Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
IBC-Classic-Bike-2022-KogaMiyataTieBreaker-Cassette.jpeg
IBC-Classic-Bike-2022-KogaMiyataTieBreaker-M650.jpeg

Så blev resultatet av gårdagens mek av cantisar och kassett, drygt 200g lättare men mer viktigt: mycket snyggare!

På kassetten plockade jag av minsta drevet så den har 13-30 utan större gap, stora drevet fram är 48t så för min kondition behöver jag inte högre växlar. Växlar för övrigt rent, ska beställa en silvrig 8-spd kedja nu.

Straddlewiren kan jag korta för att få mer power, får göra det när jag byter handtagen.

Visa din Miyata!
Visa bilaga 586393Visa bilaga 586395

Så blev resultatet av gårdagens mek av cantisar och kassett, drygt 200g lättare men mer viktigt: mycket snyggare!

På kassetten plockade jag av minsta drevet så den har 13-30 utan större gap, stora drevet fram är 48t så för min kondition behöver jag inte högre växlar. Växlar för övrigt rent, ska beställa en silvrig 8-spd kedja nu.

Straddlewiren kan jag korta för att få mer power, får göra det när jag byter handtagen.
Snyggt!
Vad gör skruven snett ovanför hjulmuttern eller vad vi nu kallar det på första bilden?

Visa din Miyata!
Det pågår en årlig typ av Beauty Pageant på det största tyska cykelnörderiforumet:

Även om min hoj är i projektfas så kommer jag att anmäla den, behöver nu en pre-screening från er med feedback om vilken bild blir bäst.

Alt. 1 "Copper Wall":

IBC-Classic-Bike-2022-KogaMiyataTieBreaker-CopperWall-DS.jpeg

Alt. 2: "Gray Wall"

IBC-Classic-Bike-2022-KogaMiyataTieBreaker-GrayWall-DS.jpeg

Alt. 3: "Red Wall":

IBC-Classic-Bike-2022-KogaMiyataTieBreaker-RedWall-DS.jpeg

Alt. 4: "Old Wall"

IBC-Classic-Bike-2022-KogaMiyataTieBreaker-OldWall-DS.jpeg

Det ska vara både DS och NDS så jag kan också mixa bakgrunder med 2 bilder...vad tror ni?

Visa din Miyata!
Det pågår en årlig typ av Beauty Pageant på det största tyska cykelnörderiforumet:

Även om min hoj är i projektfas så kommer jag att anmäla den, behöver nu en pre-screening från er med feedback om vilken bild blir bäst.

Alt. 1 "Copper Wall":

Visa bilaga 586396

Visa bilaga 586397

Visa bilaga 586399

Visa bilaga 586398

Det ska vara både DS och NDS så jag kan också mixa bakgrunder med 2 bilder...vad tror ni?
Alt 2. Bra fokus på cykeln och färgerna kommer fram.

Visa din Miyata!

Alt. 1 "Copper Wall":

Visa bilaga 586396

Visa bilaga 586397

Visa bilaga 586399

Visa bilaga 586398

1 och 4!
Men det är inte sjysst mot övriga tävlande att sladda in från vänster sådär och vinna hela kalaset.

Visa din Miyata!

Alt. 1 "Copper Wall":

Visa bilaga 586396

Visa bilaga 586397

Visa bilaga 586399

Visa bilaga 586398

Tänkte också 1 och 4 först, men håller med om att cykeln ser bäst ut på 2.

Visa din Miyata!
Jag var för långsam med denna ramen. Annan Miyata-tråd-kändis norpade den före mig, och sen hade han mage att dyka upp och cykla en tur med mig och ett gäng andra Miyata-cyklister under dagen. Vågat!?
Ja det är verkligen tufft klimat här, den där 1000 som Peth länka försvann också på en kvart, den hade jag varit sugen på.. Nu fick jag inte den, så till något annat, har någon en 1" gaffel som kan passa en 1988 Valley Runner, 21", nyinköpt btw.. :)

Visa din Miyata!
Ja det är verkligen tufft klimat här, den där 1000 som Peth länka försvann också på en kvart, den hade jag varit sugen på.. Nu fick jag inte den, så till något annat, har någon en 1" gaffel som kan passa en 1988 Valley Runner, 21", nyinköpt btw.. :)

1”-gaffel kan kanske bli lite vanskligt, men det är klart att det finns. Jag gissar att t ex Velo Orange kan ha nya för gängade lager. Moderna 1 1/8” för Ahead finns det väl relativt gott om?

