Vernersson
Aktiv medlem
Visa din misär!
Maakus sa:Kan inte visa misären. Men begravde en kollega idag :(
Beklagar!!
Det är fan misär på riktigt :-(
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Maakus sa:Kan inte visa misären. Men begravde en kollega idag :(
Böldprästen sa:Inte nog med att kvinnodjuret lämnade mig i början av maj. Lyckas göra en wipeout i vallåsen i söndags efter 200 meter ner i spurffs.... bryter tummen och nu skall den jäveln opereras också.........lite crap diem på denna vår/sommar hitills.
joni6519 sa:Inget benbrott men det gör ont i själen.
Indikation på sprickor i ramen på min Scott Genius 710 efter drygt två månader och drygt 20 mil på rätt snällt underlag.
Har ju hört att det kan spricka lite i färgen på kolfiberramar men ska det verkligen ske så fort?
Precis under infästningen till pivotlänken.
Även om den kanske håller för mig så känns det som att andrahandsvärdet gick i botten på några minuter.
Får se vad handlaren säger...
Var blev du biten? På naken hud? Sportade du barfota? En huggis har svårt att bita igenom en sko med strumpa i. Bara en strumpa är ett visst skydd.Mats R sa:Tråden som varnar andra.... För två veckor sedan blev jag stungen av något i högt vass/gräs på en ö utanför Göteborg. Sticket kändes som ett starkt getingstick. Det hände under sportande och jag körde vidare. Efter knapp timme blev allmäntillstånd sämre. Fick feber, kräktes och hade värk i musklerna som användes. Det blev sjukan och fick snabb hjälp när jag höll på att svimma på akuten. En noggrann och fin vård fick jag. Men inga mediciner passade. Jag fick ligga kvar för observation över natten.
I bifogad bild kan mitt stungna ben ses några dagar efter händelsen. Jag vet inte vad som stack mig. Sannolikt var det en huggorm, fast det var bara en röd prick på skinnet. I vilket fall tycker jag mindre om ormar idag än för tre veckor sedan.
Benet är fortfarande stelt och svullet drygt två veckor efter sticket.
Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Jag är fortfarande svullen om nedre delen av benet. Nu kan jag springa. Men det tog drygt fyra veckor innan det funkade. Cyklingen funkade efter ca två veckor.
marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Jag är fortfarande svullen om nedre delen av benet. Nu kan jag springa. Men det tog drygt fyra veckor innan det funkade. Cyklingen funkade efter ca två veckor.
Du har ju två röda prickar på vaden? Med 1cm emellan ungefär.
Maakus sa:marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Typ där.
Maakus sa:marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Typ där.
daikai1 sa:Maakus sa:marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Typ där.
Riktigt snyggt ritat ^^
Ser ut som den träffat en blodådra? Kan ju förklara lite varför det blev så allvarligt.
Är vi inne på spåret att någon jäkel släppt ut en kobra eller någon annan exotisk orm nu? Där har vi nog sanningen!marr sa:daikai1 sa:Maakus sa:marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Typ där.
Riktigt snyggt ritat ^^
Ser ut som den träffat en blodådra? Kan ju förklara lite varför det blev så allvarligt.
Men ja tycker det ser ut att vara för långt emellan för huggis. Tror de har max 1cm mellan gaddarna.
Netzone sa:Är vi inne på spåret att någon jäkel släppt ut en kobra eller någon annan exotisk orm nu? Där har vi nog sanningen!marr sa:daikai1 sa:Maakus sa:marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Typ där.
Riktigt snyggt ritat ^^
Men ja tycker det ser ut att vara för långt emellan för huggis. Tror de har max 1cm mellan gaddarna.
marr sa:Netzone sa:Är vi inne på spåret att någon jäkel släppt ut en kobra eller någon annan exotisk orm nu? Där har vi nog sanningen!marr sa:daikai1 sa:Maakus sa:marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Typ där.
Riktigt snyggt ritat ^^
Hahaha, nä, men lite cool vore det :p
"visa din kungskobra på rymmen"
marr sa:Netzone sa:Är vi inne på spåret att någon jäkel släppt ut en kobra eller någon annan exotisk orm nu? Där har vi nog sanningen!marr sa:daikai1 sa:Maakus sa:marr sa:Mats R sa:Det var på skenbenets framsida, ca 5 cm ovanför ankeln. Där bar jag en strumpa, normaltjock.
Typ där.
Riktigt snyggt ritat ^^
Hahaha, nä, men lite cool vore det :p
"visa din kungskobra på rymmen"
Gandalf sa:Tänkte som så att om jag skrapar upp skenbenet med pedalen i första backen så behöver myggen inte sticka mig utan kan sätta sig vid de befintliga såren och bara lapa i sig det de behöver...men det funkade inte...
Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Ont som fanken, och är dömd till stillhet ett tag :-(
Suger hästballe.
xdr sa:Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Suger hästballe.
fredrik168 sa:xdr sa:Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Suger hästballe.
Hästballe??
Vernersson sa:fredrik168 sa:xdr sa:Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Suger hästballe.
Hästballe??
Precis... Fatta hur illa det är nu!!! :-P
Hasse#7 sa:Vernersson sa:fredrik168 sa:xdr sa:Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Suger hästballe.
Hästballe??
Fattar inte riktigt, har du drabbats av hästballe eller har hästen fått Vernersson?
???Vernersson sa:Hasse#7 sa:Vernersson sa:fredrik168 sa:xdr sa:Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Suger hästballe.
Hästballe??
Fattar inte riktigt, har du drabbats av hästballe eller har hästen fått Vernersson?
Samma lika fast annorlunda?
Vernersson sa:Hasse#7 sa:Vernersson sa:fredrik168 sa:xdr sa:Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Suger hästballe.
Hästballe??
Samma lika fast annorlunda?
Vernersson sa:fredrik168 sa:xdr sa:Fy fan. Bara ordet låter illa.Vernersson sa:Syns inte mkt av min nuvarande misär men på akuten fick jag veta att jag har en partiell vadmuskelruptur.
Suger hästballe.
Hästballe??
Mats R sa:Referensfärg. Och jag gillar kartor.