Visa din misär!

Visa din misär!
Henrik_E sa:
skogsvakt sa:
aahlborg sa:
Henrik_E sa:
I dag har jag varit på bostadsrättsstämma. Vem kan toppa den misären?
Jag sitter i styrelsen.
Jag är kassör
Får erkänna att det ör svårslaget, men har ni några gamla gubbar som minsann läst på internet och därmed vet bättre än HSB:s advokat i eran förening?
Vill minnas att det var någon som slet upp pungen i första halvan av tråden, men visst det är jämnt skägg. :-)

Visa din misär!
Henrik_E sa:
skogsvakt sa:
aahlborg sa:
Henrik_E sa:
Jag sitter i styrelsen.
Jag är kassör
Får erkänna att det ör svårslaget, men har ni några gamla gubbar som minsann läst på internet och därmed vet bättre än HSB:s advokat i eran förening?

Finns inte dom i typ 99% av all brf:er?!?

Visa din misär!
jonpon sa:
Freddie L sa:
Henrik_E sa:
skogsvakt sa:
aahlborg sa:
Henrik_E sa:
Jag sitter i styrelsen.
Jag är kassör
Vill minnas att det var någon som slet upp pungen i första halvan av tråden, men visst det är jämnt skägg. :-)
Finns inte dom i typ 99% av all brf:er?!?

+1

Visa din misär!
Lång historia kort: Elak sten gömmer sig bakom gräs, vänster pedal slår i - tvärstopp - OTB - ligament rycker loss benbit i v. tumme, höger handrygg mosas mot annan sten med mej uppepå. Cyklar hem 3km och åker till akuten. Fin avrundning på denna säsong.

Bilagor

• IMG_4442.JPG
    IMG_4442.JPG
    143.6 KB · Besök: 108
Visa din misär!
Fy fan... Bra jobbat som cyklade hem!

Jag cyklade hem på riktigt teknisk stig när jag fått en liten spricka i handleden och det var jävligt oskönt så kan inte ens tänka mig hur ont det där gjorde!

Senast ändrad:
Visa din misär!
Ingen bild (tack o lov), hade lovat en kompis till sambon att jag skulle kolla till hennes cykel en snabbis, och det visade sig att det var en Elgiganten cykel på köpet-cykel. Tur nog så har jag redan hjälpt henne att beställa en ny Cube så kunde skippa renoveringen av det andra hörnet för det såg verkligen inte kul ut...

Visa din misär!
Sjukskriven hela förra veckan, nästa ser ut att bli detsamma.

Har nagot virus-skräp som gör att jag hostar lungorna ur mig varge natt mellan 24-07:30, sedan lugnt över dagen och sedan pat igen pa natten...

Nagon som har samma symptom i Sverige just nu, kanske nagot som gar runt? Jag har i allafall inte haft nagot liknande tidigare.

Visa din misär!
juliusjonzon sa:

Har nagot virus-skräp som gör att jag hostar lungorna ur mig varge natt mellan 24-07:30, sedan lugnt över dagen och sedan pat igen pa natten...

Nagon som har samma symptom i Sverige just nu, kanske nagot som gar runt? Jag har i allafall inte haft nagot liknande tidigare.

Min granne har nått liknande, låter som han satt 3 meter taggtråd i halsen. Fick något lugnande av Dr.Doktor för att kunna sova.

Visa din misär!
juliusjonzon sa:

Det är samma som gått runt här sedan sommaren.
Min hosta varade ca 4 veckor och sambons över8 veckor.

Visa din misär!
Om torrhosta så gå till VC och fråga om Mykoplasma eller TWAR, men de tycker kanske att du ska vänta en vecka till. Produktiv hosta (slem) kan vara virus eller annan bakterie... Mina barn får en värmeflaska på bröstet, brukar hjälpa dem när de är förkylda och hostar på natten. Än så länge har det hjälpt, utom en gång då det blev inläggning, syrgas och antibiotika men då hade han feber och nedsatt allmäntillstånd också.

Visa din misär!
iddqd sa:
juliusjonzon sa:

Min granne har nått liknande, låter som han satt 3 meter taggtråd i halsen. Fick något lugnande av Dr.Doktor för att kunna sova.

Fick du eller grannen lugnande? Båda?

Visa din misär!
juliusjonzon sa:

Har oxå haft nått liknande med hosta som aldrig släppte, hade lunginflammation då. Så gå och undersök dig.

