Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Traumatiskt men du verkar vara starkt mentalt, man märker det på sättet du resonerar på.Tack! Japp, polisen har koll på vem det var. För alla andra är det fortfarande sekretessbelagd men jag har lyckats tracka ägaren och övriga personer skrivna på samma adress via regnummer som är en allmän handling. Vem det var av dessa personer vet jag dock inte även om jag har mina teorier :-)
Jag stod förövrigt på min tempohojen i korsningen så den blev helt mosad tillsammans med hjälm och kläder/skor/sockar som räddningstjänst klippte upp. Jag hade varit ute och bombat på tempohojen på en, i princip, otrafikerad väg och cyklade sedan lugnt hem för att grilla lite och ta en öl som avslutning på arbetsveckan.
Än så länge är skallen med :-)Traumatiskt men du verkar vara starkt mentalt, man märker det på sättet du resonerar på.Hur länge sedan var det här, går du fortfarande på smärtstillande?
Äntligen får man göra premiär i misärtråden!
Så här blir det när man får en E220 Mercedesfront på underbenet i ~70 km/h:
Visa bilaga 505401Visa bilaga 505400Visa bilaga 505402
Stod snällt och väntade i en T-korsning när bilen klipper kurvan mot färdriktningen och sen smiter. Mindre trevlig upplevelse att ligga på asfalten med ett ben hängandes i skinnet. Hade tur som överlevde utan skallskador. Helikoptertur till Karolinska och inlagd två veckor.
360x90mm lång märgspik i titan inopererad. Får nog bli ett nytt cykelprojekt i höst/vinter för att boosta motivationen lite extra medans man glider runt i rullstol och hoppar på kryckor.
Cykla försiktigt där ute allihop. Sånt här händer ju bara andra...
Säger de åt en att ta det lugnt är det nog rätt lugnt. Värre om de slappar en ansiktet och försöker hindra en från att ta det lugnt...Än så länge är skallen med :-)
2:a juli inträffade detta. Var rätt tungt medicinerad med morfin, fragmin mot blodproppar och lite allt möjligt i ca en månad. Nu går jag bara på alvedon för att kunna köra rehab och inte ha allt för ont.
Måste ge en eloge till blåljuspersonalen och sjukvården. Så otroligt proffsiga dom är. Stenkoll på läget, förtroendeingivande, lugna och sansade i kaoset. Räddningtjänst och polis var där på 5 minuter. Helikoptern kom efter 10-15 minuter tippar jag. Helikopter är coolt att flyga men tyvärr såg jag mest det gråa innertaket och en man som sa åt mig att "ta det lugnt, det här kommer gå fint" och någonstans då började allt bli rätt dimmigt.
Visa bilaga 505375
Jaha, ska jag välja 999kr för "standard" eller 1299kr för "premium"?
Finns olika reservdelar till iphone.
Sen gick poc-jackan sönder också, men den lagar jag själv.
Jävla dyr sysselsättning att trilla...
Inne i någon slags ond bakvattenström just nu. Glömde lösenordet till datorn också...
Hade den i fickan på shortsen. Med glaset utåt mot marken. brukar försöka vända displayen inåt med någon slags fåfäng idé att mobilen klarar sig bättre då.Bara småmisär jämfört med andra misär i tråden, men undrar hur man bryter (eller undvika att bryta) skärmen när man ramlar. Lanserades mobilen eller ramlade du på den?

Blev ett tråkigt slut halvvägs in på söndagsturen. Bakväxeln fick för sig att ge upp i en backe, helt plötsligt låste sig bakhjulet så blev till o glida fint åt sidan. Oklart vadfan som hände, fanns typ inget o slå i.. tog med hjulet o ev mer i farten ?
Får se vad lbs säger om detta. Ny cykel inköpt i juli så har ju garantier men segt o vara utan cykel Visa bilaga 509540Visa bilaga 509541
Ett flertal ekrar böjdes o gick av som man inte ser på bilden så tubelessen förstördes. Samt inkilad duktigt vid kassetten så den lär väll må sådär också. Har en downhillhoj jag kan leka med sålänge så ska inte vara för gnällig ?Men det ser ut som kanske bara bakväxlen har gott sönder. Då är det bara att köpa och montera ny bakväxel och kanske kedjan. Då behöver man inte vara utan cykel alls.
Låg du på lättaste växeln? Kan ju tänkas att bakväxeln flexat in i ekrarna på något sätt, kanske inte ordentligt fastdragen i växelörat.Blev ett tråkigt slut halvvägs in på söndagsturen. Bakväxeln fick för sig att ge upp i en backe, helt plötsligt låste sig bakhjulet så blev till o glida fint åt sidan. Oklart vadfan som hände, fanns typ inget o slå i.. tog med hjulet o ev mer i farten ?
Får se vad lbs säger om detta. Ny cykel inköpt i juli så har ju garantier men segt o vara utan cykel Visa bilaga 509540Visa bilaga 509541
Låg du på lättaste växeln? Kan ju tänkas att bakväxeln flexat in i ekrarna på något sätt, kanske inte ordentligt fastdragen i växelörat.
De har (oftast) ingen möjlighet att ta med cyklar vid olycka tyvärr.Vad gör egentligen räddningstjänsten med en cykel vid olyckor som när calleking blev påkörd?
Nä o biten som blev kvar känner man inget glapp på heller, hade ju varit en rimlig förklaring annars?Låg du på lättaste växeln? Kan ju tänkas att bakväxeln flexat in i ekrarna på något sätt, kanske inte ordentligt fastdragen i växelörat.
beror lite på olyckans karaktär en trafikolycka med flera parter inblandat brukar polis ta hand om cykel som teknisk bevisning alt förvaring om den anses av dyrare slag rostig damtralla åker oftast ner i dikeskanten baraVad gör egentligen räddningstjänsten med en cykel vid olyckor som när calleking blev påkörd?