Visa din Miyata!
Jag råkar kanske ha en sådan... Ödets ironi!?

Skämt åsido så måste jag fundera ett varv vara. Den hör till min blåa Specialized där Surly-gaffeln jag köpte av dig sitter idag. Tror aldrig jag kommer behöva den igen, men måste som sagt fundera över det ett slag.

Eftersom du och jag bara konstant byter, köper eller snor saker av varandra så kan vi väl nästan bara säga att allt ditt är mitt och vice versa, så hade livet blivet mycket enklare.?

Visa din Miyata!
Vad gör man när man redan har tryckt älska-gilla en gång och vill gilla en gång till? Grymt fin tur vad det verkar!

Trösta dig med att tusingen var alldeles för liten för dig. Och din 3X är kattens pyjamas, kör den som om det vore din sista dag på jorden så kommer det en ny tusing innan du hinner säga trippelreducerat räffelkrommolybdenstål.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Vad gör man när man redan har tryckt älska-gilla en gång och vill gilla en gång till? Grymt fin tur vad det verkar!

Trösta dig med att tusingen var alldeles för liten för dig. Och din 3X är kattens pyjamas, kör den som om det vore din sista dag på jorden så kommer det en ny tusing innan du hinner säga trippelreducerat räffeljrommolybdenstål.
@Moses95 körde just som att det var den sista dagen i livet! Jag ska inte outa för mycket, men jag kan säga att asfalten i Floda nu är krasch-testad...?

Visa din Miyata!
@Moses95 körde just som att det var den sista dagen i livet! Jag ska inte outa för mycket, men jag kan säga att asfalten i Floda nu är krasch-testad...?
VA???!!! Hur gick det med cykeln?

Tack som frågar, i stigande ont-skala så armbåge, höft, dyrgrip till styrlinda och vänstra bromsreglage fick sig repor. Bild för skadereferens.

Glöm ej, coola kids kan aldrig dö!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    475 KB · Besök: 35
Visa din Miyata!
Gillar 4an bäst, den grå ser så tysk ut?
Kanske funkar för målgruppen då...

Nu har jag iallafall postat mitt bidrag:

Low-Res är inte från mig utan de har det som regel för den första poseringen.

Visa din Miyata!
Trösta dig med att tusingen var alldeles för liten för dig. Och din 3X är kattens pyjamas, kör den som om det vore din sista dag på jorden så kommer det en ny tusing innan du hinner säga trippelreducerat räffeljrommolybdenstål.
Här händer massor bara man är borta en dag eller två. Vad var det för Tusing?

Edit. Det finns en Tusing på Blocket i Älvsborg, har legat ute ett tag så kanske det finns möjlighet att förhandla om priset. Frågade säljaren och storleken är 58 cc.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!

Edit. Det finns en Tusing på Blocket i Älvsborg, har legat ute ett tag så kanske det finns möjlighet att förhandla om priset. Frågade säljaren och storleken är 58 cc.
En tusing i Mölndal låg ute på Blocket ungefär en kvart imorse. Ingen här som norpade den, såvitt jag vet.

Visa din Miyata!

En tusing i Mölndal låg ute på Blocket ungefär en kvart imorse. Ingen här som norpade den, såvitt jag vet.
Länka gärna. Bor i älvsborg och kan vara bulvan
Det är onekligen spridning på priserna.
För ett tag sedan så låg det väl ute en 1000 för 15 000 kr vill jag minnas, sedan femtusentusingen i Älvsborg ovan och nu femtonhundringstusingen i morse som gick ”som en Miyata på blocket” som talesättet lyder (Ordspråksboken 8:3-16). Vidare en 3X som erbjuds den hugade spekulanten för blott 8 000 kr och sen alla modeller mellan himmel och jord som säljs för priser mellan himmel och helvete.

