Visa din misär!

Visa din misär!
Skulle ute en kort lvg runda i stormen. Lutar cykeln mot vägg för att ”bara” göra något. Cykel välter i blåsten med växelföraren neråt och stukar örat. :confused:

Visa bilaga 567674

Du kunde inte cykla din korta runda i stormen och du har ett nytt växelöra hemma. Nog för att det är inflationstider, men om det är misär så är begreppet helt urvattnat.

Hör kanske hemma i https://happyride.se/forum/threads/det-kunde-ha-varit-mycket-vaerre-traden.3685597/

Senast ändrad:
Visa din misär!
Plötsligt under en runda förra veckan lossnade hela växelreglaget.
Den lilla skruven undertill har försvunnit i skogen nånstans. Antagligen mosat gängan när den åkte ur.
Kan levereras från distributören om 105 dagar...

Är väl bara och köpa ett nytt reglage...
Screenshot_20220719-133733.png

Visa din misär!
Kolla med nån LBS om de inte har något gammalt reglage att slakta/plundra.

Jag kan kolla hemma också, men först i slutet av veckan isåfall.. om det är Shimano?

Visa din misär!
Jag letar efter tråden Visa din misär. Någon som minns den och kanske sett den på sista tiden? Jag hittar bara tråden där någon tappat bort en skruv och någon annan råkat böja en liten bit aluminium.
Tog långledigt i sommar för att kunna umgås med familjen OCH hinna med en massa saker. Bokade en resa till mina föräldrar i Frankrike. Drog på mig Corona på vägen dit, hela resan förstörd. Väl hemma fick frun lite hastigt och lustigt en operationstid för att ordna till en sedan länge krånglande fot. Sedan ett par dagar tillbaka så har något stolpskott borrat för bergvärme rakt in i en grundvattenåder så nu har vi brunt vatten. Fru som inte kan gå + inget drickbart vatten = inställt UTU.

Livet är inte så jäkla kul just nu.

Visa din misär!
Tog långledigt i sommar för att kunna umgås med familjen OCH hinna med en massa saker. Bokade en resa till mina föräldrar i Frankrike. Drog på mig Corona på vägen dit, hela resan förstörd. Väl hemma fick frun lite hastigt och lustigt en operationstid för att ordna till en sedan länge krånglande fot. Sedan ett par dagar tillbaka så har något stolpskott borrat för bergvärme rakt in i en grundvattenåder så nu har vi brunt vatten. Fru som inte kan gå + inget drickbart vatten = inställt UTU.

Livet är inte så jäkla kul just nu.
En tappad skruv på det så har du full pott sen!?

Visa din misär!
Tveksamt inlägg, men med tanke på Bos kundservice tycker jag det passade.

20220722_141947.jpg

Knäckte stången till min dämpare i järvsö
Har absolut ingen returdämpning.

Misstänker att det kommer ta sin lilla tid att få fram reservdelar.

Visa din misär!
Har ni hört talas om Meniers? Är inne i en period nu. Piss är vad det är. Har inte vågat åka till jobbet på två dagar. Hade ett anfall igår. Var utan besvär i tre år, men nu kom skiten. Har dock cyklat ändå :) Tänker att cyklandet borde öva upp balansen på liknande sätt som övningarna jag ska göra.
Jag har också Meniers. Hade ett rejält anfall för många år sedan. Under försommaren kom det tillbaka med värk och snurrighet. Då cyklar jag inte.

Minska saltet i maten är bra. Det sänker generella vattenmängden och trycket. Gå ner i vikt är också bra.

Visa din misär!
Senast var jag 46 eller 47 och det tog nog två veckor att läka ut. Det blev stegvis värre och sen stegvis bättre.
Jag kan nu också konstatera 2v för att läka revbensspricka.

-Bra, då har vi rett ut konvalesens av revben.?
Det tar alltså mellan två till sex veckor, beroende på hur mycket tur/otur man haft. 1177 säger en till två månader.

Jag, som drömmer om att bli läkare i nästa liv, bedömer att kan man göra en ordentlig "gubb-nysning" utan att det gör vidare ont i revbenen. Då är man cyklingsbar.

Då åker vi igen...

Visa din misär!
Jag har också Meniers. Hade ett rejält anfall för många år sedan. Under försommaren kom det tillbaka med värk och snurrighet. Då cyklar jag inte.

Minska saltet i maten är bra. Det sänker generella vattenmängden och trycket. Gå ner i vikt är också bra.
Saltminskning till den nivå som typ hjälper är nästan omöjligt om jag fattat rätt. Men samma läkare sa att spc-flingor var oätligt, vilket inte stämmer. Det är bara dåligt malda havregryn.
Viktminskning arbetar jag på, även om jag är normalbyggd. Har dock aldrig hört det tas upp förr.

