Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Uppenbar muta. Tänk dig komma hem efter 16 timmar på akuten utan mat eller dryck, slänga en ljummen gädda i centrifugen så man får en skvätt närande gädd-juice att stilla sin törst med. :)Luthman Photography sa:Muta eller hota?
Hep sa:Inte det här man vill mötas av när man kommer till jobbet.
Hur noga/var tittade du då? Jag har suttit i fikarummet och studerat intern städning av maskinen ett gäng gånger utan att se något som ser särskilt äckligt ut. Mest kaffedamm. Pulver"mjölken" ser ju iofs rätt äcklig ut.OrjanX sa:Har man en gång sett hur det ser ut i en automatisk maskin som också maler bönorna vill man aldrig mer dricka kaffet ur en sådan. Såg en gång med egna ögon: Full med mögel i långa trådar/schok med infångat malt kaffe...
Rattnalle sa:Hur noga/var tittade du då? Jag har suttit i fikarummet och studerat intern städning av maskinen ett gäng gånger utan att se något som ser särskilt äckligt ut. Mest kaffedamm. Pulver"mjölken" ser ju iofs rätt äcklig ut.OrjanX sa:Har man en gång sett hur det ser ut i en automatisk maskin som också maler bönorna vill man aldrig mer dricka kaffet ur en sådan. Såg en gång med egna ögon: Full med mögel i långa trådar/schok med infångat malt kaffe...
Inte för att jag dricker kaffe mer än till nöds. Men ändå.
Vernersson sa:Sweet!! :-D
Hur många stygn blir det? ;-)
mikipedia_ sa:Vernersson sa:Sweet!! :-D
Vad är det för larv! Fins ju steristrips så man sliper löjla med sjukhus.
Konkret sa:mikipedia_ sa:Vernersson sa:Sweet!! :-D
Vad är det för larv! Fins ju steristrips så man sliper löjla med sjukhus.
Superlim!
EST sa:Plattisar är bäst ingen protest :)
EST sa:Plattisar är bäst ingen protest :)
Rent och fint snitt ialllafall?
Pugilism sa:Fick domen extremt smittsamt virus som infekterat hornhinnan. Tar ca tre veckor att läka. Suck.
Fläskkorven sa:Tyvärr ingen bild men får gå ändå.
I Torsdags tog man en två mila runda i skogen, något man börjat gilla rejält.
Cyklar ner för en rotmatta och känner "the flow" och allt är bra.
Sen touchar jag en sten (bara en liten jäkel) med framdäcket och allt faller isär. Ser marken komma farandes obehagligt fort.
Tar emot mig med armbågar, huvud (spräckt hjälm) , bröst, mage, ja hela framsidan av kroppen.
Tappar andan, ligger i fosterposition ett par minuter tills man inte dör längre och kompisen hinner ifatt.
Han hjälper mig ut ur skogen och kör mig till sjukan för en koll och ringer frugan min.
Men allt checkar ut, inget brutet och inga andra skador förutom blåmärken och skrapsår. Åker hem.
Spola framåt till kvällen till Lördag. Ont i huvudet och yrsel. Kan inte lyfta vänster arm alls. Sluddrar och spyr hej vilt. Frugan kör in mig till sjukan i raketfart ( bor på landet)
Tuppar av helt i bilen. Tas in på akuten och massa tester görs. Nu ser dom att jag har en liten blödning i hjärnan. 03:11 på samma natt sitter jag och pratar med läkaren, sen blir det svart. Ja det var visst en stroke. .
Nu ligger man inlagd och väntar på svar om operation behövs, blödningen har inte blivit större så hoppas jag slipper.
Tacka getaguden att man hade hjälm på knoppen.
Vernersson sa:Läk väl!
Krya kryaFläskkorven sa:Tyvärr ingen bild men får gå ändå.
I Torsdags tog man en två mila runda i skogen, något man börjat gilla rejält.
Cyklar ner för en rotmatta och känner "the flow" och allt är bra.
Sen touchar jag en sten (bara en liten jäkel) med framdäcket och allt faller isär. Ser marken komma farandes obehagligt fort.
Tar emot mig med armbågar, huvud (spräckt hjälm) , bröst, mage, ja hela framsidan av kroppen.
Tappar andan, ligger i fosterposition ett par minuter tills man inte dör längre och kompisen hinner ifatt.
