Visa din Miyata!
Antingen det eller ha ett ohyggligt taskigt sinne för sparsamhet. Å andra sidan också en välutvecklad förmåga att värdesätta en cykeltur under körsbärsblommorna.Jag noterar att @LWB måste vara ohyggligt välbetald!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Antingen det eller ha ett ohyggligt taskigt sinne för sparsamhet. Å andra sidan också en välutvecklad förmåga att värdesätta en cykeltur under körsbärsblommorna.Jag noterar att @LWB måste vara ohyggligt välbetald!
Antingen det eller ha ett ohyggligt taskigt sinne för sparsamhet. Å andra sidan också en välutvecklad förmåga att värdesätta en cykeltur under körsbärsblommorna.
Det är därför det finns SMS-LÅN!Jag hade inte haft råd med alla prylar även om jag försakat sparandet! ?
Duktigt avundsjuk på den med!Vad tror ni om mitt nya ?️ arrangemang inför konventet 2023? OT om något ??
Visa bilaga 618175
Det är en Buzzzzz? ?Vad tror ni om mitt nya ?️ arrangemang inför konventet 2023? OT om något ??
Visa bilaga 618175
Drömmen!Vad tror ni om mitt nya ?️ arrangemang inför konventet 2023? OT om något ??
Visa bilaga 618175
Va inte det! Du kan får testköra?Duktigt avundsjuk på den med!
Det är en Buzz?Det är en Buzzzzz? ?
Jag ser fram mot en löpande recension. ?Det är en Buzz?
Det är därför det finns SMS-LÅN!
Det kan jag lösa ?Jag ser fram mot en löpande recension. ?
Testköra 3 veckor i i juni? Deal! ;)Va inte det! Du kan får testköra?
Imponerande hastighet!
Gissar på 20,5”. Lagom för ca 170-180,32 cm Miyatacyklist. Skynda att fynda, grymt pris!Visa bilaga 618244
Billig valley runner i Mölnlycke, någon? Vilken storlek skulle det kunna vara?
Jag är som vanligt för lång med andra ord. ?Gissar på 20,5”. Lagom för ca 170-180,32 cm Miyatacyklist. Skynda att fynda, grymt pris!
Testköra, inte långtidslåna???Testköra 3 veckor i i juni? Deal! ;)
Imponerande hastighet!
Hur lång är du och vad har du för pbh?Jag är som vanligt för lång med andra ord. ?
Jag är 187 cm lång en bra dag. Pbh har jag inte koll på, vad är det?Hur lång är du och vad har du för pbh?
Med längre stam och bockstyre så funkar säkert 180+!
Gissar på 20,5”. Lagom för ca 170-180,32 cm Miyatacyklist. Skynda att fynda, grymt pris!
Hmm, ny modell på underbleck? ?
”Behöva” har vi nog alla passerat för länge sedan.Om man nu råkar ha en cykel med ett sådant där härligt vevlager av plast som man gärna vill avlägsna, är det ”kill it, kill it with fire” som gäller?
Frågar åt en vän, då jag definitivt inte behöver fler cyklar.
Alltså, jag ser det lite som tallrikar: en tallrik är ju allt man egentligen behöver, men det är ju lämpligt med flera.”Behöva” har vi nog alla passerat för länge sedan.
Min granne cyklade tydligen vätternrundan på en likadan cykel för några år sedan.Snubblade över denna annonsen - är det många som cyklar Vätternrundan på Miyata? ?https://citiboard.se/linkoping/racercykel-miyata,2434217
Inte om tallrikarna har olika användningsområden!Alltså, jag ser det lite som tallrikar: en tallrik är ju allt man egentligen behöver, men det är ju lämpligt med flera.
Trettio tallrikar av samma slag blir däremot lite löjligt …
Inte om tallrikarna har olika användningsområden!
