Visa din misär!

Visa din misär!
När man fibblar med växelvajern och pratar i telefon och är en klant samtidigt.
IMG_4073.jpeg

Visa din misär!
Jag stack mig på vajern sen. Blod syntes.
Gå i fängelse, gå direkt i fängelse utan att passera gå. ?
Det är inte misär snarare solklart ett fall av det kunde ha varit mycket värre.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Jag stack mig på vajern sen. Blod syntes.
Kan också rekommendera denna.

Visa din misär!
Kan också rekommendera denna.

Mitt i prick, tackar. Noterar att min småstad inte har en vettig LBS som kan förse mig med ersättningsvajer. Osäker på om Clas Ohlsons 170cm Shimano-vajer är lång nog, återkommer eventuellt med svar i mektabbar-tråden.

Visa din misär!
Innan vi ens hann ut i skogen igår halkade jag på skridskobanan strax ovanför stenbron (på väg ut i skiftet), landade med låret på trampan och filén (jag tror att det är filén iallafall, dålig på styckdetaljer på människor) slog i sadeln, och lyckades knäcka växelörat. Lyckligtvis fanns en reserv, och växeln klarade sig, så vi kunde ta oss ut i skogen. Både lår och ryggfilén måste ha slagit ganska djupt, för blåmärkena har inte kommit fram ännu.
1706780951127.png

Visa din misär!
Buu ?
Jaja inga brutna revben, nyckelben eller punkterade lungor…(var redan av cykeln när det hände rentav)

Bilagor

• IMG_4659.jpeg
    IMG_4659.jpeg
    753.2 KB · Besök: 83
Senast ändrad:
Visa din misär!
Hittar inget i TS när bilden ska vara tagen, så det blir en rejält gammal dito.
Hittade den här när jag var hemma hos föräldrarna idag. Gissar att det är tidigt 90-tal.
Körde rätt in i sidan på en ICA-lastbil på väg hem från skolan en vårdag.
Mirakulöst klarade jag mig från det hela med endast ett par skrubbsår:love:
20240406_122045.jpg

Visa din misär!
Var lämnar man in sin dysfunktionella syltrygg? Den verkar vara närmast oanvändbar. Skulle upp och pinka i natt, sträckte mig efter spolknappen och någon stack en kniv i högerfilén
Krya på dig! Varit där och jag har blivit så in i bubblan oanvändbar en längre sträcka. Måste säga att det blivit mer sällsynt efter styrketräning av korsryggen. Peppar, peppar.

Visa din misär!
Krya på dig! Varit där och jag har blivit så in i bubblan oanvändbar en längre sträcka. Måste säga att det blivit mer sällsynt efter styrketräning av korsryggen. Peppar, peppar.
Kör mycket funktionell styrke och rörlighetsträning, främst core för att stärka uppenbart underutvecklade strukturer. Laddar jag lite mera signalerar ryggen med fördröjd verkan. Har jobbat såhär intensivt i ett halvår från instruktioner från kiropraktor, naprapat och fysioterapeut. Det är svårhanterligt, väldigt svårt.

Visa din misär!
Kör mycket funktionell styrke och rörlighetsträning, främst core för att stärka uppenbart underutvecklade strukturer. Laddar jag lite mera signalerar ryggen med fördröjd verkan. Har jobbat såhär intensivt i ett halvår från instruktioner från kiropraktor, naprapat och fysioterapeut. Det är svårhanterligt, väldigt svårt.
Det är väldigt svårt. Och det tar tid. Bakslag kommer som en blixt från klar himmel. När man blir lite positiv, så... Tillbaka till noll (känns det som). Men, det kan ta en jävla tid att bli bättre.

Visa din misär!
144 i topp-puls då jag reser mig efter att ha mätt vilopuls i liggande. Normalt, då jag är frisk, brukar detta värde ligga på ca. 68. Nu, när jag varit sjuk, har värdet legat ca. 10 bpm högre, runt 76. Även vilopulsen i liggande och stående har varit högre än normalt. Har inte tränat på en månad pga ihängande förkylning med hosta. Klockan har indikerat status = sympatisk överträning varje dag de senaste två veckorna. Hyfsat bra sömn i natt. 6,5h utan avbrott. I övrigt rätt ok, men surt med långt träningsuppehåll.

Addendum: Jag skapade för en tid sedan en tråd relaterat till överträning mm, men har inte riktigt haft ork att engagera mig i problemet hittills. Har väl tänkt att det snart går över. Har fokuserat mer på cykelmekande och problem kring det istället. Får hushålla och prioritera v.g. energin. ?
https://happyride.se/forum/threads/sympatisk-oevertraening.3700209/

IMG_3055.JPG

Senast ändrad:
Visa din misär!
Josåatt...
äntligen helg hemma, med roliga planer i sikte.
Trädgårdspyssel med frun, mtb med kompis och avsluta dagen med stt se Civil war på bio med dottern.

Men jag kräks i en hink istället.
(tänker INTE visa bild)

/High on life
Men om man vill pausa i misären kan jag tipsa om detta guldkorn. 25år sen det spelades in.

Visa din misär!
Visar inte en hög med snorpapper. Eller den tischa jag numera snyter mig i (dag två av en mild dödsförkylning). Solen skiner och ögonen tåras (inte av bitterhet utan av en snorfylld tårkanal, misstänker jag).

Visa din misär!
Jag saknar det där trippelgaraget med bra tvättmöjligheter. Men vad gör man inte för sina cyklar? Nöden har ingen lag.

Visa bilaga 697850
Det där har man ju gjort massor av gånger. Minns att min mamma inte var så nöjd...
Idag har jag förmånen att ha tillgång till en trädgårdsslang som jag använder ofta. Noterat att det får drivlinan - kedja, kassett och drev på cykeln att hålla mycket, mycket längre.

Senast ändrad:
Visa din misär!
I april gick växelörat av. Hade tur att det hände när jag rullade typ 5-10 km/h, faktiskt på platt mark, så det var nog bara en tidsfråga innan det hände. Växelörat måste ha långsamt blivit sämre...annars händer inte sånt här. Flera småsmällar? Några rejälare? Jag vet inte...
Växeln, en Shimano 105, blev också tilltygad.
1715167133759.png

Nu har jag ett nytt växelöra, ny kedja, ny kassett, ny växelwire och en ny bakväxel.
38/50 fram om jag minns rätt, och nya kassetten hottades upp från 11/28 till 11/36, är fortfarande 10-delat. Halleluja!
Bakväxeln är en GRX 400.
På bilden nedan ser man också att jag har 37 mm däck, och jag bytte till Schwalbe Marathon Plus från de andra jag hade...som fick pyspunka...och bytte då från 28 mm till 37 mm.
1715167649340.png

Jag är mest glad att växelörat inte gick av när jag rullade i 40 km/h...

Tillbaka
Topp