Han hjälper mig ut ur skogen och kör mig till sjukan för en koll och ringer frugan min.
Men allt checkar ut, inget brutet och inga andra skador förutom blåmärken och skrapsår. Åker hem.
Spola framåt till kvällen till Lördag. Ont i huvudet och yrsel. Kan inte lyfta vänster arm alls. Sluddrar och spyr hej vilt. Frugan kör in mig till sjukan i raketfart ( bor på landet)
Tuppar av helt i bilen. Tas in på akuten och massa tester görs. Nu ser dom att jag har en liten blödning i hjärnan. 03:11 på samma natt sitter jag och pratar med läkaren, sen blir det svart. Ja det var visst en stroke. .
Nu ligger man inlagd och väntar på svar om operation behövs, blödningen har inte blivit större så hoppas jag slipper.
Tacka getaguden att man hade hjälm på knoppen.
Fläskkorven sa:Vernersson sa:Läk väl!
Tack. Mår konstigt nog bra nu, hade tur att det bara var en liten stroke ( TIA ) så förhoppningsvis inga större efterverkningar sen.
Niklasberglund sa:Åh fyfan krya väl Fläskkorven..
Även Pugilism.. Såg inte så behagligt ut..
Påverkar det synen markant?
Palle Kuling sa:Jag tänkte lägga upp en bild på ett litet skrubbsår som jag fick på vaden häromdan av plattisarna. tror jag ångrade mig lite efter Fläskkorvens inlägg.. jag har inget att komma med.
Det vore något :) Och tack.Palle Kuling sa:Skönt att höra! slänger in någon random klysha om tur i oturen eller nåt :D
Ta det lugnt och krya på dig. kanske du kan trösta dig med att du kan göra bra hjälmreklam resten av livet? :D
Fläskkorven sa:min sjuksköterska är en skäggig gubbe som cyklar DH och med nöje visade sitt brutna nyckelben som orsakat en fin bula under huden. Måste vara ödet ;)
OneEyeRed sa:
Fläskkorven sa:Efter en jobbig natt med orolig väntan, repriser av förra årets Tour the France och mer tester så fick jag klartecken. Ingen operation behövs. Blödningen har gått tillbaka.
Nu återstår det att se vad för resultat detta leder till. Ansiktet känns som efter ett tandläkarbesök (vänstra halvan är bortdomnad) och balansen är lite skev. Armen vill fortfarande inte fungera som den ska men kan lyfta den kanske 40% nu. Så det är visst ett bra tecken.
Ska vara inlagd en vecka till för säkerhets skull (och mer tester..) men det är en jäkla lättnad. Och min sjuksköterska är en skäggig gubbe som cyklar DH och med nöje visade sitt brutna nyckelben som orsakat en fin bula under huden. Måste vara ödet ;)
LalleBalle sa:Tråden man helst inte vill skriva i...
Hände på en motocross och inte cykel, men större delen av min cyckel säsong är över :(
Hade oturen att halvt landa på en annan efter ett hopp (den andra fick en bäckenfraktur och trasiga muskelfästen i magen, men är uppe på benen igen) och flög sedan själv ner i backen med bra fart. Resultatet blev 5 brutna revben, en punkterad lunga och ett brutet båtben, 4 dagar på sjukan med 3 dagars dränering av lungsäcken.
Det som ställer till det är båtbenet som ska vara gipsat i 2-3 månader och det är så känsligt för allt kul man vill göra.
Ben, motionscykel och efter ett tag bål verkar vara vad min träning ska bestå av i sommar ?
LalleBalle sa:Tråden man helst inte vill skriva i...
Hände på en motocross och inte cykel, men större delen av min cyckel säsong är över :(
Hade oturen att halvt landa på en annan efter ett hopp (den andra fick en bäckenfraktur och trasiga muskelfästen i magen, men är uppe på benen igen) och flög sedan själv ner i backen med bra fart. Resultatet blev 5 brutna revben, en punkterad lunga och ett brutet båtben, 4 dagar på sjukan med 3 dagars dränering av lungsäcken.
Det som ställer till det är båtbenet som ska vara gipsat i 2-3 månader och det är så känsligt för allt kul man vill göra.
Ben, motionscykel och efter ett tag bål verkar vara vad min träning ska bestå av i sommar ?