Vad som möjligen förvånar ännu mer än säljarnas nästan rörande förhoppningar (en one hundred för 3 500 kr och en annan för 3 200 kr, c’mon ge mig ett bryt) är att 18,5” SportRunnern i Gamlestaden fortfarande ligger kvar. För 850 kr är den ett klipp och en slumrande sanndröm för modige män mellan 165 och 177,3 cm.

Visa din Miyata!
För ett tag sedan så låg det väl ute en 1000 för 15 000 kr vill jag minnas, sedan femtusentusingen i Älvsborg ovan och nu femtonhundringstusingen i morse som gick ”som en Miyata på blocket” som talesättet lyder (Ordspråksboken 8:3-16). Vidare en 3X som erbjuds den hugade spekulanten för blott 8 000 kr och sen alla modeller mellan himmel och jord som säljs för priser mellan himmel och helvete.

Vad som möjligen förvånar ännu mer än säljarnas nästan rörande förhoppningar (en one hundred för 3 500 kr och en annan för 3 200 kr, c’mon ge mig ett bryt) är att 18,5” SportRunnern i Gamlestaden fortfarande ligger kvar. För 850 kr är den ett klipp och en slumrande sanndröm för modige män mellan 165 och 177,3 cm.
Hade jag inte redan haft Elevationen (behöver den ett nytt namn? Inte då ?) så hade jag gladeligt plockat den i Gamlestaden.

Visa din Miyata!

Frågan är vad som är ett rimligt pris, för en 1000/610/3X/Runner? Tusingen för 1500 kr gick så snabbt att den nästan självklart kan sägas såldes till underpris. Skicket och komponenterna avgör förstås, den fina Koga-Miyata Randonneuren som gick för 3900 kr på Tradera tyckte jag också var ett riktigt fynd och hade nog själv köpt om den bara varit en storlek större men då är det XT/LX rakt igenom så cykeln är nästan färdig även för någon med höga krav, Med enkla komponenter fast fin ram blir det ju mest ramen man betalar för.

Visa din Miyata!
Vänner!

Efter att länge ha lurkat här tråden kan jag nu sälla mig till skaran av stolta Miyataägare. Flera av er har jag redan sett eller tjinxat på hos Anders. Tack vare en kombination av tur, slump och viss övertalningsförmåga är jag nämligen nybliven ägare till den tusing som såldes i mölndal igår. Har inte hunnit ta några bra bilder men här kommer lite mer info om ni är intresserade:

Ramen är tillverkad 1990 med svenska jubileumsdekaler (Miyata 100 år). Storlek 60. Full Deore XT grupp förutom cockpit: Dura Ace växelreglage och 600 bromshandtag monterade på Sakae randostyre. XT-naven rullar bra och är ekrade på stabila Wolber M59 fälgar.

Ser fram emot att delta mer aktivt i tråden och kanske hänga med på en runda fram över om jag får.

Visa din Miyata!
Vänner!

Efter att länge ha lurkat här tråden kan jag nu sälla mig till skaran av stolta Miyataägare. Flera av er har jag redan sett eller tjinxat på hos Anders. Tack vare en kombination av tur, slump och viss övertalningsförmåga är jag nämligen nybliven ägare till den tusing som såldes i mölndal igår. Har inte hunnit ta några bra bilder men här kommer lite mer info om ni är intresserade:

Ramen är tillverkad 1990 med svenska jubileumsdekaler (Miyata 100 år). Storlek 60. Full Deore XT grupp förutom cockpit: Dura Ace växelreglage och 600 bromshandtag monterade på Sakae randostyre. XT-naven rullar bra och är ekrade på stabila Wolber M59 fälgar.

Ser fram emot att delta mer aktivt i tråden och kanske hänga med på en runda fram över om jag får.
Dekalerna har suttit på alla Miyator jag har haft, från 1990 till 1994, så gå inte på dem för att åldersbestämma cykeln bara. Välkommen!

Tillbaka
Topp