Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du skulle bara se profilen bakifrån... En fin sinuskurva skapad av växelöra och växel?den där växeln ser perfekt ut. i med nya trissor?
går säkert att böja till och få god funktion, såvitt inte själva växelkroppen är sprucken eller så.Du skulle bara se profilen bakifrån... En fin sinuskurva skapad av växelöra och växel?
Akta dig så du inte får en bonusbacill med dig hem oxå.?Folk djuphostar i knök väntrum på närsjukhuset. Jag har ont i foten. Väldigt ont.
Digital kölapp var det enda roliga.
Jag tänkte att köandet var misären (inte kul att köa). :) Men, det hör kanske hemma i I-landsproblemtråden? "Jag måste vänta ett tag på adekvat vård."
Hoppas det är nåt enkelt med foten, iaf.
Nu är jag lite elak men ”låt bli flaskan”…Misstänker någon akut inflammation i stortåsenan. Kan inte gå rakt.
Har det kommit snabbt? Att inte kunna gå rakt sätter sig snabbt i ryggen (har tyvärr testat det också). #enolyckakommersällanensamMisstänker någon akut inflammation i stortåsenan. Kan inte gå rakt.
Flaskan först, stortån in i valfritt fast föremål sen? :)Nu är jag lite elak men ”låt bli flaskan”…
Förlåt ?
Att jag körde 11 mil m Farstaklungan igårkväll gjorde inte saken bättre. Har seröst svårt att gå.Har det kommit snabbt? Att inte kunna gå rakt sätter sig snabbt i ryggen (har tyvärr testat det också). #enolyckakommersällanensam
För att vara positiv, så känns det bättre att du gjort nåt och fått ont i direkt anslutning. Att det bara blir värre utan orsak är märkligare. Been there (tom med EN stortåled). Efter ett halvår (med förbryllade läkare involverade) gick det sakta över.Att jag körde 11 mil m Farstaklungan igårkväll gjorde inte saken bättre. Har seröst svårt att gå.
Smärtan fanns där innan men blev hanterlig på cykeln, inte till fots. Så va fan, bara att rulla iväg och åka iväg med snabbgrupp…För att vara positiv, så känns det bättre att du gjort nåt och fått ont i direkt anslutning. Att det bara blir värre utan orsak är märkligare. Been there (tom med EN stortåled). Efter ett halvår (med förbryllade läkare involverade) gick det sakta över.
Knappast rätt aktivitet för att förbättra en liten/begynnande/omärkbar skada. Men, om du legat nära fel sida gränsen (så att säga) utan att känna några större problem, borde inte resan tillbaka inte vara alltför stor. Återigen, teoretiskt/positivt tänkt. Vila, avslappning, massage, lätt träning borde göra det hela bättre (om det är muskler som slagit till pga cyklingen). I teorin.Smärtan fanns där innan men blev hanterlig på cykeln, inte till fots. Så va fan, bara att rulla iväg och åka iväg med snabbgrupp…
Att jag har en piriformis som har retat ischias i tre år så vaden krampar kan kanske ha med saken att göra?
Efter som detta är ett cykelforum och jag inte är läkare så killgissar jag och tipsar om att massera vaderna med foam roller eller brödkavel.Misstänker någon akut inflammation i stortåsenan. Kan inte gå rakt.
Jag håller dig personligen ansvarig i frågan hädanefter.Efter som detta är ett cykelforum och jag inte är läkare så killgissar jag och tipsar om att massera vaderna med foam roller eller brödkavel.
Allt baserad på internetdiagnos och anektodisk erfarenhet. Men överge inte din plats i kön baserad på dessa råd.
Om det är nån tröst(?) så har jag suttit(och legat på golvet) förstoppad med kramp i ryggen och hållit på och svimma 10ggr(kanske) idag utav min minimix av citodon, paraflex och saroten. Tror samtliga är förstoppande till nån bevisar motsatsen.Allt detta måste jag äta inför varje natt för att gå från så ont att man bara vill dö till att det "bara" gör så ont att man precis kan vända sig i sängen....
Visa bilaga 624045
Provat CBD olja? När jag hade som mest ont så hjälpte det oerhört mycket och jag kunde sluta med smärtstillande tabletter.Allt detta måste jag äta inför varje natt för att gå från så ont att man bara vill dö till att det "bara" gör så ont att man precis kan vända sig i sängen....
Visa bilaga 624045
Ordningen återställd efter tömning och 1 timme i distansfart, tom smärtfri i ryggen en kvart efteråt?Om det är nån tröst(?) så har jag suttit(och legat på golvet) förstoppad med kramp i ryggen och hållit på och svimma 10ggr(kanske) idag utav min minimix av citodon, paraflex och saroten. Tror samtliga är förstoppande till nån bevisar motsatsen.
Krya!
Soffan är ett dåligt rehabredskap (enligt mina erfarenheter). För lång tid i soffan kan få en samarbetande rygg att ifrågasätta samarbetsviljan... Aktiv vila is da shit för mig.Testade idag att jobba i soffan, göra fika till frun, fylla fågelfrön, testa lite rehab, pytsa däckvätska i ett småpysande däck.
Dålig idé
God natt
Foten medger den aktiva vila som den tycker passar den.Soffan är ett dåligt rehabredskap (enligt mina erfarenheter). För lång tid i soffan kan få en samarbetande rygg att ifrågasätta samarbetsviljan... Aktiv vila is da shit för mig.
