Visa din misär!

Visa din misär!
Lite bilder, mycket skruv och lite häl.

_20180429_094805.JPG

_20180429_094839.JPG

Visa din misär!
ForesterGuy sa:
SalkinL sa:
Va ingen gänglåsning? Får lägga på det och använda mina Bondhus nycklar så det blir bra gjort.

Ska man använda röd eller blå Loctite? En ställskruv t.ex vill man ju kunna justera...

Röd loctite behöver väl man värma innan man ska ha loss det? Känns jävligt ovärt om man ska ta fram värmepistolen. Det är ju lite kött och annat i vägen...

Visa din misär!
Visa din misär!
Visa din misär!
SalkinL sa:
Mini_me sa:
SalkinL sa:

Vad har du gjort?

Krossat hälen är nog den bästa beskrivningen.

Bengt-re sa:
Fast titan växer väl fast i benet?

Det blev stål och inte titan, lite töntigt faktiskt. Jag ville ha titan. Borde jag be dom byta ut det?

Ska man ändå köra lite bling-bling så är det lika bra att gå all in?

Visa din misär!
Paco sa:
SalkinL sa:
Mini_me sa:
SalkinL sa:

Vad har du gjort?

Bengt-re sa:

Det blev stål och inte titan, lite töntigt faktiskt. Jag ville ha titan. Borde jag be dom byta ut det?

Ska man ändå köra lite bling-bling så är det lika bra att gå all in?

Tror jag också fick stål :/ Känns lite b. Dom frågade om jag hade nickelallergi, svarade fel på den frågan, skulle varit mer snabbtänkt.

Visa din misär!
SalkinL sa:
Mini_me sa:
SalkinL sa:

Vad har du gjort?

Bengt-re sa:

Titan är bra om det skall sitta. Typ skitdåligt om man vill få bort det - det går tydligen inte... Har en jag känner med titanplatta i skallen efter väl hård krock med granit och den sitter bra (och ger lite coolhetspoäng - titan är ju trots allt rätt ballt...)

Visa din misär!
Nyckelbensbrott på Gbggirot idag. Plötslig tvärnit i klungan på en raksträcka efter 4 mil och körde in i hjulet framför.

Svimmade på akuten så får ligga kvar för övervakning. Blev duktigt snurrig igen när jag satte mig i en stol för att röntga, så jag får vänta ett tag till på att få veta hur det ser.

Visa din misär!
Böldprästen sa:
Kan inte visa misären, men tanten lämnade mig igår... så här sitter man med brustet hjärta och har inte en jävla aning om vad man skall ta sig till :(

Hade smärtstillande hjälpt hade du fått mina.
Enda jag kan erbjuda är tyvärr bara en gif på en kram.
Ring en vän. Ta en öl. Bryt ihop och kom igen.

tumblr_inline_nshds9v9LV1raprkq_5001.gif

Visa din misär!
Maakus sa:
Böldprästen sa:
Kan inte visa misären, men tanten lämnade mig igår... så här sitter man med brustet hjärta och har inte en jävla aning om vad man skall ta sig till :(

Hade smärtstillande hjälpt hade du fått mina.
Enda jag kan erbjuda är tyvärr bara en gif på en kram.
Ring en vän. Ta en öl. Bryt ihop och kom igen.

Håller med Maakus!
Ring en vän, bryt ihop osv...
Vad du än gör, stäng inte igen locket på känslorna.

(been there done that shit)

Visa din misär!
Böldprästen sa:

Cykla brukar lindra det mesta. Ta en distansrunda med gofika i morgon. Inte för att det hjälper, men ger kanske lite distans. Och känner du för det kan du stanna längs vägkanten för ett piss och gråtpause.

Blir bra väder i morgon.

Visa din misär!
Böldprästen sa:

Skämt är ett bra sätt att bearbeta sorg...så jag börjar:

Gratulerar! Vad ska du göra med all tid , pengar och lugn och ro?

Visa din misär!
Mini_me sa:
Böldprästen sa:

Skämt är ett bra sätt att bearbeta sorg...så jag börjar:

Gratulerar! Vad ska du göra med all tid , pengar och lugn och ro?

Om man ska spinna vidare på ämnet så har Böldprästen precis bantat bort dödvikt i det antal kilon som exet representerade. ;)

Visa din misär!
Fan vad grymma ni är! Tack som fan för uppmuntrande läsning, men ja .. det är lite sådär man känner sig i ett mörker. Känns skönt att man inte är den första som är där, eller den sista för den delen. Tackar som fan !

Visa din misär!
Bengt-re sa:
Böldprästen sa:

Cykla brukar lindra det mesta. Ta en distansrunda med gofika i morgon. Inte för att det hjälper, men ger kanske lite distans. Och känner du för det kan du stanna längs vägkanten för ett piss och gråtpause.

Blir bra väder i morgon.

100% +1

Själv har jag lidit av psykisk ohälsa och depression till och från under några år, och har provat både antidepressiv medicin, samtalsterapi och fysisk träning. Det som funkat bäst över tid (för mig och många andra, men alla är ju olika) är det sistnämnda, alltså att regelbundet försöka komma ut och cykla, promenera, springa, eller gå till ett gym och lyfta lite skrot och bada bastu. Det tar kanske inte bort sorgen helt såklart, men hjälper till att hålla den värsta ångesten borta och ger i de flesta fallen en bättre nattsömn också.

Ta en dag i taget Böldprästen, och tänk på att vi på Happy alltid finns här om man vill skriva av sig. :)

Visa din misär!
Visa din misär!
Barometer sa:
SalkinL sa:
Bengt-re sa:

Beror på. Vad vägde skruvarna?

Vet inte. Fick inget protkoll på vikterna. Borde ju vara standard kan man tycka. ;)

Men jag har insett varför dom valde stål p.g.a tidigare inlägg. Ibland får man problem eftersom det bara är skinn och ben i hälen sa kirurgen. Då får man ta väck skrotet, enklare om det inte växt fast.

Visa din misär!
SalkinL sa:
Barometer sa:
SalkinL sa:
Bengt-re sa:

Beror på. Vad vägde skruvarna?

Vet inte. Fick inget protkoll på vikterna. Borde ju vara standard kan man tycka. ;)

Men jag har insett varför dom valde stål p.g.a tidigare inlägg. Ibland får man problem eftersom det bara är skinn och ben i hälen sa kirurgen. Då får man ta väck skrotet, enklare om det inte växt fast.

Aaaahhh! Smart! Därför jag också fick stål! Satt och räknade på vad min märgspik väger. Kommer ju ha ständig slagsida...

Visa din misär!
Maakus sa:
Nä, så ska det inte se ut.
Mer nyfiken på vad det markerade är.

Elektrod för hjärtkoll, som satt kvar under röntgen. Svimmade på akuten, så fick ligga kvar och hjärtövervakas för säkerhets skull. Men ingen fara. Däremot gick larmet på avdelningen tydligen flera gånger under natten när pulsen sjönk under 40...

Nu ska jag strax hem och vila upp mig och vänta på operationstid.

Visa din misär!
Tillbaka
Topp