Visa din misär!
Har varit hos dr och blev erbjuden antibiotika, men utan test 1/5 att det skulle funka, sa skippar det!

Har ingen feber sa bara att ta det lugnt! Lite segt att varje natt tappa rösten när man har sang som arbete, menmen fins betydligt värre saker i världen!

Visa din misär!
Känns väl egentligen ganska måttligt misärigt egentligen. Det var liksom inget särskilt som hände och så small det till och örat hade gått rakt av.

2017-09-2813.59.01.jpg

Visa din misär!
Jonas D sa:
Måttlig misär men ändock misär. Cyklade in ett jordgetingbo i onsdags och nu ser vristen ut som en boll. Gjorde ont som fan att bli stucken.
"Fun fact" men jordgetingar är vanliga getingar bara att det är jäkligt mycket lättare att göra dem förbannade när de bor i marken man trampar på..

Jag har lyckats bli stucken i halsen så att hela jag svullnade en gång.. potent gift om det träffar fel.

Visa din misär!
Frugan tog en löprunda i skogen i somras. halvvägs behövde hon "lätta på trycket" halar ner byxorna och sätter sig rakt över ett jordgeting bo. Getingarna uppskattade inte det så de blev lite aggressiva. När frugan upptäckte sitt misstag drog hon upp brallorna vilket fick till följd att några getingar blev instängda. Hon hade svårt att sitta i flera veckor efter det.

Nej jag har ingen bild.

SC

Visa din misär!
SvenC sa:
Frugan tog en löprunda i skogen i somras. halvvägs behövde hon "lätta på trycket" halar ner byxorna och sätter sig rakt över ett jordgeting bo. Getingarna uppskattade inte det så de blev lite aggressiva. När frugan upptäckte sitt misstag drog hon upp brallorna vilket fick till följd att några getingar blev instängda. Hon hade svårt att sitta i flera veckor efter det.

Nej jag har ingen bild.

SC
Men fy fan!

Visa din misär!
Först dyker biljetterna upp med bud.
IMG_4624.JPG

Sen kollar jag mailen
IMG_4630.JPG

Jag köpte flygbiljetterna i god tid så klart, så nu får jag inga pengar tillbaka och reseförsäkringen på mitt kort gäller inte vid konkurser.

Visa din misär!
Stumpy sa:
Ring Etihad och fråga om de inte kan erbjuda ett bra pris. De är ju huvudsponsor till loppet.
Jo jag har tänkt kolla med dem. Deras flygningar hade också Air Berlin som operatör varför jag från början valde att boka genom Air Berlin för att slippa ett mellanled.. Antar att lyckas boka om de som köpt biljetterna genom dem istället. Det viktigaste nu är ju att hitta biljetter genom någon annan så att vi inte missar hela racet >_<

Visa din misär!
Har inte alla VISA/Mastercard köpskydd som gör att man kan reklamera köpet och få tillbaka pengarna om tjänsten inte levereras? Tror att kortbolagen står för det vid konkurser (något ska man väl få tillbaka för alla kortavgifter).

Visa din misär!
aahlborg sa:
Har inte alla VISA/Mastercard köpskydd som gör att man kan reklamera köpet och få tillbaka pengarna om tjänsten inte levereras? Tror att kortbolagen står för det vid konkurser (något ska man väl få tillbaka för alla kortavgifter).

Har bett att få reklamera köpet hos Santander vars kort jag använde vid köpet. De skickar hem blanketter och sedan utreder de ärendet i upp till 120 dagar fick jag veta. Frågan är om man får tillbaka hela summan eller om t.ex skatterna (merparten av priset) inte kan betalas igen. Hoppas på att jag får allt. Nya biljetter kostar mer än det dubbla idag :E

Visa din misär!
ÅHHHH!

Hittar nya däck, lägger beställning, sidan frågar om MobilBankID.
Inser att jag kan inte beställa, telefonen pajjade ju i måndags kväll.

Kan inte visa bild på det, då kameran (dvs mobilen) inte fungerar.

AAAAAAAAAAAAAAHHHHHH. #1stworldproblem

Senast ändrad:
Visa din misär!
Har varit ute och kört ett trevligt pass. Lägger ur backen när det kommer en kompis, men jag glömmer att handbromsen är dålig. Så jag står bredvid och ser bilen rulla ner i diket.

Mina strumpor är blöta och varenda människa ska ställa en massa frågor.

IMG_20171007_131542748.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp