Visa din misär!

Visa din misär!
H. sa:
Ingen bild på skadan, men ett eller flera revben spruckna eller av på vänster sida efter att ha litat lite för mycket på foampiten. Men att landa med bröstet på sadeln efter några meters flygtur är en dålig idé, även i skumgummi.

Går ju att söka, men vad brukar man prata om för läktid?

Jag spräckte flera i våras gjorde ondast att sova å köra i rondell cykla gick bra bara å planera att inte krascha?
Å mina var på höger sida långt ner.

Senast ändrad:
Visa din misär!
H. sa:
Ingen bild på skadan, men ett eller flera revben spruckna eller av på vänster sida efter att ha litat lite för mycket på foampiten. Men att landa med bröstet på sadeln efter några meters flygtur är en dålig idé, även i skumgummi.

Blev påkörd i skidbacken för ett par år sedan. Ont i bröstet, men fortsatte åka de resterande dagarna. När det inte blivit bättre efter några veckor gick jag till läkare som konstaterade att nedersta revbenen på båda sidor var brutna. Man gör inget åt det, men jag rekommenderades att inte riskera att krascha igen på ett tag eftersom de skadade revbenen kunde ställa till det för vävnaderna runt omkring. Tror den värsta smärtan var över efter ca 4 veckor, men jag kände av det i flera månader.

Visa din misär!
Relaterat men ändå orelaterat, en bekant till mig bröt ett par revben under ett samlag. Jag vet inte vad ni ska göra med den informationen, men det kan ju vara värt att veta att det inte bara är BMX och skidåkning som kan vara farligt. Använd skydd.

Visa din misär!
H. sa:

Landsväg funkar. Jag cyklade en 20-milare 3 veckor efter att jag klotade. Men ska man ut i skogen och röja, så är det typ 2 månader. Ja, eller längre om man t.ex. får en spricka i bäckenbenet.... Då har man ont även om det gått 2 månader..........

Visa din misär!
Luthman Photography sa:
Relaterat men ändå orelaterat, en bekant till mig bröt ett par revben under ett samlag. Jag vet inte vad ni ska göra med den informationen, men det kan ju vara värt att veta att det inte bara är BMX och skidåkning som kan vara farligt. Använd skydd.
Det ska ju till att motparten går igång på Storm Troopers om man ska lyckas med detta.

Visa din misär!
H. sa:
Ok, tack för info från andra drabbade. Min största farhåga är hur detta påverkar skidåkningen (längd) i vinter...

Vad jag minns av mitt revbensbrott så gjorde rörelser som involverade bålen ont, framför allt såna som man böjde sig framåt i.
Stakning borde göra ont medan diagonalande borde vara bättre. Iaf om du skippar armarna...

Visa din misär!
knaper sa:
H. sa:
Ok, tack för info från andra drabbade. Min största farhåga är hur detta påverkar skidåkningen (längd) i vinter...

Vad jag minns av mitt revbensbrott så gjorde rörelser som involverade bålen ont, framför allt såna som man böjde sig framåt i.
Stakning borde göra ont medan diagonalande borde vara bättre. Iaf om du skippar armarna...

Aj då. Det låter illa. Hade du spricka eller brott?

Visa din misär!
Spricka på två revben, jag tror det var ungefär vid hjärtspetsen.
Jag hade nog haft svårt med stakning men det är ju väldigt individuellt och beror på teknik och var du har brutit dem såklart.
Jag tänker att i såna här fall ska du låta bli allt som gör ont; det finns väl en anledning till att man använder gips vid andra typer av brott. Nu för du själv se till att vara stabil så att det läker.
I skidväg hade jag gjort allt som inte gjort ont eller var riskfyllt efter 3-4v vila.

Visa din misär!
Luthman Photography sa:

Låter som antingen en väldigt tjock madame eller så är det en jäkligt vild madame.

Visa din misär!
Konkret sa:
Luthman Photography sa:

Låter som antingen en väldigt tjock madame eller så är det en jäkligt vild madame.
Och du vet att det var en madame... hur?

Visa din misär!
Crossmax sa:
Konkret sa:
Luthman Photography sa:

Och du vet att det var en madame... hur?

Palla!

Visa din misär!
Luthman Photography sa:

Efter att själv fått näsan avskallad under ett parti sällskapsspel i sängen så vet jag att det inte är helt riskfritt, men brutna revben var fan både imponerande och nytt?

