Visa din misär!

Visa din misär!
SalkinL sa:
Helt plötsligt vrider sig hjulet 90 grader .
Var det bara hjulet som vred sig eller höll du inte i styret ordentligt?
Råkade själv ut för att styre plus hjul vred sig 90 grader när jag passerade en liten oansenlig grop för ett par år sedan, och jag var inte med på noterna. Ena armbågen landade givetvis på en sten.

Läk väl.

Visa din misär!
Fältprästen sa:
SalkinL sa:
Helt plötsligt vrider sig hjulet 90 grader .
Var det bara hjulet som vred sig eller höll du inte i styret ordentligt?
Råkade själv ut för att styre plus hjul vred sig 90 grader när jag passerade en liten oansenlig grop för ett par år sedan, och jag var inte med på noterna. Ena armbågen landade givetvis på en sten.

Läk väl.

Båda vred sig. Allt satt ihop bra och var rakt efter krashen. Hade inte en chans att hålla emot, vred sig med en djävla kraft. Hade knappa 35km/h vid krashen enligt gps. Hann inte ens reagera.

Vi har diskuterat förloppet här och är ganska säkra på att jag flög in i trädet (60cm träd) på 50-70cm höjd att döma av märkena på trädet. Tog det troligtvis mellan huvud och axel för jag hade roterat 90 grader när jag damp i backen. Cykeln låg upp och ned på en bit längre fram. Flygturen för mig var ca 4m. Hade jag träffat rakt på trädet med huvudet och inte snett hade nog utgången varit helt annorlunda.

Visa din misär!
Jag har ett svagt minne om att jag slog mig igår vid någon tidpunkt under dagislämning (~kl.7:30?).

Mitt i ett möte ~kl. 14 kom jag på att jag hade haft ont i knät hela dagen, rullade upp byxan och kollade. Det var lagom blodigt och fult (den stackars kollegan som satt bredvid tyckte det var rätt äckligt)

Idag gör det ont att ens böja knät =(

20181006_110240.jpg

Visa din misär!
Visa din misär!
Bonzo sa:
Mini_me sa:
CosmicGirl sa:
jofahjalm sa:
Det där ser ut som det skulle kunna vara borelia...

pumptorparn sa:
Infektion så nära leden, inte bra....

Den där mystiska bulan har jag haft i 20 år...

En mild variant av Alien kanske? :)

Min första tanke var någon form av Botfluga.
(För den intresserade finns massvis av vidriga videos på Youtube.)

Tusan.. det där var ännu läskigare.

Visa din misär!
Kväll och nedförsbacke... Framhjulet försvann i en grop under en massa gräs. Hojen stannade såklart och själv fortsatte jag i någon typ av happy-rotation. Landade på en träbro över ett dike. Lite oklart vad på mig som landade först... För att kolla tänderna och näsan startade jag telefonen och vände kameran. Resultat: Boxarnäsa, hjärnskakning och en halv tand fattigare...

Bilagor

• Misär.JPG
    Misär.JPG
    103.2 KB · Besök: 290
Visa din misär!
Maakus sa:
Jävla momentnyckeln klickade inte.

"Maakus skrev: Om man råkar glömma brickan till sin bakaxel, och sen inte känner när man drar för hårt med sin nya momentnyckel. Och hjulaxeln kanske fastnar, och man nästan drar runt insexhålet, och insexnyckeln blir lite böjd. Vad gör man då? Värma och försöka igen? Banka in en stor torx och hoppas på det bästa? Vart hittar man en ny hjulaxel? (12x142 shimano standardgänga) Efter som i"

Helt klart har vi bristande material ;) :D

Visa din misär!
Jag har skrivit i den här tråden om mina eviga infektioner i hals och lungor men jag har den här gången en positiv uppdatering. Tidigare har jag frågat mina infektionsläkare om det kan vara tonsillerna som spökade när de inte hittade några fel på mitt biokemiska immunförsvar, men icke sa Nicke, det berodde inte på dem var det bestämda svaret. Inte helt nöjd med det svaret självremmiterade jag mig till ÖNH och efter samtal och 30 sekunders titt i halsen sa läkaren direkt att hon förstod att jag hade haft problem med de tonsillerna.