Man behöver en för frukost, en för förmiddagsfika, en för lunch, en för afternoon Tea, en för förrätt, en huvudrätt, en efterrätt, kvällsmat, vickning. Och gärna två av varje sort ifall någon går sönder eller inte är ren just vid det tillfälle man behöver den. Tallriksmodellen kan vi kalla det.
Och då får man ihop en 18-20 tallrikar, vilket är helt rätt och rimligt för en person. 30 tallrikar blir ju bara en uppvisning i frosseri.Inte om tallrikarna har olika användningsområden!
Man behöver en för frukost, en för förmiddagsfika, en för lunch, en för afternoon Tea, en för förrätt, en huvudrätt, en efterrätt, kvällsmat, vickning. Och gärna två av varje sort ifall någon går sönder eller inte är ren just vid det tillfälle man behöver den. Tallriksmodellen kan vi kalla det.
Du är grym @aben ! Dina RR är en klass för sig???Cyklade en dagstur till och runt på Österlen igår, mycket off road så tog min Miyata Runner med full packning men sovsäcken och liggunderlaget kom aldrig till användning. Start 8.30 igår och kom hem först kvart i fyra i natt med bara två korta raster för käk - kommer nog dra ned på att cykla så för det var ganska tufft mot slutet.
Flesta bilderna från Brösarps backaroch däromkring, bl.a. Backaleden.
Gråbrödraklostret i Ystad
![]()
Andrarum - Brösarp backar - Haväng
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
så det var där den hamnade ?, hade lite kontakt med säljaren igår och han sa att det var någon som skulle titta på den och jag funderade om det var någon från tråden.
Skoj att tipset ledde till att den hamnade på ett bra ställe. ?
så det var där den hamnade ?, hade lite kontakt med säljaren igår och han sa att det var någon som skulle titta på den och jag funderade om det var någon från tråden.
Kul! Riv ned och vaxa loss an’ she gonna clean up like a motherfunker.Snabb utvärdering:
Styre och styrstam = skit. Släng.
Visa bilaga 618371
Pakethållare = skit. Släng.
Visa bilaga 618372
Vajerstopp och styrlager = skit. Släng.
Visa bilaga 618373
Sadel och snabbkoppling = skit. Släng.
Visa bilaga 618374Visa bilaga 618379
Breda däck = skit. Ge bort.
Visa bilaga 618378
Kedjeskydd = skit. Släng.
Visa bilaga 618377
Skärmar = skit. Släng.
Visa bilaga 618376
Handtag och backspegel (!) = skit. Släng.
Visa bilaga 618375
Bakväxel = skit. Släng.
Visa bilaga 618380
Ja, och kul att den gick till nån som Kan göra något vettigt av den ?Den är i sämre skick än den såg ut att vara på bilden, om det kan vara till någon tröst.. ??![]()
Aheadgaffel med skivbroms har jag också funderat på, väntar med spänning. Men så breda däck? Är det dåligt med syre nere i källaren??Eldade på bra för att få saker att släppa. Lagren kändes dåliga innan gasen åkte fram. Nu känns de inte alls.
Visa bilaga 618431Visa bilaga 618432
En hög med skit. Blir tippen på tisdag. En banan (?) på posten till den som kan identifiera alla delar.
Visa bilaga 618413
Och nu:
Visa bilaga 618414
Visa bilaga 618415
Planen är att bygga en modern hoj med retrokänsla, självklart med one by och minst elvadelat. Sittställningen kommer att bli ganska upprätt med hög styrstam och ett styre med mycket backsweep. Däck omkring 50 mm eller bredare, gärna slicks. Funderar på att sätta Ahead-gaffel på för att det är så snyggt, och då passar jag på att skaffa skivbroms. En cykel för turer ned på byn för att dricka IPA och käka pizza eller se på hockey. Eller kanske ta mig till gymmet! Gäller bara att skaffa ett rejält lås! Lämnar aldrig mina hojar olåsta.