D
Deleted member 77490
Guest
Visa din Miyata!
Gört! Det skulle vara en välgärning.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Gört! Det skulle vara en välgärning.
Dessutom är det lite ljug - egentligen var det Valley Runnern som var min favorit.. ?Haha, ska bli intressant att se vad för pris säljaren tänker sig - om du nu får tag på hen. Du lägger ju ribban högt :)
Tänker att det är bättre att lägga ribban högt än att framstå som helt sinnessjuk. ”Hej! Jag vill köpa din cykel. Mvh.”
Frågan är vad jag kan tänka mig att betala. Mellan 300 och 500 kronor känns vettigt va?
Sådana ser dom ut. Behöver bara något som stoppar bra och inte kostar skjortan. Bling behövs inte med den dräkten?Vad är det för bromsar som sitter på nu, och vad vill du uppnå med bytet? Hålla dig till original eller få bäst bromsverkan per krona eller mest bling på stan?
Edit: detta kan bli du!
Visa bilaga 536988
Det där är min ungdom!!!Visa bilaga 537034
Sådana ser dom ut. Behöver bara något som stoppar bra och inte kostar skjortan. Bling behövs inte med den dräkten?
Visa bilaga 537031
Tänker samma. Jag tänkte ha den själv i s f. Är 175.Får du den för 500 och ramen är intakt så har du anledning att vara nöjd tycker jag. Med det sagt är det en liten ram, vilken längd har den tänkta cyklisten?
Överlag tycker jag att många här i tråden är lite... hrm... ekonomiska när det kommer till gamla pärlor. I ena andetaget höjer man Miyata till skyarna, för att i nästa prata om ocker så fort det handlar om mer än några hundralappar för en funktionsduglig cykel.
Tänker samma. Jag tänkte ha den själv i s f. Är 175.
Min Miyata nr. 2 är precis en sådan, i den storleken. Den är inte så liten ändå, bara att hissa upp sadeln så funkar den fint för mig som är 180.Tänker samma. Jag tänkte ha den själv i s f. Är 175.
Ja, cantibromsars (o)förträfflighet debatteras redan i ett antal trådar på happy. Själv tycker jag det är enklare att få till hygglig bromsverkan med v-bromsar, men ett par dugligt inställda cantis funkar också. Köp ett par nya belägg och kanske en kortare y-link-grej så ska det nog gå fint. Om du byter till v-bromsar så måste du även byta bromshandtag.Sådana ser dom ut. Behöver bara något som stoppar bra och inte kostar skjortan. Bling behövs inte med den dräkten?
Samma här - ett riktigt jävla skitväder. Passade på att tvätta min daily driver men tog inga kort.Regar och blåser här idag så fint väder för en liten cykeltur, en femmilare på blandade vägar och ovägar. Miyata SixTen i nyservat skick med nya skumgummigrepp:
![]()
![]()
![]()
![]()
Skitväder? Jag tyckte det var milt och behagligt, lagom uppiggande och kläder torkar :)Samma här - ett riktigt jävla skitväder. Passade på att tvätta min daily driver men tog inga kort.
Var bor du? ?Skitväder? Jag tyckte det var milt och behagligt, lagom uppiggande och kläder torkar :)
Samma här - ett riktigt jävla skitväder. Passade på att tvätta min daily driver men tog inga kort.
Ah, här på Västkusten är det Hades vädermässigt. Slask, is, regn och blåst.Rullmotståndet minskar vid regn, fast inte på leriga grusvägar förstås, och det gör det trevligt att cykla tycker jag.
Varför inte liksom? Ser mysigt ut (på riktigt).Regar och blåser här idag så fint väder för en liten cykeltur, en femmilare på blandade vägar och ovägar. Miyata SixTen i nyservat skick med nya skumgummigrepp:
![]()
![]()
![]()
![]()
Vad tror ni det är för storlek och vilken längd matchar den. Ja, jag vet att cykeln inte är helt gratis men om löftet att den bara rullat från butiken och in i källaren stämmer så ...
20,5", tror det är samma ram som Miyata TrailRunner -90, du hittar geometrin i katalogenVad tror ni det är för storlek och vilken längd matchar den. Ja, jag vet att cykeln inte är helt gratis men om löftet att den bara rullat från butiken och in i källaren stämmer så ...
Vad har du för beninnerlängd då? Jag funderar fortfarande på om en sån där enorm 63:a kan funka för mina 185 cm med 89 cm beninnerlängd. Enligt katalogen är topprör samma längd på 60 och 63:an.Jag har tidigare inte riktigt kommit överens med min SixTen, den har känts för stor och bytet till en kortare styrstam blev inte helt lyckat, styrkänslan blev sämre och cykeln kändes också stötigare fram även om körställningen blev bättre. Det jag gjorde nu var att ändra tillbaka till den gamla längre styrstammen men bytte istället sadelstolpen till en med mindre offset och flyttade fram sadeln. Och nu släppte det, allting kändes rätt i körställningen och den styr precis som jag vill, körde i nära 40 km/h (38 för att vara exakt) i en nedförsbacke på en slingrig och slirig grusväg och det kändes knappt ens särskilt fort. Gillar också den stora ramen, tror inte ens att jag skulle vilja byta till en storlek mindre längre.
