Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju en möjlighet förstås. Inte för att jag har sett det vad jag minns men det utesluter det ju inte. Sen har jag en känsla av att jag gillar att sitta allmänt lågt.Känns inte @LWB lite som en sådan som cyklar runt i träskor? Sådana bygger ju en del på höjden.
Mäta första gången (om jag ska cykla långt) och sedan känna in. Pedaler, vevlängd, hur styret förhåller sig påverkar i viss mån mig. Även om syftet är stadspös eller tempopress. Men kan vara skönt att hitta ungefär rätt så man inte behöver stanna fem gånger på fem km och justera om man ska ut på första tre mils rundan :)Har faktiskt inte mätt sadelhöjden tidigare vad jag minns, men av någon anledning var den i princip samma på cyklarna så antar att jag gillar den höjden. Brukar ni andra mäta eller gå på känsla?
Låter rimligt att det finns parametrar som påverkar. Jag har nog kört tekniken att stanna fem gånger första turen på en ny cykel tidigare ? Men ska nog mäta från och med nu!Mäta första gången (om jag ska cykla långt) och sedan känna in. Pedaler, vevlängd, hur styret förhåller sig påverkar i viss mån mig. Även om syftet är stadspös eller tempopress. Men kan vara skönt att hitta ungefär rätt så man inte behöver stanna fem gånger på fem km och justera om man ska ut på första tre mils rundan :)
Mäter och ställer in på 72,5 cm, sen beror det på pedaler, skor och klossar om sadeln ska upp eller ner några millimeter.Har faktiskt inte mätt sadelhöjden tidigare vad jag minns, men av någon anledning var den i princip samma på cyklarna så antar att jag gillar den höjden. Brukar ni andra mäta eller gå på känsla?
Jag har förhållandevis långa ben. Och ska jag vara helt ärlig så mäter jag väl också några mm över 179 cm och har sadeln några mm under 77 cm.Är det du som har långa ben eller jag som har taxben? Jag är 184 och har sadeln på 76.5. ?
Kompenserar med att ha precis under 2m mellan fingerspetsarna och ett bra ap-index
Vackert, berätta mer. Välkommen hit ned!
Håll tillgodo!
De flesta har jag redan visat här, men här är en hög bilder på den Stora Lila respektive Tuppgöken.
Visa bilaga 704052Visa bilaga 704053Visa bilaga 704054Visa bilaga 704055Visa bilaga 704056Visa bilaga 704057Visa bilaga 704058Visa bilaga 704059Visa bilaga 704060Visa bilaga 704061Visa bilaga 704062Visa bilaga 704063Visa bilaga 704064
Å sadelstolpen sitter ju lagomt långt ner för en perfekt prövning för att bli en riktigt Mijatagosse ?Och stolpen sitter fast, så det är en äkta mijata!
?Så fina, och proportionerliga! På 700c är vi ju vana att se "a fist full of post" så varför skulle inte det funka på 26"?
Såhär långt i försöket verkar planen på French Fit ATB falla ganska väl ut.
…eller överkroppen kort. ?Och med styren med mycket sweep måste ju ramen vara lång…
@jolov har kämpat länge för att få sig en!?
Inlägg #7077:
…eller överkroppen kort. ??
Det är hur som helst roligt när en idé håller ihop från tanke via anskaffande och bygge till verklighet. Jag gillar verkligen mina två storcyklar.
Jag föreslår att vi gör 6 juni till flaggdag för att fira jolovs fina fynd av en 22,5:a. ??
Det är nog lämpligt tror jag!Flaggdag? ?
Jag har förhållandevis långa ben. Och ska jag vara helt ärlig så mäter jag väl också några mm över 179 cm och har sadeln några mm under 77 cm.
Det tog ett tag innan jag fick knas på storlekarna. Men sedan jag vågade blunda för skolboks-sajsingen och känna efter med ben, kropp och det lilla förstånd jag förfogar över - samt inte minst hörsamma Sennsas tips att go big - så finns det ingen väg tillbaka. Jag är en 22,5:a baby!
Med det sagt, utifrån dina mått ovan så skulle jag säga att 22,5 är the skit även för dig.
