Visa din misär!

Visa din misär!
Visa din misär!
Mini_me sa:
Crossmax sa:
fhloston sa:
dnleriksson sa:
Eftersom alla andra bara verkar ha lightmisärer får väl jag bjuda på en riktig misär! Tycker jag borde reagerat i affären, men icke...

Det står ju 225 g per portion. Det står inget om hur mycket det ska vara i påsen!
Juh! ;-)
Vem fan äter 225 g ostbågar själv?

*Host harkel* ...inte jag iaf! *sparkar lite grus och tittar ner i marken*

+1!

Visa din misär!
Ja asså s'att...

IMG_20170621_074638792.jpg

Visa din misär!
:2 mil fråm mål under årets vätternrundan, det är jag längst till höger... verkade så mycket i ena fot att jag trodde den skulle ramla av :D Stort tack till happyride för dom fina bilder (även om jag personligen höl på att dö just där var ni råkade stå:P)........Edit ganska nöjd med resultatet: 9:02 på premiärrundan
https://happyride.se/wp-content/files/vatternrundan-2017/full/4A9A1491.JPG (Högupplöst för detljerad pain face:) )
4A9A1491.JPG

Senast ändrad:
Visa din misär!
Upptäckte precis att jag köpt nån äcklig apelsin-mandarin-mango-juice istället för apensinjuice. Blä. Värsta är att jag gjort exakt samma tabbe förut, för lika paket.

Visa din misär!
Ett styck havererat kinahjul:
kinahjul.jpg

Hjulet har några år på nacken. Det lustiga är att jag inte vet när det hände. Någon gång under dagen idag. Hade cykeln i baklyckan i bilen som stod på en solig p-plats. När jag kom ut till bilen efter jobbet var fälgen så här. Kanske är ventilhattens fel?

Visa din misär!
Appel sa:

Hjulet har några år på nacken. Det lustiga är att jag inte vet när det hände. Någon gång under dagen idag. Hade cykeln i baklyckan i bilen som stod på en solig p-plats. När jag kom ut till bilen efter jobbet var fälgen så här. Kanske är ventilhattens fel?

Kan det ha gått från mycket tryck till jättemycket tryck i värmen?

Visa din misär!
Hasse#7 sa:
Appel sa:

Kan det ha gått från mycket tryck till jättemycket tryck i värmen?

Troligtvis. Slangexplosion.

Visa din misär!
Ska åka till Sälen imorgon på en familjetripp, men tänkte självklart ta med cykeln och dehåa lite!

Dagens bedrift.
20170701_175132.jpg

Fick en spricka på samma ställe för 4 år sedan pga OTB i Lunsen (finns i tråden) och har samma känsla nu ungefär (jävligt ont helt enkelt), men om jag har en och den är lika liten som sist så får den överleva Sälen först. Sen om jag cyklar där är en annan sak. Kanske får dricka öl istället.

Senast ändrad:
Visa din misär!
larsaw sa:
Hasse#7 sa:
Skinka kysst av asfalt. Blev sugmärke.

WTF! Av att åka moppe!¿

Moppe utan motor till och med. Idag så här.

20170702_204208.jpg

Edit: Rättat bokstavshaveri. Kan passa på att redogöra för händelsen då det är mer misär i utförandet än resultatet.
Har en urgammal damcykel med påhängsmotor som inte fungerar. Dvs 15 kg flexig singlesped med 8 kg barlast över framhjulet. Utöver detta finns det endast fotbroms modell svag. Cyklade den runt Adelsö på ett evenemang, tungt. Sen skulle jag cykla hem och kommer ned till Adelsöfärjan, brant utförsbacke, färjan är inne och eftersom jag inte är en bil räknar jag med att få åka med som typ sista fordon. Några meter innan jag är framme fäller de bommen så att jag fick tvärbromsa för att inte köra in i den. Sista biten låg det lösgrus på asfalten och jag la mig vackert på sidan. Förutom såret och en skavd armbåge var det ju lite kämpigt med publiken . Dessutom missade jag färjan. Det enda bra var att jag inte möblerade om ansiktet mot en bom.

Senast ändrad:
Visa din misär!
LalleBalle sa:
Tråden man helst inte vill skriva i...
Hände på en motocross och inte cykel, men större delen av min cyckel säsong är över :(

Hade oturen att halvt landa på en annan efter ett hopp (den andra fick en bäckenfraktur och trasiga muskelfästen i magen, men är uppe på benen igen) och flög sedan själv ner i backen med bra fart. Resultatet blev 5 brutna revben, en punkterad lunga och ett brutet båtben, 4 dagar på sjukan med 3 dagars dränering av lungsäcken.
Det som ställer till det är båtbenet som ska vara gipsat i 2-3 månader och det är så känsligt för allt kul man vill göra.
Ben, motionscykel och efter ett tag bål verkar vara vad min träning ska bestå av i sommar

Igår fick jag beskedet att det bli gips i minst 6 veckor till, inte speciellt oväntat...
Frågade om det fanns ett annat alternativ än traditionellt gips. Ska ut och flyga (cirkulärt gips och flygbolag är inte kompisar) lite samt att duscha med påse över armen inte är så spännande längre.
Då fick jag det här istället! Passar bra på en som tror sig vara lite cyklist iaf hehe.

Bilagor

• IMG_5571.JPG
    IMG_5571.JPG
    298 KB · Besök: 129
Visa din misär!
LalleBalle sa:
LalleBalle sa:
Tråden man helst inte vill skriva i...
Hände på en motocross och inte cykel, men större delen av min cyckel säsong är över :(

Hade oturen att halvt landa på en annan efter ett hopp (den andra fick en bäckenfraktur och trasiga muskelfästen i magen, men är uppe på benen igen) och flög sedan själv ner i backen med bra fart. Resultatet blev 5 brutna revben, en punkterad lunga och ett brutet båtben, 4 dagar på sjukan med 3 dagars dränering av lungsäcken.
Det som ställer till det är båtbenet som ska vara gipsat i 2-3 månader och det är så känsligt för allt kul man vill göra.
Ben, motionscykel och efter ett tag bål verkar vara vad min träning ska bestå av i sommar

Igår fick jag beskedet att det bli gips i minst 6 veckor till, inte speciellt oväntat...
Frågade om det fanns ett annat alternativ än traditionellt gips. Ska ut och flyga (cirkulärt gips och flygbolag är inte kompisar) lite samt att duscha med påse över armen inte är så spännande längre.
Då fick jag det här istället! Passar bra på en som tror sig vara lite cyklist iaf hehe.
Det där är ju knappast misär, boa-gips måste ju vara sjukt aero och lätt! :-)

Krya!

Visa din misär!
Vallåsen mtb-stafett. Jag var lite för modig i nerförsbacken på första varvet och ramlade. Rev upp armbågen, höften och fick en rejäl lårkaka. Körde ändå vidare, men fick bryta efter 4 varv p.g.a. smärtan.

IMG_20170704_214518647.jpg

IMG_20170704_215040356.jpg

Tillbaka
Topp