En liten uppdatering.
Visa bilaga 549074
Första veckan kunde jag knappt gå. Stapplade mig fram. Jäkligt svullet. Fick inga riktiga värktabletter med mig.
Visa bilaga 549075
Vecka 2 - Fortfarande jäkligt ont. Sov mest hela dagarna. Fick efter 3 samtal till kirurgin äntligen några vettiga värktabletter som höll i typ en vecka. Sjukt svullet. Svullnaden rann successivt nedåt. Vid sårcheck på VC sa sjuksköterskan ”det kan vara infekterat”, första läkaren sa ”det är nog OK” och andra läkaren sa ”djup infektion, de kan behöva öppna upp det”. Efter tagning av ”sänka” och samtal med kirurgin ville de dock inte ha in mig till kirurgin för check. Vårdcentralen var chockad.
Visa bilaga 549076
Vecka 3 - Började jobba igen. Fortfarande ont och trött men hanterbart. Märklig svullnad som delvis sjunkit ner till knät. Hård och svullen ”tennisboll” under operationssåret.
Visa bilaga 549077
6 veckor in och den sista veckovis avcheckningen med sjuksköterska är avverkad. Nu är det näst intill läkt. Har märkligt pirr och känsel i knät men tydligen växer nerver tillbaka 2cm/månad och tillfälligt känselbortfall är att förväntas.
Tror jag gått upp typ 5kg under denna period så ser fram emot att börja cykla igen nästa vecka. Cykelabstinensen är brutal! Min fru är dock sjukt hispig över att jag ska cykla själv igen. Slutet gott allting gott, tror jag.