Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Jag är inte bekant med just RR Team-ramarna och ex. det sänkta överröret så jag vet inte om angivna 19 tum (gissar på 18,5…?) är från centrum bb till översida överrör eller om det är till översida sadelrör. Normalt passar en 18.5” stålis ca 165-175 cm kroppslängd, 20.5” ca 170-180 cm och 22.5” från 180 cm och uppåt.

Det ligger också en 20.5” rrt ram och gaffel ute för en tusenlapp… ?
Det rycker lite i Miyata-tarmen, det gör det. Fick även dille på kolfiber miyan som varit orörd i ett garage sedan 1990-talet, även om det är stålet jag är ute efter. Kolla bara:

… ska man?? Hade varit orolig att knäcka den med mina 100 pannor, men hade varit fin på väggen? Får se om tjejen håller med.

Visa din Miyata!
Halloj!
Gör ett försök där. Original snabbfästen är onödigt pilliga utan att vara särskilt bra så kolla efter en vanlig klassisk qr-historia.

Är du säker på att det är den modellen? Jag gissar att din ram har de lite bitigare lödda ”öronen” …
Visa bilaga 709343

…snarare än de tunnare plåtiga som sitter på de rosa On/Off:erna:
Visa bilaga 709344

Lustigt. Man skulle kunna tro att jag hade en av varje stående nere i vardagsrummet. Men vem har det?!
Ja precis, dom lite tjockare öronen som din svarta :) ska se om jag hittar något matchande. 7mm innerdiamerer, 31mm mellan öronens ytterkanter

Eftersom jag numer är white collar akademiker (usch) och inte kan göra något prakriskr själv längre så blev det besök hos
@AnteL för vevlager-räddning
IMG_1912.jpeg

Ingen rost. Rent och fint

Plus lite konferans
IMG_1916.jpeg

Visa din Miyata!
Jag är inte bekant med just RR Team-ramarna och ex. det sänkta överröret så jag vet inte om angivna 19 tum (gissar på 18,5…?) är från centrum bb till översida överrör eller om det är till översida sadelrör. Normalt passar en 18.5” stålis ca 165-175 cm kroppslängd, 20.5” ca 170-180 cm och 22.5” från 180 cm och uppåt.

Det ligger också en 20.5” rrt ram och gaffel ute för en tusenlapp… ?
Min 18,5” Valley med snett överrör och uppstickande sadelrör mäter 18,5” till toppen av sadelröret. Så jag gissar att även andra Miyator storleksbestäms på det sättet.

Visa din Miyata!
Greg Herbolds favorit ord förutom sketchy✌??

-Fuck’n raaad duude!
Ja den är nästan peak miyata

Greg-Herbold-Miyata-3-1.jpg

Visa din Miyata!
Ja den är nästan peak miyata

Greg-Herbold-Miyata-3-1.jpg

Den är så race!

Visa din Miyata!
Priset ligger några tusenlappar under en ny stålram från Standert.. har vi drivit inflation?
Folk i gemen tror att gammalt = värdefullt. Detta gäller oavsett om det är gammalt, sällsynt och bra eller gammalt, massproducerat skräp (ja, Crescent Världsmästarcykeln med stänkskärmar och pakethållare, jag tittar på dig).

Visa din Miyata!
De som säljer den där ”titancykeln” är riktiga skojare. Har haft annonser på Blocket och Tradera länge, där de otrevligt och bestämt undanbeder sig prutning o.s.v.

Visa din Miyata!
Folk i gemen tror att gammalt = värdefullt. Detta gäller oavsett om det är gammalt, sällsynt och bra eller gammalt, massproducerat skräp (ja, Crescent Världsmästarcykeln med stänkskärmar och pakethållare, jag tittar på dig).
Beror nog på vad man definierar som skräp. Tar hellre en Världsmästarcykel från 80-talet än en ny Skeppshult eller Pilen, alla dagar i veckan. Men ännu hellre något annat.. ?

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Miyata!
Det är sannerligen goda tider när man som tråd-junkie kan se fram, om än sattan så otåligt, emot att både @jolov och @Tob ska bygga ihop varsin ny stålis. Eller tja, hoppas på i alla fall.

Jag råkar också veta att det finns ytterligare ett projekt där ute som väntar på att förlösas. Du vet vem du är… ?

För egen del noterar jag att kvällarna åter börjar mörkna och att regnet här utanför faller lite väl målmedvetet. Jag kontrar med att montera vanvördiga men funktionella biltema plastskärmar på (förlåt mig @Carl Edfeldt) Enpetaren.

IMG_4547.jpeg

Det blir inte flott och stilfullt, men jag hoppas kunna göra bot och bättring genom att någon gång få Berthoud-skärmarna på plats på Tuppgöken.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
Det är sannerligen goda tider när man som tråd-junkie kan se fram, om en sattan så otåligt, emot att både @jolov och @Tob ska bygga ihop varsin ny stålis. Eller tja, hoppas på i alla fall.

Jag råkar också veta att det finns ytterligare ett projekt där ute som väntar på att förlösas. Du vet vem du är… ?

För egen del noterar jag att kvällarna åter börjar mörkna och att regnet här utanför faller lite väl målmedvetet. Jag kontrar med att montera vanvördiga men funktionella biltema plastskärmar på (förlåt mig @Carl Edfeldt) Enpetaren.

Visa bilaga 710047

Det blir inte flott och stilfullt, men jag hoppas kunna göra bot och bättring genom att någon gång få Berthoud-skärmarna på plats på Tuppgöken.
Ett möte över en glass eller en "kall" i människobyn vore trevligt.
Jag kommer in från öst och du från väst. ?

Visa din Miyata!
Det är sannerligen goda tider när man som tråd-junkie kan se fram, om en sattan så otåligt, emot att både @jolov och @Tob ska bygga ihop varsin ny stålis. Eller tja, hoppas på i alla fall.

Visa bilaga 710047

Svettiga plastisar funkar utmärkt ?

Visa din Miyata!

Visa bilaga 710047

Mitt miyatabygge kommer att vara ett långtidsprojekt. Nu är den strippad och igenomkikad. Styrlagret var fräsht så det fick sitta kvar.
Vevlagret hade pitting på axelns egna lagerbana och baknavet hade pitting på en av konorna. Både nav och vevlager var på tok för hårt åtdragna, som det alltid är.

Men tänker att jag ska försöka plocka ihop lite delar allt eftersom det dyker upp något intressant. Styrkombon är första hindret!

Visa din Miyata!
Guldklimpen SportRunner i storlek 20.5” (0,5207 meter) till vrakpris, ta den genast! Med en sådan i sitt stall finns inga begränsningar. Touring, pappacykel, retrogravel… Till och med din pälsdjursallergi kommer att försvinna och du kommer att få en sångröst som Leonard Cohens. Sitt inte här och förspill din ungdom, ge dig iväg till Halmstad!

Visa din Miyata!
Guldklimpen SportRunner i storlek 20.5” (0,5207 meter) till vrakpris, ta den genast! Med en sådan i sitt stall finns inga begränsningar. Touring, pappacykel, retrogravel… Till och med din pälsdjursallergi kommer att försvinna och du kommer att få en sångröst som Leonard Cohens. Sitt inte här och förspill din ungdom, ge dig iväg till Halmstad!
titta inte på mig. Jag har precis tagit ner en till cykel till stockholm och undrar ifall jag kommer lyckas gaslighta min sambo att det minsann alltid stått tre cyklar i vardagsrumshörnet.

Tillbaka
Topp