Ser väl ut att vara 20,5”, borde passa någon runt 180-190. Sen har vi väl tidigare konstaterat att den har en styrstam som inte är original?Vad tror ni det är för storlek och vilken längd matchar den. Ja, jag vet att cykeln inte är helt gratis men om löftet att den bara rullat från butiken och in i källaren stämmer så ...
En 63:a kan nog funka riktigt bra. Jag är 180 cm med 88 cm beninnerlängd och min 60 cm är lagom hög (tom. lite marginal) men en gnutta för lång.Vad har du för beninnerlängd då? Jag funderar fortfarande på om en sån där enorm 63:a kan funka för mina 185 cm med 89 cm beninnerlängd. Enligt katalogen är topprör samma längd på 60 och 63:an.
Överkant på överrör är 90,5 cm över mark och jag har ungefär 2 cm tillgodo om jag står i strumplästen. Men min ram är 26" (66 cm).Vad har du för beninnerlängd då? Jag funderar fortfarande på om en sån där enorm 63:a kan funka för mina 185 cm med 89 cm beninnerlängd. Enligt katalogen är topprör samma längd på 60 och 63:an.
Dessa stoppar min Elevation 2000.. rejält!?fint skick på din!Visa bilaga 537034
Sådana ser dom ut. Behöver bara något som stoppar bra och inte kostar skjortan. Bling behövs inte med den dräkten?
Visa bilaga 537031
Den är snart din?Path Runnern jag postade en bild på står utanför ett HSB-hus alldeles intill vårt område. Kollade med en kompis som bor i brf:en och de hade tydligen efterlyst ägarna till alla de där cyklarna för flera månader sedan.
Tar du alla fyra? ;)Path Runnern jag postade en bild på står utanför ett HSB-hus alldeles intill vårt område. Kollade med en kompis som bor i brf:en och de hade tydligen efterlyst ägarna till alla de där cyklarna för flera månader sedan.
Frågan är hur man ska göra? Hade inte huset legat så nära hade jag bara klippt låset och tagit med mig hojen hem. Risken är att brf:en inte vet hur de ska bete sig och så kommer det en container en dag…Den är snart din?
Gången är tror jag att BRF kontaktar polisen, märker cyklarna med lappar och sedan förvarar dem ett visst antal månader. Om inte ägarna hört av sig tillhör cyklarna sen föreningen.Frågan är hur man ska göra? Hade inte huset legat så nära hade jag bara klippt låset och tagit med mig hojen hem. Risken är att brf:en inte vet hur de ska bete sig och så kommer det en container en dag…
Jag får väl kontakta styrelsen…
Frågan är hur man ska göra? Hade inte huset legat så nära hade jag bara klippt låset och tagit med mig hojen hem. Risken är att brf:en inte vet hur de ska bete sig och så kommer det en container en dag…
Jag får väl kontakta styrelsen…
Tre månader är det, tror jag. Men jag vet redan nu att det är kört att få loss hojen om man ska gå den officiella vägen. Har själv suttit i HSB-förenings styrelse och det blir alltid en otrolig diskussion om vad som är ”rätt” att göra. Vissa kör typ FB-auktioner på kvarglömda cyklar, vissa skänker dem till halvskumma loppisar o s v.Gången är tror jag att BRF kontaktar polisen, märker cyklarna med lappar och sedan förvarar dem ett visst antal månader. Om inte ägarna hört av sig tillhör cyklarna sen föreningen.
Jag tycker det är tvunget att göra det enligt regelboken. Att riskera åka dit för cykelstöld, som är ett mycket allvarligt brott (fråga på forumet) är inte ens en Miyata värd.Tre månader är det, tror jag. Men jag vet redan nu att det är kört att få loss hojen om man ska gå den officiella vägen. Har själv suttit i HSB-förenings styrelse och det blir alltid en otrolig diskussion om vad som är ”rätt” att göra. Vissa kör typ FB-auktioner på kvarglömda cyklar, vissa skänker dem till halvskumma loppisar o s v.
Ja, jag kommer ju inte bara gå och ta den givetvis! Men skulle styrelsen säga att det är ok så är det en annan sak, tänker jag.Jag tycker det är tvunget att göra det enligt regelboken. Att riskera åka dit för cykelstöld, som är ett mycket allvarligt brott (fråga på forumet) är inte ens en Miyata värd.
Bra idé. Jag föreslår detta.Finns ju inget som hindrar att du ber din kompis säga att du kan sköta förvaltningen så att säga. De är nog glada att slippa.
Lappar, polisen, tre månader verkar vara praxis i alla fall.
När en bostadsrättsförening ska rensa cyklar
När får en bostadsrättsförening forsla bort cyklar? Får föreningen lägga beslag på en cykel utan att meddela ägaren?www.familjensjurist.se
Greg Herbold pinar sig på en ngt liten ram?har körde oftast på 20,5or.Vad är det för bromsar som sitter på nu, och vad vill du uppnå med bytet? Hålla dig till original eller få bäst bromsverkan per krona eller mest bling på stan?
Edit: detta kan bli du!
Visa bilaga 536988