Visa din misär!
När världens underbaraste katt blir allvarligt sjuk och det går snabbt utför.
Ligger bara apatisk och håller sig undan, så är det en fruktanvärd sorg när man vet att idag är det antagligen sista gången man ser honom.

Och för tjejen som såg honom födas och sen haft 12 underbara år där han hjälpt henne genom svåra tider och alltid funnits där så är det ju många gånger värre.

Jösses va man kan älska en sån liten fin varelse.

Visa din misär!
Saltminskning till den nivå som typ hjälper är nästan omöjligt om jag fattat rätt. Men samma läkare sa att spc-flingor var oätligt, vilket inte stämmer. Det är bara dåligt malda havregryn.
Viktminskning arbetar jag på, även om jag är normalbyggd. Har dock aldrig hört det tas upp förr.
För mig är det som sagt dåligt med sömn stress triggar anfall. Pulshöjande träning, avslappningsövningar och minska på salt har funkat för mig. Tabletterna jag fick utskrivet har väl dämpat det lite när det varit som värst men inget mirakelmedel direkt.

Visa din misär!
Hm, nu börjar jag fundera på om den som inte hjälpte var nåt annat. Den hade med vätsketryck att göra i alla fall.
Jo men det låter bekant men det var 3år sen jag använde dom så minns inte riktigt vad som sas. Jag ifrågasatte inte heller om det fanns andra mediciner då jag bara var glad att få något som dämpade när det var som värst, för ni vet ju hur illa det kan bli antar jag.

Visa din misär!
När världens underbaraste katt blir allvarligt sjuk och det går snabbt utför.
Ligger bara apatisk och håller sig undan, så är det en fruktanvärd sorg när man vet att idag är det antagligen sista gången man ser honom.

Och för tjejen som såg honom födas och sen haft 12 underbara år där han hjälpt henne genom svåra tider och alltid funnits där så är det ju många gånger värre.

Jösses va man kan älska en sån liten fin varelse.
En bra veterinär från Distriktsveterinärerna kom hem och gjorde en bedömning för att sen avliva våran älskade lilla katt.

Hemsk känsla, men samtidigt en lättnad att han fick somna in innan det blev för mycket lidande för honom.
Hjärta som höll på att ge upp helt plus en del annat som följd på det.

Men jävlar va det känns tomt nu.

Tur att semestern är slut imorn så jag har något att göra på dagarna.

Får bli att ta mig till en riktigt bra tatuerare framöver och fixa till ett fint porträtt som minne.

Visa din misär!
En bra veterinär från Distriktsveterinärerna kom hem och gjorde en bedömning för att sen avliva våran älskade lilla katt.

Hemsk känsla, men samtidigt en lättnad att han fick somna in innan det blev för mycket lidande för honom.

Får bli att ta mig till en riktigt bra tatuerare framöver och fixa till ett fint porträtt som minne.
Fint berättat, beklagar sorgen. ?

Visa din misär!

Tufft det där...
Har begravt 3 katter här hemma som dött,några fick avlivas hastigt,en blev påkörd.
Har 3 katter nu,den gamla är 20 år och sjunger nog på sista versen.....kommer in och äter då och då,men håller sej mest ute på tomten och sover.
Han får dock gå här så länge han är frisk och inte har några problem.
Men lika jobbigt varje gång man måste ta beslutet dom inte kan vara kvar.....?

Visa din misär!
Tufft det där...
Har begravt 3 katter här hemma som dött,några fick avlivas hastigt,en blev påkörd.
Har 3 katter nu,den gamla är 20 år och sjunger nog på sista versen.....kommer in och äter då och då,men håller sej mest ute på tomten och sover.
Han får dock gå här så länge han är frisk och inte har några problem.
Men lika jobbigt varje gång man måste ta beslutet dom inte kan vara kvar.....?
Ja, man blir så fäst vid dom.
Men känns ändå bra att man tog rätt beslut för kattens skull, även om det är så jäkla jobbigt.
Tror att han visste att det va dags, för han kom ut från badrummet och hälsade på mig som för att säga adjö och sen klängde han sig fast i tjejens axel en stund innan det va över.
Det va första gången sen han insjuknade som han verkligen ville vara social en kort stund.

Visa din misär!
Skulle cykla en runda med en kollega idag. Tog landsvägscykeln till jobbet. Hann precis utanför tomten innan jag på något sätt tappade väskan med kläder och cykelskor i framhjulet. Flög över styret och landade på ansiktet. Svimmade. En förbipasserande ringde ambulans som tog med mig. Inga problem med ryggen efter skiktröntgen men ska sy ansiktet och kan fortfarande inte sitta upp p.g.a. smärta i ryggen. En oväntad vändning på dagen!

Uppdatering: Kotkompression och två brutna revben blev det!

Bilagor

• received_735893157677704.jpeg
    received_735893157677704.jpeg
    445.7 KB · Besök: 301
Tillbaka
Topp