Nu är de ute sedan en månad och jag mår toppen! Jag har till och med haft en liten förkylning som bara blev två dagar med snor och inte 8 dagar med ont i halsen och influensaliknande symptom som det alltid blivit förut och jag har aldrig varit så glad över lite snuva. Bonuseffekt: betydligt mindre snarkning och bättre nattsömn. Om ni dras med ständiga halsinfektioner, ut med dem bara!

Visa din misär!
Minimisär:
När äntligen förkylningarna ebbat ut efter 9 veckor och gänget gör roliga långturer så är min kondis på ny bottennivå... #brytihopochkomigen

Mvh
Magnus

Visa din misär!
Nu vet jag åtminstone varför jag varit så galet trött. Jag syresätter inte som jag ska. Fast med flera blodproppar i ena lungan är det inte så konstigt. Bara väldigt surt...

BC28AE0D-E5BC-449C-B291-938CD4BEFED9.jpeg

Visa din misär!
Der Kaiser sa:
Hep sa:
Nu vet jag åtminstone varför jag varit så galet trött. Jag syresätter inte som jag ska. Fast med flera blodproppar i ena lungan är det inte så konstigt. Bara väldigt surt...

Obra.
Sätt ett mål: håll mig sällskap på HWR i höst!

Låter som ett härligt mål. Det ska jag ha med mig. Just nu när jag har svårt att gå upp för trappan till övervåningen utan att ta en paus känns det väldigt långt bort, men jag får lyda läkarnas order och ha tålamod.

Jag kanske kan nöja mig med att komma till Brottby, eller kanske Domarudden. Eller åtminstone till häxans första stuga.

Visa din misär!
H. sa:
Lider med dig! Men sjukt manlig fixtur, rena rama svets-jiggen! Hur länge fick du hänga på sjukan?

Jag opererades på natten och vaknade i gryningen sedan skulle morgon personalen ta ett sista test 8:00 och när det var klart ville jag resa på mig och för jag behövde gå till arbetet(helt nytt jobb så jag kunde verkligen inte ligga å dra mig)

Då skrattade de ute i korridoren över att jag nog var enda människan som ville gå till arbetet så fort läkaren tillåtit.

Vila väl där ström. Men hur har du orsakat det där brottet?

Visa din misär!
Artroskopi idag på högerknät som krånglat ett år. Fräste bort broskflikar under knäskålen och jämnade till ledytor.

Sjukgymnastik, aktivera musklerna på insidan knät och efterföljande styrketräning.

20190116_124130.jpg

Visa din misär!
Färdigåkt för den här veckan.
IMG_20190125_234200.jpg

Det tragikomiska är att det inte hände i backen utan på väg ner till byn för att äta middag.
Hade inte ens hunnit fått en afterski-öl.

//j

Visa din misär!
Spenderade tre timmar på akuten igår i tron om att jag bröt båtbenet i en isvurpa vid masten, delsjön i förrgår. Tack och lov visade skiktröntgen inga frakturer och det är troligen bara en ledbristning och inre blödning som värker.

Gasbinda och försiktighet i två veckor nu.

Visa din misär!
Enligt min lilla chefsmek så fanns det bara ett sätt att bota hennes huvudvärk.....

FD2D1306-F006-4A86-943A-92C813ADF04A.jpeg

....och den gick faktiskt över rätt fort ?

Senast redigerad av en moderator:
Visa din misär!
Så fort snön smälte och vädret blev bra pangade jag talus i fotleden. Inte ens på cykeln, hoppade trampolin till foampit, skulle slå höjdrekord.
Operation blir 27/3. Till dess blir det cykelfilmer och oxynorm hela dagarna.

Bilagor

• IMG_20190213_203443.jpg
    IMG_20190213_203443.jpg
    126.9 KB · Besök: 230
Tillbaka
Topp