Visa din Miyata!
Sicket fôlk!Av någon anledning kommer jag osökt att tänka på den här:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sicket fôlk!Av någon anledning kommer jag osökt att tänka på den här:
Och så var det bara mixten kvar. Kul, nu får våra medberoende träda fram om och när de känner sig beredda.Nu är grannens båda TI6000 och Nishiki-mixten till salu. Skicka PM med bud om någon är intresserad.
Edit: Båda TI6000 var visst 54 cm (DuraAce växlar, Shimano 600 vevar, DA-bromsar på den ena och RX100 på den andra, Flite TI/Kevlar på den ena och vanlig Flite på den andra) och mixten är 52 cm (Shimano 600 Arabesque växlar och DiaCompe bromsar).
TI:n med kolstolpe var lös liksom alu-stolpen på mixten. På TI:n med alu-stolpe kärvade bulten med jag skulle gissa att stolpen är lös.
Wow, det är ju för höge, jag menar HÖGE, farao en 24,5:a!!!Den här har ju något!
Rött med ljusa däcksidor är jäkligt snyggtNu är 16.5:an tillräckligt klar att jag vågar visa upp den. Klassiskt atb-stuk, med inslag av: ”bara för att jag kan”. Den devisen yttrar sig bland annat i form av vajerhöljen i 4 olika färger, rödlackad styrstam, hemmabyggt rack och 8-delad kassett på 7-delad body. Om allt detta blev snyggt kan diskuteras, men det är åtminstone en aning eget, vilket är det som räknas. Styrstammen blev dock så ful att jag åtminstone överväger att strippa den tillbaka till rå aluminium.
Visa bilaga 765388Visa bilaga 765389Visa bilaga 765392
Visa bilaga 765391Visa bilaga 765390Visa bilaga 765393
Och ja, den har trevlig karakteristik på bakhjulet, med lite mer övning kommer det nog gå att bunnyhopa den okej också:
Visa bilaga 765385Visa bilaga 765384Visa bilaga 765387
Visa bilaga 765396
Visa bilaga 765386
Känns som en mysig cykel det här, jag är nöjd
Radialekrat är ju förjäkla snyggt!I väntan på framgaffeln så skodde jag mavicfälgarna med Billy Bonkers! Metallic bokstäver är nytt, bling!Visa bilaga 765840
Det skämmer verkligen inteRadialekrat är ju förjäkla snyggt!
Ser det är 32 blir snyggare än Kors lagda som får gles utseende trode först var 36 såg tätt ut blev optisk lurad.Det skämmer verkligen inte![]()
En ny sportis?
Stämmer braEn ny sportis?
GrattisStämmer braHar inte sett den med egna ögon än men brorsan sa att den såg fin ut.
TackarGrattis![]()
Är väl instegsmodellen från den tiden. Men går ju att köra på devisen att om de funkar är de bra, om de inte funkar är de dåliga.Hur är originalväxlarna på denna? Billigt skräp eller okej?
Visa bilaga 765942
Behåll och köp även den andra. Njut av två från ett par av de roligaste märkena från -90 taletSådär
Då får väl åtminstone version 1.0 anses vara klar.
Vad blev det då?
Kvar att göra då?
- Miyata Valley Runner 18,5 ram i nyskick
- 1X9 drivlina från Cues
- Hjul bestående av DT Hugi 240 och DT fälg
- Billy Bonkers 26*2,15
- Deore V-bromsar med nya handtag
- Original Avocet sadel i nyskick
- Nytt vevlager
- Nya wires och höljen
- Rengjord och smörjt styrlager
Jag vill gärna göra något åt cockpit, få den lite modernare med bredare styre och A-head adapter för fetare uttryck
En framkorg eller rack
Nya pedaler
Sen är ju dilemmat, den är nåååågot lite för liten. Jag har hittat en Cannondale M700 i fint skick i min storlek och färgen Mango.
Ska man flytta över alla komponenter från denna? Och låta någon här får bygga nytt med den fina miyata ramen?
Eller ska jag njuta av den här trots allt? Men ändå köpa. Cannondalek och bygga upp den med andra komponenter.
Ja det är så sant. Blir nog byte oavsett men de kan ev hamna på en annan cykel.Är väl instegsmodellen från den tiden. Men går ju att köra på devisen att om de funkar är de bra, om de inte funkar är de dåliga.
För vanlig gubbacykling är de riktigt bra.Hur är originalväxlarna på denna? Billigt skräp eller okej?
Visa bilaga 765942
Det är ju precis vad jag sysslar medFör vanlig gubbacykling är de riktigt bra.
Eller är det så att sadeln sitter fast…?Någon som har en QR för sadel stolpen till övers för min Valley? Insåg att den var trasig och funkar väääldigt sporadiskt
PM!Källare och cykel finns i Örnsköldsvik
Tur! Men strunta i snabbkopplingen och sätt en bult, om du inte kör skog med hojen vill säga..?Nej då den rör sig så enkelt så. Är själva plasthylsan kring qr som spruckit så den hoppar ur så att säga när man spänner
Ja det är ju såklart ett alternativ.Tur! Men strunta i snabbkopplingen och sätt en bult, om du inte kör skog med hojen vill säga..?
Mindre stöldrisk också (”stöld” som i ”jävlas med ägare av gammal cykel” snarare än stöld för ekonomisk vinning).Ja det är ju såklart ett alternativ.
Provade Ventura den fungerar inte orginal utan modifiera fungerar men lite väl slack på minsta är inte riktigt på fästöra fjäder kraft hela vägen vrid styrka skall vara anpassad till andra fjäder vrid styrka där har Shimano lyckats bra inte lätt kopiara för venture misslyckas där.Hur är originalväxlarna på denna? Billigt skräp eller okej?
Visa bilaga 765942
Fantastiskt fint
Ser verkligen myspysigt ut.
Förstår att man kan tro att allt är väldigt prydligt när man har vita golv hemmaMiyatalabbet. Har du vit rock på dig när du mekar?
Vi får se om det håller hela vägenSer verkligen myspysigt ut.
Den där kommer bli den nya Sensei Miyata när den är klar.
Din blåvita får kliva ner från tronen.
Hehe. Så här långt ser det ut att kunna gå hela vägen.Vi får se om det håller hela vägen
Men visst vore det kul att drämma till med en ny ”benchmark”
Du, nu får du leta Valley eller Skyrunner carbonHehe. Så här långt ser det ut att kunna gå hela vägen.
Mitt försök att matcha har strandat. Hon jag känner som kan gravera vägrade att gravera eltejp så det liknar kolfiber....![]()
Har lovat mig mig själv att inte släpa hem nån mer gammal 26:a men snubblar man över en så.......Du, nu får du leta Valley eller Skyrunner carbon![]()
Alla säger så under en period. Man förhandlar med sig själv, rycker blad från prästkragar, skall jag, skall jag inte!? Men till slut är det inte lönt att streta emot. Det är bara att låta det japanska cyklarna ta över ditt liv, ditt garage, din plånbok… och för vissa säker ännu merHar lovat mig mig själv att inte släpa hem nån mer gammal 26:a men snubblar man över en så.......