Brandkåren plockade med min cykel till stationen efter jag vart påkörd för några år sen. Väldigt schysst utav dom.Vad gör egentligen räddningstjänsten med en cykel vid olyckor som när calleking blev påkörd?
Var satt den? Och varför plockar man ut den, ser ju ut att vara en grym förstärkning?Kanske inte full misär. Har iallafall svettförbud igen efter att ha plockat ur den här pinnen. Senaste cykelturen var 23e maj. Jag hoppas hinna cykla något innan hösten slår till.
Visa bilaga 509559
Det var säkerligen en jättebra förstärkning. Problemet var att det var väldigt svårt att röra på handleden då den satt i armen, handleden och handryggen.Var satt den? Och varför plockar man ut den, ser ju ut att vara en grym förstärkning?
Går kanske att använda som däckjärn?Trevligt av dem att låta dig behålla plåtbiten. Kan du inte göra någon snygg pryl av den och posta i fulmekstråden?
AjdåDet var säkerligen en jättebra förstärkning. Problemet var att det var väldigt svårt att röra på handleden då den satt i armen, handleden och handryggen.
Mitt brott var såpass trasigt att steloperation var enda lösningen.
Aj!Visa bilaga 509620Mossad knogen med en såg
Jag var tvungen att plocka ut all plåt i handleden efter en ulnaförkortning eftersom köttet är så tunt där att plåten låg och skavde och störde framför allt nerverna i området. Jag kan gissa att andra kan ha haft samma problem även om anledningen just här kan vara någon helt annan såklart. Jag fick vänta ett år mellan förkortningen och tills det att plåten fick komma ut för att allt skulle vara garanterat läkt.Var satt den? Och varför plockar man ut den, ser ju ut att vara en grym förstärkning?
Jag var tvungen att plocka ut all plåt i handleden efter en ulnaförkortning eftersom köttet är så tunt där att plåten låg och skavde och störde framför allt nerverna i området. Jag kan gissa att andra kan ha haft samma problem även om anledningen just här kan vara någon helt annan såklart. Jag fick vänta ett år mellan förkortningen och tills det att plåten fick komma ut för att allt skulle vara garanterat läkt.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Är ju rätt svårt att bearbeta med tanke på att det är titan. Något coolt ska det bli iallafall.Trevligt av dem att låta dig behålla plåtbiten. Kan du inte göra någon snygg pryl av den och posta i fulmekstråden?
Bra tips. Hamnar på listanGår kanske att använda som däckjärn?
Har en platta i andra armen som sitter där den sitter. Märker inte av den alls. Den här låste dock handleden så det var en lite annan sak.AjdåHar själv en vänsterarm där båda benen i underarmen är ihoplappade med plattor och ett gäng genomgående skruvar. Läkarna sade att det var en onödig risk att operera ut dem igen, men det är ju 20 år sen nu, kanske läge att be om en second opinion…
När jag läser den här tråden så undrar jag ibland om nyckelbenen fyller någon funktion annat än att gå sönder..Nyckelbensmisären fortsätter. Blev såklart operation. Fick vänta fyra veckor med plockepinn innan de högg i.
Tyvärr blev det inte bra och jag har inte haft känsel i stor del av vänsterarmen och handen och nu har de plötsligt kommit på att det antagligen beror på att de två innersta skruvarna sitter för långt ner i mjukdelarna.
Ny operation i veckan. Är jävligt cykelsugen och jävligt trött på ortopedmottagningen på Mölndals sjukhus.
Visa bilaga 509635
Visa bilaga 509637
Det kanske är lite som med växelörat. Bättre att det går sönder än de ”dyra” delarna?När jag läser den här tråden så undrar jag ibland om nyckelbenen fyller någon funktion annat än att gå sönder..
Aj då! Hade du knäskydd vid kraschen?Visa bilaga 510610
2 veckor sen krasch, 6 veckor kvar i det här helvetet (minst) inställd på 0 grader rörelse och ingen belastning, verifierad tibia-fraktur som verkar ”snäll” men gjorde MR i veckan för att kolla bakre korsbandet (främre redan trasigt sen några år), får besked om det på torsdag. Så kanske operation av det om det vill sig illa. Och ute skiner solen… ?
Nej, men hade nog inte hjälpt, skulle sätta ner benet efter att jag halkade på hal rot men missbedömde så blev för kraftigt nedslag så knät flexade åt fel håll….Aj då! Hade du knäskydd vid kraschen?
Krya på dig!![]()
Visa bilaga 510610
2 veckor sen krasch, 6 veckor kvar i det här helvetet (minst) inställd på 0 grader rörelse och ingen belastning, verifierad tibia-fraktur som verkar ”snäll” men gjorde MR i veckan för att kolla bakre korsbandet (främre redan trasigt sen några år), får besked om det på torsdag. Så kanske operation av det om det vill sig illa. Och ute skiner solen… ?
Fy tusan....Vejade för bil. Inte bra att hucka till motlut med mc över ett krondike...
Väntar på röntgen av höger brist.Visa bilaga 511753
Ajaj. Hoppas det går bra.Vejade för bil. Inte bra att hucka till motlut med mc över ett krondike...
Ajfan.. nån som hade bråttom till Semurg?Vejade för bil. Inte bra att hucka till motlut med mc över ett krondike...
Ajfan.. nån som hade bråttom till Semurg?
Å det är lite höjd skillnad där....Semurg världens överhypade pizzeria , att du såg att det är den vägen är imponerande dock ?