D
Deleted member 77490
Guest
Visa din Miyata!
Reglagen på cyklarna i ditt inlägg ovan ser ju schyssta jämfört med mina.. Att man vänjer sig betyder inte alltid att det fungerar bra. Så frågan är ju om t ex dessa SRAM-reglage skulle fungera bättre?
![]()
Brake Levers
Brake levers for road bikes or MTB – suitable for rim and disc brakes. Large selection for your setup | bike-componentswww.bike-components.de
Eller dessa:
![]()
XLC Road Brake Lever Set | bikester.se
XLC Road Brake Lever Set - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.XLC Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.www.bikester.se
Ok jag har nog missuppfattat att det är stålfälg, verkar stämma med Araya, dock är de ju "blankare" och mer polerad än en modern alu-fälg...därav min missuppfattning. Men då kan jag ju testa med några andra belägg jag har hemma också.
Toe-in är ganska svårt att justera då de här beläggen inte har brickorna för riktning som finns på mer moderna belägg.
Har brifters på ett par och vanliga bromsreglage på ett par andra. En vanesak som sagt. Fungerar utmärkt. Tänk på att äldre racerhojar är byggda för att man ska ligga mycket mer i bocken än dagens dito, där du knappt släpper hoodsen. Därav det mycket större ”drop:et” mellan sadel och hoods, och att hoodsen är betydligt kraftigare och mer ergonomiskt utformade. Själv gillar jag det smala, nästan pennskaftsaktiga greppet hos äldre bromshandtag men kan också uppskatta ett par halvkraftiga hoods. Trivs inte alls med de senare modellerna som är alldeles för kraftiga för mina små händer.
Toe-in ställer du genom att försiktigt bocka till bromsarmarna. Lämpliga verktyg är två kraftigare skiftnycklar, höll emot med den ena och bocka med den andra.
Senast redigerad av en moderator: