Visa din misär!

Visa din misär!
Blev tvungen att bromsa kraftigt på en cykelväg.

Bilagor

• IMG_0954.jpeg
    IMG_0954.jpeg
    687.4 KB · Besök: 1,036
Visa din misär!
Med bakhjulet också, då kan det inte ha krävts mycket kraft för att klippa av hela dropoutsen! Man glider ju långt innan man får så värst mycket kraftpåverkan i ramen. Måste ju varit pga dålig tillverkning, typ försvagning av kedjestaget när bromsoksfästena svetsades dit. För det är en aluram eller?

Gick det bra med dig? Man tänker ju ibland på om något liknande händer med framgaffeln vid en maxinbromsning, då blir det rejält stökigt en stund..

Visa din misär!
Med bakhjulet också, då kan det inte ha krävts mycket kraft för att klippa av hela dropoutsen! Man glider ju långt innan man får så värst mycket kraftpåverkan i ramen. Måste ju varit pga dålig tillverkning, typ försvagning av kedjestaget när bromsoksfästena svetsades dit. För det är en aluram eller?

Gick det bra med dig? Man tänker ju ibland på om något liknande händer med framgaffeln vid en maxinbromsning, då blir det rejält stökigt en stund..
Stämmer bra, det är en alu ram, en Vitus Zenium. Vitus har 5års garanti på alla sina ramar så det kom en ny ram. Det ser ut som den gått av vid svetsningen ovanför oket först och sedan framför oket.
Gjorde en kullerbytta ner i diket så jag klarade mig rätt så bra. Har fortfarande ont i axeln fast det var nästan en månad sedan. Samma axel som jag opererade nyckelbenet på för 3år sedan. Kanske därför jag klarade den nu.

Visa din misär!
Svårt att visa men, fick ryggskott när jag böjde mig ner för att ta upp en avbitargång från verktygslådan på marken. Har haft ryggproblem i 20 år, men den här gången var något extra. Sista dagen på semestern förstörd redan vid lunchtid. Kul, verkligen.

Men vadå misär, SISTA dagen på semestern är väl perfekt att bli sjukskriven?! Hade du sagt att du skadade dig första dagen på semestern så hade jag ömmat för dig. ;)

Visa din misär!
Ja en del kan ju knappt röra sig när dom får ryggskott, men du fick kanske en mild variant. Eller så är du sådär manlig och cool som så många andra på Happy! Såklart.

Jag spenderade en av semesterns få varma dagar liggandes i en soffa tyckandes synd om mig själv. Men med värktabletter och rörelse så brukar ryggskottet ge med sig, så även denna gång. Nu är det i stort sett bra igen.

Visa din misär!
Våt rondell vs. @DarkMatter : 1 - 0

Kom in lite för fort i en tight rondell. Hade trampat på lite extra också för att inte bromsa bilen bakom mig mer än nödvändigt. Tog innerspåret i rondellen (en fil) varpå bakhjulet släpper och slänger sig ut.
Axel och lår fångar upp mig och bromsar mig snabbt och effektivt.
Enligt Strava låg jag i 30,2 km/h precis innan krashen.
Dock ingen "riktig" misär då jag utan problem kunde slutföra min planerade runda.

Kostnad: 99 kr för ett par BTwin byxor (billigaste modell, de där halvt genomskinliga).
Lärdom: Kör inte som en idiot på våt asfalt.

rondell-halk-1.jpg
rondell-halk-2.jpgrondell-halk-3.jpg

Senast ändrad:
Visa din misär!
Hade för hög fart i ett hopp i Uffes i Åre och lyckades slå styret i hakan när jag försökte dämpa bort kicken. Sen vet jag inte exakt vad som hände men jag kan sluta mig till att jag inte klarade landningen. Bruten käke, brutet revben, lårkaka, och en liten hjärnskakning blev resultatet.
IMG_20200829_123617.jpg

Men jag fick en bra tid! Skulle påstå att det är rekordtiden, för den registrerade rekordtiden är väldigt suspekt...
Screenshot_20200908_162253_com.strava.jpg

Och på vilket sätt är detta misär undrar ni? Smärta, sjukskrivning, kostnader? Nej! Det är misär för att jag hade ju två dagar kvar av årevistelsen men kunde inte cykla! :(

Sen när jag kom ner från berget upptäckte jag att jag råkat glömma bakdämparen i låst läge för att vi körde pumptracken på torget strax innan. Kan ha bidragit påtagligt till olyckan...

Visa din misär!
Jag var helt dum i huvudet som inte gick ut och tog fast henne fysiskt.

Nej, ja kan tänka mig att göra samma sak mot henne så hon får känna på hur det känns.

Men det är jag det.

Visa din misär!
Du menar att överväger att köra på en cyklist med din bil som straff för att hon "drämde in pedal" (vad är det ens?) i din kofångare? Är du helt dum i huvudet?
Att repa eller slå på någons bil är bland det värsta man kan göra tycker en del. Dödsstraff utan rättegång blir då en naturlig och lagom påföljd.
Tycker lite synd om dessa människor...

Tillbaka
Topp