Visa din misär!
Paco sa:
Luthman Photography sa:

Efter att själv fått näsan avskallad under ett parti sällskapsspel i sängen så vet jag att det inte är helt riskfritt, men brutna revben var fan både imponerande och nytt?

Filmbevis? ;-)

Visa din misär!
dnleriksson sa:
Paco sa:
Luthman Photography sa:

Filmbevis? ;-)

Mobiltelefonen var tyvärr inte så utvecklad 1997.....

Visa din misär!
Luthman Photography sa:

Det är så vackert att jag får tårar i ögonen...

Visa din misär!
H: Krya! Men var också mycket medveten om att det inte längre finns någon ursäkt till att inte fortsätta på nostalgibildstråden (efter att happy misslyckas med att hedra sina avtal).

Visa din misär!
Luthman Photography sa:

Du förstår väl att du inte kommer undan nu??? Vi vill veta hur det gick till...

Visa din misär!
Jag vet inte hur det gick till. Jag vet bara att vederbörande fick ett par revben knäckta medan han samlagade sig med en kvinna (så var det utrett också). Jag vet inte hur kvinnan såg ut då det var en ny bekantskap även för honom. Troligen också kortvarig bekantskap.

Visa din misär!
Stumpy sa:
"En kompis", "kvinna", jo, jo...
Nu vill vi veta vad ni gjorde.

Säker på att du verkligen vill det?

What Has Been Seen Cannot Be Unseen...

Bilagor

• 7.jpg
    7.jpg
    51.7 KB · Besök: 170
Visa din misär!
Nu verkar de flesta misärer här vara av kroppslig art, men jag slänger in en härlig smocka så här i juletid ändå: en vevstake gick av i motorn på min Subaru på motorvägen i går. Totalt motorhaveri och att byta till en begagnad motor kostar 60 000 kr fick jag just veta av verkstaden (motor 30 kkr, jobb och de övriga saker som måste bytas samtidigt ca 30 kkr). Bilen är nyservad (nej, de har inte slarvat, all olja som ska vara där var på plats) och har just fått ett nytt avgassystem och jag passerade gränsen för maskinförsäkringen för några hundra mil sedan...

Visa din misär!
mcperand sa:
Nu verkar de flesta misärer här vara av kroppslig art, men jag slänger in en härlig smocka så här i juletid ändå: en vevstake gick av i motorn på min Subaru på motorvägen i går. Totalt motorhaveri och att byta till en begagnad motor kostar 60 000 kr fick jag just veta av verkstaden (motor 30 kkr, jobb och de övriga saker som måste bytas samtidigt ca 30 kkr). Bilen är nyservad (nej, de har inte slarvat, all olja som ska vara där var på plats) och har just fått ett nytt avgassystem och jag passerade gränsen för maskinförsäkringen för några hundra mil sedan...

Känns igen. Fick kolv/cylinderhaveri på vår knappt 3 år gamla bil med under 3000 mil på mätaren en vecka efter servicen. 67000 för jobb och delar. Men den värsta misären var att det var på vägen till Ludvika och Finnmarksturen...

Visa din misär!
Visa din misär!
Vernersson sa:
dnleriksson sa:
Vernersson sa:
Marsupilami sa:
Att skruva Ikea garderober gör ont.
Blev en liten operation av nagel på vårdcentral.
Ingen cykling på en stund.

Vackert!! :-D

Du fick nästan min sambo att kräkas *hahahahahaha*

Läk väl nu.

Vågar du visa sambon att du skrev så :-)

Läbbig tå!

Snart julafton, då förlåter hon nog mig ;-)

Åhhh. Du har köpt henne en ny cykel?

Visa din misär!
Bengt-re sa:
Vernersson sa:
dnleriksson sa:
Vernersson sa:
Marsupilami sa:

Läk väl nu.

Läbbig tå!

Det fick hon en förra året :-)
Oförklarligt nog så tror hon inte på n+1 så det tricket funkar inte i år igen....

Jag kom på ett annat trick istället *s*

Visa din misär!
Vernersson sa:
Bengt-re sa:
Vernersson sa:
dnleriksson sa:
Vernersson sa:
Marsupilami sa:

Läk väl nu.

Läbbig tå!

Det fick hon en förra året :-)
Oförklarligt nog så tror hon inte på n+1 så det tricket funkar inte i år igen....

Jag kom på ett annat trick istället *s*

N+1 är nog mest en religon som utövas av män...

Tillbaka
Topp