Visa din misär!

Visa din misär!
Nä, en sista uppdatering innan jag får komma in hos läkaren. Ser ju inte helt mumma ut
Visa bilaga 707903Visa bilaga 707904
Om man (rent thypotetiskt) skulle låta det vara, skulle det fortsätta växa och i så fall hur mkt? Vad händer, mer än att det är obehagligt, om man låter det vara?

(För säkerhets skull: nej, jag propagerar på inget sätt för att man bör låta det vara. Är bara lite nyfiken.)

Visa din misär!
Om man (rent thypotetiskt) skulle låta det vara, skulle det fortsätta växa och i så fall hur mkt? Vad händer, mer än att det är obehagligt, om man låter det vara?

(För säkerhets skull: nej, jag propagerar på inget sätt för att man bör låta det vara. Är bara lite nyfiken.)
Det vetefan, jag lät skiten va för ett antal år sedan och då blev det en så stor svullnad att jag inte kunde röra fingret alls. Inte lika illa nu, men nu hade det blivit rejält inflammerat.
Så fram med skalpellen och pressa ut var o grejer.
Nu ser fingret rejält misshandlat ut och läcker ut sörja.
10 dagar med antibiotika och återbesök om en vecka.

Visa din misär!
Varje gång man kikar in i misärtråden så förundras man över att @Fjärdebrunn fortfarande är vid liv. Du kunde ha en egen välfylld misärtråd känns det som.
Han är en glad amatör... :geek:

Jag ska in och påbörja ett byte av höger handled i slutet av augusti och väntar på en utredning om en gammal hederlig reumatism i båda händerna.

Visa din misär!
Fastnade med foten i en trappa på midsommarafton. Föll framåt och gled på något sätt med ovandelen av foten under mig, ner för trappan. Skrapsår lite överallt men inget verkar brutet, men en gnutta stukat. Ovanligt ont ovanligt länge.
IMG_5642.jpeg

Senast ändrad:
Visa din misär!
Det vetefan, jag lät skiten va för ett antal år sedan och då blev det en så stor svullnad att jag inte kunde röra fingret alls. Inte lika illa nu, men nu hade det blivit rejält inflammerat.
Så fram med skalpellen och pressa ut var o grejer.
Nu ser fingret rejält misshandlat ut och läcker ut sörja.
10 dagar med antibiotika och återbesök om en vecka.
Är det inte att det i det långa loppet sätter sig och inflamerar leden då?
Jag hade en kollega som hade en liknande grej (inflammerat nagelband) som blev riktigt illa. Han tänkte att det läker av sig själv men inflammationen satte sig i leden, med feber och en akut operation och sköljning av leden som resultat.

Visa din misär!
Är det inte att det i det långa loppet sätter sig och inflamerar leden då?
Jag hade en kollega som hade en liknande grej (inflammerat nagelband) som blev riktigt illa. Han tänkte att det läker av sig själv men inflammationen satte sig i leden, med feber och en akut operation och sköljning av leden som resultat.
Så är det nog, och jag är en sån som alltid väntar för länge.

Visa din misär!
Har flera i min bekantskapskrets som tror sig ha åkt på den de senaste veckorna.
Har ägnat mig i snart två fina veckor och midsommarhelgen med att försöka sova - ungefär jämt fördelat tiden mellan soffan och sängen. Hosta, halsont, snorigt och huvudvärk. Riktigt seg. Jag tänker som vanligt positivt - och är lycklig över vetskapen om att det kunde ha varit betydligt mycket värre. Det var en redig lögn! Jag är sjukt missnöjd!

1719424322809.png

Visa din misär!
Har ägnat mig i snart två fina veckor och midsommarhelgen med att försöka sova - ungefär jämt fördelat tiden mellan soffan och sängen. Hosta, halsont, snorigt och huvudvärk. Riktigt seg. Jag tänker som vanligt positivt - och är lycklig över vetskapen om att det kunde ha varit betydligt mycket värre. Det var en redig lögn! Jag är sjukt missnöjd!

Visa bilaga 707959

Visa bilaga 707959
Ta ett test, tydligen rasslar det till på IVA igen.

Visa din misär!
ny på elväxlar och tänkte att en laddning lär väl hålla rätt länge, den höll helt ok ändå men inte länge nog, slut på batteri med en för lätt växel gjorde turen hem rätt dryg med 12 km där utväxlingen endast passade uppför

Visa din misär!

