Visa din misär!

Visa din misär!
Fjärdebrunn sa:
Roger_Edvinsson sa:
Skrot och skruv bortplockat...
Nu väntar 8-12v med antibiotika innan det åter kan monteras tillbaka igen.

Får nog klassa detta som lite misär ändå...

På igen?
Låter tufft.

De kunde spara 7 bitar av nyckelbenet och de vill inte läka ihop som tänkt trots stöd av en platta.

Så nu skall infektionen dödas och då kan man tydligen inte ha plattan kvar.

Visa din misär!
Roger_Edvinsson sa:
Fjärdebrunn sa:
Roger_Edvinsson sa:
Skrot och skruv bortplockat...
Nu väntar 8-12v med antibiotika innan det åter kan monteras tillbaka igen.

Får nog klassa detta som lite misär ändå...

På igen?
Låter tufft.

De kunde spara 7 bitar av nyckelbenet och de vill inte läka ihop som tänkt trots stöd av en platta.

Så nu skall infektionen dödas och då kan man tydligen inte ha plattan kvar.

Blä!
Precis vad jag behövde läsa...
Krya!

Visa din misär!
Vi vet inte riktigt vad som har hänt här....

Bilagor

• 20191125_105633[1].jpg
    20191125_105633[1].jpg
    204.7 KB · Besök: 284
Visa din misär!
Tomcaten sa:
Kommentarerna var trevliga tills någon "försökte" likna mig till något som jag inte är. Men tack för att du försökte nickpick.

Asshole

Helt rätt. Jag tänkte folket men skrev pöbeln. Ber om ursäkt för det.

Några repor hos en som kör av ramar känns ju inte så allvarligt.

Visa din misär!
Boxhopp med kettlebell kan sluta med beök på akuten, ett par stygn, gissningsvis tappad nagel och inställd cykeltur på första soliga dagen sedan i somras (känns det som)

20191130_100305.jpg

20191130_123330.jpg

Visa din misär!
Tre timmar på akuten med rastlös 9-åring. Befarat brutet finger. På Tv:n i väntrummet visas Malou efter 10. Ämnet för dagen är laserbehandling av torra underliv. Nu är det dags för tittatrfågorna!
FML

Visa din misär!
Jämfört med krossade scrotum eller hela fötter och ben (eller det som S&A genomlider, hu) så är mitt knä en baggis, men det vore skönt om det blev klart snart. Efter det kluvna menisken och nålningen av den i augusti räknande jag med att det skulle kunna kännas i knät ett tag, men smärtan ville inte gå över. Nu gjorde det ont där nålningen hade gjorts, strax under knäskålen, lite in på insidan från centrum och det smärtade illa både vid vridning och belastning med böjt knä. Efter ny undersökning och kortisonspruta in i knäleden (lång och grov nål, mums) så är bedömningen nu omfattande bildning av ärrvävnad som är inflammerad. Ny operation i februari, så inga svettigare cykelrundor innan dess. Hoppas bara det blir bra den här gången...

Visa din misär!
Fick svar från doktorn idag. Diskbråck i L5 och S1, degenererade diskar området L4, L5 och S1. ?
Skönt att veta vad det är iaf.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Visa din misär!
Generellt sett är väl läkare som opererar inte de som kanske har bäst koll på rehabilitering så jag håller med NLC, försök komma i kontakt med en bra sjukgymnast/fysioterapeut. Sen gissar jag att läknings- och rehabiliteringstid varierar en hel del mellan olika individer så det kan nog vara rätt svårt att ge en jättebra prognos.

Visa din misär!
Maakus sa:
Fick svar från doktorn idag. Diskbråck i L5 och S1, degenererade diskar området L4, L5 och S1. ?
Skönt att veta vad det är iaf.

Haha exakt samma som jag lidit av sen september! Först trodde dom att det var vanlig ishias, men magnetkameran bekräftade att det var just diskbråck vid L5S1. Riktigt jävligt, men nu efter ett antal månader kan jag iaf börja cykla hyfsat igen :)

Visa din misär!
Mr_H_G_Superman sa:
Någon här kanske har egen erfarenhet.
Jag har det, men det var ett tag sedan, så minnet är dåligt. Men jag kan inte minnas att det var några speciella förhållningsregler efter att stygnen togs bort, mer än att jag skulle hålla mig bort från tunga lyft (i princip livet ut). Men lyfta tungt har aldrig varit ett problem sen dess. Gissar att stygnen var borta på en två veckor.
Någon sjukgymnast var aldrig inblandad, det handlar ju bara om ett vanligt sår.

Visa din misär!
Jag kommer bara med fjuttiga saker jämfört med alla fötter, armbågar och cancer (fuck cancer!), men jag börjar bli trött på följetongen som mitt högerknä utgör. Fick förra veckan redan på av ortopedkirurgen att smärtan i knät berodde på inflammerad ärrvävnad efter nålningen. Han sa glatt att han kunde skrapa bort ärrvävnaden genom artroskopi i slutet på februari. Under tiden kunde jag köra på så mycket som jag själv tyckte var ok så jag körde ett gympapass på tisdagen och ett kombinerat pass med cirkelträningsintervaller och IW på torsdagen. Knät kändes helt ok. På söndagsmorgonen stack E och jag ut på en efterlängtad runda i Nåsten i regnet.

På en fin flowig stig börjar knät säga ifrån ordentligt och göra ont. Väl hemma börjar knät svullna, stelna och haka upp sig mekaniskt när jag försökte räta på det. Alltså meniskskada nummer fyra på samma knä! Nu är frågan mest om det är den gamla horisontella sprickan som gått upp igen eller om det är en ny skada. Så nu är det bara att vänta på ett titanknä och allt vad det kan innebära...

Visa din misär!
Misären är att behöva vara på sjukhuset igen, men mitt i det är det rätt cool med lite antimisär. Ingen aning om varför de skyltat så här, men jag blev i alla fall glad.

37D92BC5-C802-4737-9B6C-B0233BF9D68A.jpeg

Visa din misär!
kalis sa:
Krossad armbåge och avsliten nervus radialis gör cykling under 2020 lite osäkert. Det kommer bli ett snyggt ärr iallafall. God jul!

God fortsättning!
Det där såg oskönt ut, fy tusan. Krya!

Min misär fortsätter. Jag har snart suttit sönder soffan och det är inte låren som växer...
Frun hävdar cykelförbud och bär hem trappistöl och udda exemplar från tillfälliga sortimentshyllan.
3/1 har jag avgipsning men jag har inte rört min Aircask på 3 veckor snart.
Jobbar på att få bort svullnaden. Det går inte att gå i trappan eller valla hunden ordentligt.

Visa din misär!
Nu har det gått mer än ett år sedan den verkliga misären, men på sistone har det gått baklänges med rehaben så då känns det ändå som lite nymisär sådär. Kan nästan pendlarcykla, de flesta dagar iaf, men något tyngre blir svårt. Nåväl, tillbaks till gymmet och leka balansbräda.

Bilagor

• IMG_0704.jpg
    IMG_0704.jpg
    226.1 KB · Besök: 226
Tillbaka
Topp