Och det behövdes inte ens Lut, skönt att slippa behöva shoppa ny stolpe ???Var så bra vän så jag ger han en bra start i Mijatalivet
Visa bilaga 704185
jag var ju t.om i ett omedvetet budkrig med dig om triple crossen ?@jolov har kämpat länge för att få sig en!
Det svåraste tycker jag ofta är att få till vinkeln vevparti-sadel. Borde väl meka ihop något för det…Låter rimligt att det finns parametrar som påverkar. Jag har nog kört tekniken att stanna fem gånger första turen på en ny cykel tidigare ? Men ska nog mäta från och med nu!
Sjukt stilig!Blev en liten tur på denna skönhet idag. Trevlig cykling men föredrar lite mer däckvolym på halvdåliga grusvägar.
Visa bilaga 704350
Tack! ?Sjukt stilig!
Jag är så oansvarig att jag inte ens vet vart den ska få bo.Grattis @jolov Säker på att det kommer bli en grym cykel i dina händer. Har du en plan för bygget?
Been there …Jag är så oansvarig att jag inte ens vet vart den ska få bo.
Såg bara ett läge att hugga ett fint exemplar och löser resten sen ?
Välkommen tillbaka ned i träsket!Efter att ha varit utan en Miyata i flera år känns det fint att återigen ha en. Jag har haft några Trailrunners, en 1000 och en 912. Nu börjar jag om från botten, med en Valleyrunner. Rätt så sliten, men ändå värd femhundringen jag gav. Tur att man har gott om grejer i lådor i källaren, så man inte behöver köpa allt nytt.
Har någon ett tips på ett vevparti med en klinga, 48, som skulle passa?
/Uffe
Visa bilaga 704752
Undrar hur hårt den sadelstolpen sitter? Slammad var den iaf!
Är få ställen, förutom kanske denna tråd, som någon skulle förstå storheten i följande, men jag har vid två tillfällen (utan min vetskap då) träffat Mark Hudson – redaktören till de två Rough Stuff Fellowship-böckerna samt sammanslutningens arkivarie. Har köpt en limited edition-Carradiceväska av honom och fick en keps som han gjort på köpet.Vi skulle kunna bilda en svensk underavdelning eller kanske en egen klubb. Men hur skulle man bäst översätta namnet The Rough-Stuff Fellowship?
Mer utmaning med slammat :) Om man inte fuskar med kaustiksoda ?Undrar hur hårt den sadelstolpen sitter? Slammad var den iaf!
Verkar vara såld nu så vi lär nog aldrig få veta hur hårt den satt ?Undrar hur hårt den sadelstolpen sitter? Slammad var den iaf!
Skön attityd av säljaren, ”bilderna är tydliga och skickar inga extra”. Nog för att det är ett litet helvete att sälja grejer och jiddra med krånglande köpare, men en sån muntergök blir iaf inte jag sugen på att göda ytterligare. Men, men. En sportis/on/off för en femhundring är ändå rena klippet. Med eller utan hyfs hos säljaren.Det finns en lila i Kalmar om nån villhöver
Roliga på vilket sätt? Vitsar och språkliga lustigheter får du i alla butiker, det är sen gammalt.Tråden känns göteborgs-centrisk och jag Tänkte ta mig en göteborgs-sväng.
Veloform verkar ha stängt tors-fre, har ni några andra roliga butiker att rekommendera?
Typiskt.. hoppas den fick ett bra hem iafVerkar vara såld nu så vi lär nog aldrig få veta hur hårt den satt ?
Det vore väl inte helt överraskande om den plötsligt dyker upp här med frågor om lut, polering och däckbredder.Verkar vara såld nu så vi lär nog aldrig få veta hur hårt den satt ?
Det är Luleå så chansen är väldigt lågDet vore väl inte helt överraskande om den plötsligt dyker upp här med frågor om lut, polering och däckbredder.
Här cyklar man på kokoshojar och i klubbkläder :) Gamla hojar är av låg status härHar man inte Internet i Luleå? ?
Man blir orolig så fort man ser ett stöd på en hoj. Kan vara fin bajsmacka om man har otur :)