Visa bilaga 707959
Plötsligt händer det efter 12 tuffa dagar och nätter! Cyklade en grussväng igår. Det gick trögt. Cyklade en ny grusrunda idag med ex-proffs och andra vassa kompisar. Gick mycket bättre. Höjde snittfarten med fem km/h.

Senast ändrad:
Visa din misär!

Visa bilaga 707959
Jag hade samma symtom, fast jag lät även som Barry white. Tog 1,5 vecka innan det släppte, sen åkte frugan på samma resa...

Visa din misär!
Skit att den där covid-grejen inte kan sluta trenda. TROR jag åkte på det i vintras. Var hängig i olika stadier i ca 1 mån trots 5 sprutor. Det kan man väl ta men under ca 5 dagar hade jag ganska ordentlig yrsel vilket var obehagligt. Den yrseln kommer tillbaka fortfarande då o då, ca 5 min i taget vilket ju gör en lite orolig.

Hade en kompis som oxå drabbades av yrsel (innan covid) och det var tydligen en hjärntumör vilket inte slutade väl, så jag tänker på det hela tiden.

Men jag gjorde en företagshälsovårdskontroll förra veckan o resultatet visade ok på alla värden så jag gissar att det bara är att rida ut yrsleriet.

Visa din misär!
Skit att den där covid-grejen inte kan sluta trenda. TROR jag åkte på det i vintras. Var hängig i olika stadier i ca 1 mån trots 5 sprutor. Det kan man väl ta men under ca 5 dagar hade jag ganska ordentlig yrsel vilket var obehagligt. Den yrseln kommer tillbaka fortfarande då o då, ca 5 min i taget vilket ju gör en lite orolig.

Hade en kompis som oxå drabbades av yrsel (innan covid) och det var tydligen en hjärntumör vilket inte slutade väl, så jag tänker på det hela tiden.

Men jag gjorde en företagshälsovårdskontroll förra veckan o resultatet visade ok på alla värden så jag gissar att det bara är att rida ut yrsleriet.
Se till att röntga skallen också för säkerhets skull. Om det skulle vara en tumör så vill du hitta den så fort som möjligt.

Visa din misär!

Jag hade liknande problem. Det visade sig var kristallsjuka.
Fick behandling på Huddinge och nu är det i princip borta.

Visa din misär!
Om Sahlgrenska var första boken på min missärsaga så kan man jämföra den med hobbitar som odlar potatis och dricker öl i solskenet.
Vilket fantastiskt ställe, är överväldigad över servicen och hur mycket alla brydde sig.

Bok två handlar om Frodo som staplar runt ensam i Mordor och har tappat bort ringen.
Liggande transport upp till Stockholm, bortglömd på en naken brits hela natten, 8 jävla timmar och 5 larm tills jag fick mina väl dokumenterade smärtstillande.
Har aldrig var så nära på att ge upp av smärts. Hur man nu gör det.

Sista boken var en mer peppande kamp.
Dagspass på Stockholmssjukhuset, helt annan personal, snabbt avklaradnde av åtgärder och hemfärd till eftermiddagskaffet.

Nu har jag en fantastiskt stel korsett över sommaren, som förhoppningsvis ska hjälpa en ryggkota läka ihop utan behov av titanskruv

Visa din misär!
Om Sahlgrenska var första boken på min missärsaga så kan man jämföra den med hobbitar som odlar potatis och dricker öl i solskenet.
Vilket fantastiskt ställe, är överväldigad över servicen och hur mycket alla brydde sig.

Bok två handlar om Frodo som staplar runt ensam i Mordor och har tappat bort ringen.
Liggande transport upp till Stockholm, bortglömd på en naken brits hela natten, 8 jävla timmar och 5 larm tills jag fick mina väl dokumenterade smärtstillande.

Dagspass på Stockholmssjukhuset, helt annan personal, snabbt avklaradnde av åtgärder och hemfärd till eftermiddagskaffet.

Nu har jag en fantastiskt stel korsett över sommaren, som förhoppningsvis ska hjälpa en ryggkota läka ihop utan behov av titanskruv
Krya på dig!

Visa din misär!

Usch, trist(™).
Vad hände? Ryggskydd ja/nej? hade det gjort skillnad NA/ja/nej?

Tillbaka
Topp