Så, ingen förbättring? Lätt cykling med plattisar till kaféet, bara för att få lite blodcirkulation?Foten medger den aktiva vila som den tycker passar den.
Inte direkt, haltar som en klockringare. Går inte att stödja alls på den. Har lyssnat på Happys schamaner och kört foamroller o stretch. Måste väl ge sig till slut.Så, ingen förbättring? Lätt cykling med plattisar till kaféet, bara för att få lite blodcirkulation?
Haltande är ingen höjdare för rörelseapparaten. Jag tror (baserat på mina egna erfarenheter) att i det akuta läget är det bättre att få igång blodcirkulation/rörlighet än stretching (som i vissa fall kan stjälpa mer än stjälpa).Inte direkt, haltar som en klockringare. Går inte att stödja alls på den. Har lyssnat på Happys schamaner och kört foamroller o stretch. Måste väl ge sig till slut.
Tror också på rörlighet och cirkulation. Stretch i vad, höft och säte för att minska krampen i vaden som håller som brottsmisstänkt.Haltande är ingen höjdare för rörelseapparaten. Jag tror (baserat på mina egna erfarenheter) att i det akuta läget är det bättre att få igång blodcirkulation/rörlighet än stretching (som i vissa fall kan stjälpa mer än stjälpa).
Att få bort (minska) krampen/muskelpåslaget är a och o. Får kroppen/muskler krampa tillräckligt länge får man nya/värre problem. Muskler som ligger på hela tiden blir ju inte starkare. När de tvingas ge upp (de ligger på av en anledning) så... Tadaa!Tror också på rörlighet och cirkulation. Stretch i vad, höft och säte för att minska krampen i vaden som håller som brottsmisstänkt.
Vaden har fått krampa för länge. Tyvärr bara kiropraktorn som kan knäcka loss den. Det sitter i kopplingen rygg/pelvis. Det drivs av ett dåligt knä i andra benet.Att få bort (minska) krampen/muskelpåslaget är a och o. Får kroppen/muskler krampa tillräckligt länge får man nya/värre problem. Muskler som ligger på hela tiden blir ju inte starkare. När de tvingas ge upp (de ligger på av en anledning) så... Tadaa!
Inte bara vardagspusslet som ska funka. Många pussel i/för kroppen.Vaden har fått krampa för länge. Tyvärr bara kiropraktorn som kan knäcka loss den. Det sitter i kopplingen rygg/pelvis. Det drivs av ett dåligt knä i andra benet.
Fransk trappist it is tack!Tror att Belgisk och/eller Skotsk medicin är det som hjälper bäst i nuläget.
Kämpa!
Nej de har jag inte testat. Är de nått som läkaren skriver ut om jag frågar? Känns inte bra att käka såhär mycket piller blir ju trött av domProvat CBD olja? När jag hade som mest ont så hjälpte det oerhört mycket och jag kunde sluta med smärtstillande tabletter.
Brödet tar väl bort den goda smaken eller?Hade ni varit från Gbg hade ni vetat att en flaska T-röd silad genom en barkis tar bort fokus från det mesta.
Nej de har jag inte testat. Är de nått som läkaren skriver ut om jag frågar? Känns inte bra att käka såhär mycket piller blir ju trött av dom
Det kan du köpa på flera olika sidor, bara att googla. Finns säkert i alternativa affärer som drivs av gamla tanter i tunika som varit i Indien en gång för längesen om du har nåt sånt där du bor. Verkar funka för en del, andra inte. Har en kompis som gav sig in på marknaden för ett par år sedan och odlade hampa och tillverkade egen olja men hans satsning sket sig tyvärr.Nej de har jag inte testat. Är de nått som läkaren skriver ut om jag frågar? Känns inte bra att käka såhär mycket piller blir ju trött av dom
men hans satsning sket sig tyvärr.
Nä aldrig kul att knapra piller. Jag köpte thc fri olja härifrån: https://cannaone.se/vare-kategori/cbd-olja-sv/Nej de har jag inte testat. Är de nått som läkaren skriver ut om jag frågar? Känns inte bra att käka såhär mycket piller blir ju trött av dom
Nä det visade sig att han var en bedrövlig jordbrukare ?
Efter många och långa turer i smärtvården: cbd-preparat hjälper ca 50 % av de som har smärtor orsakade av skador på och störningar i nervsystemet. För de med andra smärtor är andelen som känner lindring betydligt lägre och (troligen) placebo. Opiater bör aldrig (enligt smärtläkare, tydligen tycker många allmänläkare annorlunda) förskrivas för smärtor som beräknas kvarstå längre än 2-3 veckor då hjärnan snabbt anpassar sig och det krävs högre och högre doser för samma smärtlindring. Om det är frågan om långvarig smärta i muskler och andra mjukdelar så får ca 25 % fullgod smärtlindring av SNRI och ytterligare 50 % viss lindring.![]()
Cannabidiol – CBD
Cannabidiol (CBD) är ett ämne som utvinns från hampa och ämnet finns i två godkända läkemedel i Sverige. Det spekuleras flitigt i diskussionsforum på internet och ibland av företag som säljer CBD om vilka medicinska effekter substansen har. Medicinsk forskning pågår, men CBD har hittills bara...www.lakemedelsverket.se
Japp, så länge det inte är dödsknark-THC i.Är det lagligt då?