runda. Stack till direkt innan jag hann och spotta ut den. Och sedan svullnade läppen och hela underkäken upp. Idag öm i läppen och påsar kvar under kinderna. Tänker på vad som kunde hänt om sticket hamnat nedåt svaljet till.

Visa din misär!
Blöta broar i sväng ska man inte köra fort över.....
Cykeln är ok så när på som repa på svingen och handtagen..

Skaver så där gött på skinkan som är lika uppskrapad som benet nu :(

14052237_2082610805298232_680247275_n.jpg

Visa din misär!
Adam K sa:
Där fick du för att du stack ut o tjuvtränade.

OrjanX sa:

Gratisbotox, värsta instagrambeautyfiltret!

Visa din misär!
Skulle bara trampa genom 8 km slingan på SCA Arenan i Obbola.
Känns bra i benen och flåset.
Kommer över en bro över ett dike. Lätt vänstersväng, framhjulet försvinner över blöta rötter. Får ont i knät. Försöker gå bort smärtan. Kommer ut till vägen och trampar till bilen. Känns blött på knät kollar ner och ser att det blir en vända till sjukan.
Snitt ner till slemsäck.
10 stygn och antibiotika blev det

Bilagor

• IMG_20160823_194612.jpg
    IMG_20160823_194612.jpg
    222.3 KB · Besök: 268
Visa din misär!
Marsupilami sa:
Skulle bara trampa genom 8 km slingan på SCA Arenan i Obbola.
Känns bra i benen och flåset.
Kommer över en bro över ett dike. Lätt vänstersväng, framhjulet försvinner över blöta rötter. Får ont i knät. Försöker gå bort smärtan. Kommer ut till vägen och trampar till bilen. Känns blött på knät kollar ner och ser att det blir en vända till sjukan.
Snitt ner till slemsäck.
10 stygn och antibiotika blev det

Grattis!
Inte illa jobbat att snitta ner till slemsäck.

Krya, läk och allt sånt =)

Visa din misär!
Shit, efter att ha sett alla skador här så är jag förvånad över att jag (som riktig amatörcyklare) inte slagit ihjäl mig för väldigt länge sedan :O

... ska definitivt köpa hjälm också.

Visa din misär!
dnleriksson sa:
Knäskydd känns mer och mer motiverat efter sista dagarna! Inte för att jag nånsin haft svårt att motivera mina :-)

blir köp av knäskydd när lönen kommer, tillsammans med hjälm, känns som att man kommer köra värre i skogen efter det dock, nu fegar man ju de uppenbart farliga situationerna

Visa din misär!
mikipedia_ sa:
Ni två ovan mig, menar ni att ni inte haft hjälm innan?!

nu låter det som att jag försöker förmildra det, men har avstått ungefär alla turer jag tänkt till skogen.
har faktiskt bara varit ute 3 korta rundor i icketerräng, sen till typ affären. vet att det varit sjukt dumt, men tagit det riktigt försiktigt.

sen beror ickeköpet på att jag inte haft råd den senaste månaden (som jag börjat intresserat mig för MTB) tack vare lön som inte kommit :/

så det är ju inte så att jag hoppar eller dundrar runt i 20-30km/h i skogen

Visa din misär!
daikai1 sa:
mikipedia_ sa:
Ni två ovan mig, menar ni att ni inte haft hjälm innan?!

nu låter det som att jag försöker förmildra det, men har avstått ungefär alla turer jag tänkt till skogen.
har faktiskt bara varit ute 3 korta rundor i icketerräng, sen till typ affären. vet att det varit sjukt dumt, men tagit det riktigt försiktigt.

sen beror ickeköpet på att jag inte haft råd den senaste månaden (som jag börjat intresserat mig för MTB) tack vare lön som inte kommit :/

så det är ju inte så att jag hoppar eller dundrar runt i 20-30km/h i skogen

Okej. Jag menade inte å skälla, vart bara så förvånad.

Tillbaka
Topp